Οι Ferrari και Mercedes επισπεύδουν τις αναβαθμίσεις τους για τη Βαρκελώνη
Μετά τη μεγάλη της αναβάθμιση στην Ίμολα, και υπό το βάρος του “ναυαγίου” του Καναδά, η Scuderia φέρνει νωρίτερα -στο επόμενο GP, της Ισπανίας- τις προγραμματισμένες για τον Ιούλιο αναβαθμίσεις της SF-24, ενώ η Mercedes συνεχίζει τις αναβαθμίσεις της W15 με ανασχεδιασμένο δάπεδο στον αγώνα της Formula 1 στη Βαρκελώνη.
Η Scuderia εκτιμά ότι η εξαιρετικά φτωχή της απόδοση στον Καναδά -ειδικά ο αποκλεισμός της στο Q2 των δοκιμών κατάταξης- ήταν απλά μια παρένθεση για την εξαιρετικά ανταγωνιστική, κατά τα άλλα, SF-24, ενώ η Mercedes θέλει να χτίσει πάνω στην αναβάθμιση της W15 που χρησιμοποίησε στον Καναδά για να κερδίσει το πρώτο της φετινό βάθρο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Τύπου, η Ferrari προσπαθεί με όλες τις δυνάμεις της να επισπεύσει για το επόμενο GP, της Ισπανίας (21-23 Ιουνίου) τα νέα εξαρτήματα της αναβάθμισης που είχε προγραμματίσει να κάνει στο cavallino τον Ιούλιο, και συγκεκριμένα στο GP Βρετανίας.
Το κυριότερο από τα νέα εξαρτήματα αυτά, που θα κάνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικό το ιταλικό μονοθέσιο, είναι το ανασχεδιασμένο δάπεδο. Βασικός στόχος με το δάπεδο αυτό είναι η καλύτερη διαχείριση των ελαστικών: τόσο η ταχύτερη θέρμανσή τους για τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης (που είναι ‘αχίλλειος πτέρνα’ της ομάδας φέτος) όσο και η διατήρησή τους στο θερμικό παράθυρο λειτουργίας στις συστοιχίες γύρων του αγώνα.
Επίσης, ένας παράλληλος στόχος με το αναθεωρημένο αυτό δάπεδο είναι να προσδώσει στο cavallino δέκα περισσότερους βαθμούς παραγωγής άντωσης. Η εφαρμογή των νέων εξαρτημάτων στη Βαρκελώνη βολεύει τη Ferrari, όπως και όλες τις ομάδες της Formula 1, διότι αυτή είναι μια απολύτως ενδεικτική πίστα για την αεροδυναμική απόδοση ενός μονοθεσίου, και οι ομάδες έχουν τόνους δεδομένων από το Μονμελό.
Περνώντας στη Mercedes, η ομάδα του Μπράκλεϊ θέλει να χτίσει πάνω στη βελτίωση που επέφερε στη W15 η καινούρια εμπρός πτέρυγα και μια σειρά άλλων αλλαγών που έκανε στο GP του Καναδά. Οι αλλαγές αυτές, σε συνδυασμό με το ότι το σιρκουί του Μόντρεαλ ταίριαζε στο μονοθέσιο, έφεραν τη ραγδαία βελτίωση της απόδοσης του “ασημένιου βέλους”.
Συγκεκριμένα, με τη νέα εμπρός πτέρυγα ολοκληρώθηκε η τροποποίηση της όλης αεροδυναμικής ισορροπίας του μονοθεσίου του Μπράκλεϊ, και άρχισε να διαφαίνεται για την ομάδα ένα αχνό φως στο τούνελ στην προσπάθειά της να ξεκλειδώσει τα μυστικά των μονοθεσίων του ground effect, στο πλαίσιο κανονισμών που ξεκίνησε το 2022.
Με την αναβάθμιση των τελευταίων αγώνων και με το νέο δάπεδο της Βαρκελώνης, ο διευθυντής της ομάδας Τότο Βολφ δεν έκρυψε την αισιοδοξία του ότι οι μεγάλες δυσκολίες ανήκουν στο παρελθόν για τη Mercedes F1: “Σίγουρα, από την Ίμολα και μετά κάναμε τα σωστά βήματα και τοποθετήσαμε στο αυτοκίνητο εξαρτήματα που δουλεύουν - κάτι που πασχίζαμε να κάνουμε τα δύο τελευταία χρόνια”, είπε ο Αυστριακός.
“Τώρα φαίνεται πως με την κατεύθυνση που έχουμε πάρει μπορούμε να βελτιώνουμε την απόδοση του αυτοκινήτου σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο, και έχουμε ορισμένα καινούρια πράγματα που έρχονται, νέα εξαρτήματα για τη Βαρκελώνη που θα πρέπει να μας βοηθήσουν. Οπότε, ελπίζω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε αυτή τη θετική τροχιά”, συνέχισε ο Βολφ.
Και συμπλήρωσε ότι η μεγάλη βελτίωση της απόδοσης της W15 δεν ήρθε μόνο από τη ριζικά ανασχεδιασμένη εμπρός πτέρυγα, αλλά και από τη γενικότερη κατανόηση των αεροδυναμικών ροών σε αυτό το πλαίσιο κανονισμών.
“Ενίοτε όταν φέρνεις ένα τόσο ορατό εξάρτημα όπως η εμπρός πτέρυγα, αυτό συνήθως συγκεντρώνει την προσοχή σχετικά με τις αλλαγές στην απόδοσή σου”, εξήγησε ο Βολφ. “Όμως η αλήθεια είναι ότι στους τρεις τελευταίους αγώνες φέραμε τόσα πολλά νέα εξαρτήματα, ορατά και μη από έναν θεατή, που συνεισέφεραν χιλιοστά του δευτερολέπτου στην απόδοσή μας.
Εκεί είναι που αυτά τα μικρά οφέλη έφεραν αυτό το θετικό αποτέλεσμα. Ήταν τεράστια η προσπάθεια στο εργοστάσιο, οπότε πιστεύω ότι ο τροχός άρχισε να κινείται. Από εκεί που προερχόμαστε, η 3η και 4η θέση [στον Καναδά] είναι ένα θετικό αποτέλεσμα. Πολύ καλύτερο σε σχέση με τους τελευταίους αγώνες.
Αλλά πιστεύω πως και οι δύο οδηγοί είδαν ότι υπήρχε και κάτι περισσότερο, διότι ίσως θα μπορούσαμε να είχαμε κερδίσει μία-δύο θέσεις. Για αυτό επικρατεί ένα κάποιο αρνητικό συναίσθημα”, κατέληξε ο Τότο Βολφ.