Οι αριθμοί των νέων κινητήρων της Formula 1 για το 2026
Η εργασία των κατασκευαστών για τις ολοκαίνουριες μονάδες ισχύος των μονοθεσίων της F1 του '26 έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια. Διαβάστε ορισμένες από τις προδιαγραφές τους, καθώς και κάποιους από τους κανονισμούς που διέπουν τη χρήση τους.
Για πρώτη φορά μετά το 2014, που τα μονοθέσια της Formula 1 έγιναν υβριδικά, οι μονάδες ισχύος θα δεχθούν ριζικές αλλαγές ενόψει της σεζόν του 2026 - ενώ παράλληλα θα αλλάξουν σημαντικά και οι τεχνικές προδιαγραφές για το σχεδιασμό και την αεροδυναμική.
Η βασική παράμετρος της αλλαγής των κινητήρων είναι η αφαίρεση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, του MGU-H, που αντλεί την ενέργειά του από τη θερμότητα του Turbo.
Η εξέλιξη του MGU-H ήταν εξαιρετικά δαπανηρή, ακόμα και για τα δεδομένα της F1, ειδικά στη διάταξη της τοποθέτησής του μέσα στην περιεχόμενη γωνία του V που επινόησε για το 2014 η Mercedes HPP και κυριάρχησε την επόμενη οκταετία στο σπορ.
Έτσι, προκειμένου να προσελκύσει νέα εργοστάσια στο σπορ, ειδικά τον όμιλο Volkswagen (με την Audi) που έθεσε το σχετικό βέτο, η FIA αποφάσισε να καταργήσει τον MGU-H για το 2026. Και όντως, σύντομα την Audi ακολούθησαν και οι Ford και GM (Cadillac), η Honda ανακοίνωσε την πλήρη εργοστασιακή της συμμετοχή από το '26, και φυσικά παρέμειναν στο σπορ οι Mercedes και Ferrari.
Η κατάργηση του MGU-H δεν σημαίνει ότι μειώνεται η έμφαση στην ηλεκτρική ισχύ του υβριδικού συστήματος. Αντίθετα, αυτή θα αυξηθεί περίπου στο 50% της συνολικής ισχύος του μονοθεσίου, χάρη στην ενίσχυση της απόδοσης του MGU-K.
Παράλληλα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσει να είναι V6 1.6 λίτρου, αλλά από το 2026 δεν θα καίει ορυκτά αλλά 100% βιώσιμα καύσιμα. Με δεδομένα όλα αυτά, παρακάτω μπορείτε να δείτε ορισμένα από τα στοιχεία των μονάδων ισχύος του 2026:
Κινητήρας εσωτερικής καύσης
- Κύλινδροι: V6
- Χωρητικότητα: 1.600 κ.εκ.
- Turbo: 1 υπερσυμπιεστής
- Διάμετρος κυλίνδρων: 80 mm
- Σχέση συμπίεσης: 1:16
- Μέγιστη πίεση turbo: 4,8 bar
- Ισχύς: Περίπου 545 hp
- Μέγιστη ενέργεια: 3.000 Mjoule/h
- Όριο στροφών κινητήρα: 15.000 σ.α.λ.
- Όριο στροφών turbo: 150.000 σ.α.λ.
- Καύσιμο: Βιοκαύσμο Ε100
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 135 λίτρα
Υβριδικό σύστημα
- Ηλεκτροκινητήρας: 1 (MGU-K)
- Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: Περίπου 350 kW (475 hp)
- Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 500 Nm
- Μέγιστη ενέργεια φόρτισης μπαταρίας: 8,5 Mjoule/γύρο
Κατώτατα όρια βάρους
- Μονάδας ισχύος (συνολικό): 185 kg
- Κινητήρα V6, Turbo, ηλεκτρονικού συστήματος: 130 kg
- Turbo: 12 kg
- MGU-K: 16 kg
- Μπαταρία: 35 kg
Όρια εξαρτημάτων / οδηγό / σεζόν
- 3 θερμικοί κινητήρες V6
- 3 Turbo
- 3 συστήματα εξάτμισης
- 2 μπαταρίες
- 2 MGU-K
Κανονισμοί εξέλιξης
- Πάγκος δοκιμών: 3 πλήρεις κινητήρες, 3 μεμονωμένοι κύλινδροι, 2 ERS, 1 κινητήρας + κιβώτιο, 1 πλήρες μονοθέσιο.
- Ώρες πάγκου δοκιμών: 700 ώρες (θερμικός κινητήρας), 500 ώρες (ERS)
- Όριο προϋπολογισμού κάθε ομάδας το 2026: 130 εκατομμύρια δολάρια