Οι ρούκις του 2010: The Ring of Fire
Το SPORT 24 σας βοηθάει να γνωρίσετε τους τέσσερις "διψασμένους" πρωτοεμφανιζόμενους του 2010
Οι Κέισι Στόνερ, Χόρχε Λορένθο, Ντάνι Πεδρόσα, Αντρέα Ντοβιτσιόζο, Ράντι Ντε Πουνιέ, Μίκα Κάλιο και προσθέστε και τον εντυπωσιακό νεοφερμένο Αλεΐς Εσπαργκαρό (Pramac Ducati) έχουν συναντηθεί στο παρελθόν στα 125cc και στα 250cc. Κανένας τους δεν συμπαθεί τον άλλο! Αυτό είναι δεδομένο.
Το 2010 η παρέα τους θα μεγαλώσει, δίνοντας μορφή, και σε εμάς την εικόνα, σε ένα μελλοντικό πρωτάθλημα χωρίς τον Ρόσι! Οι Χιρόσι Αογιάμα (Iαπωνία), Μάρκο Σιμοντσέλι (Ιταλία), Άλβαρο Μπαουτίστα (Ισπανία) και Έκτορ Μπαρμπέρα (ή Μπάρμπερα στην προφορά των Άγγλων) ξανασυναντούν όλους τους παραπάνω στο MotoGP τη νέα χρονιά, συνθέτουν το ρινγκ της φωτιάς (ring of fire) και το SPORT 24 σας συστήνει τα τέσσερα νέα πρωτάκια.
Χιρόσι Αογιάμα (Ιαπωνία)
Ηλικία:
28 ετών
Ομάδα: Interwetten Scot Honda
Νο: 4 (σ.σ. αν και μάλλον θα χάσει τον αριθμό από το Ντάνι Πεδρόσα)
O "Xίρο" είναι ο τελευταίος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία των 250cc. Mε Honda βέβαια. Ουσιαστικά μία νέα ομάδα στήθηκε για αυτόν, καθώς δεν γίνεται να μην υπάρχει Ιάπωνας αναβάτης στη μεγάλη κατηγορία. Ο άνθρωπος που τον νίκησε, ο Γιούκι Τακαχάσι τα έκανε μούσκεμα στις αρχές του 2009 και η Honda, μην έχοντας άλλη επιλογή, κάλεσε τον επόμενο Ιάπωνα: Τον μεγαλύτερο σε ηλικία από τα αδέρφια Αογιάμα.
Στα 28 του αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής χάρη στη σταθερότητα του και στις γκάφες των υπολοίπων. Δεν κάνει τίποτα τρελό, τίποτα περιττό! Περισσότερο θυμίζει Ευρωπαίο αναβάτη παρά Ιάπωνα, για αυτό και οι συμπατριώτες του δεν τον έχουν αγκαλιάσει με τη ψυχή τους.
Θεωρεί μεγάλη τιμή που είναι ο επόμενος Ιάπωνας παγκόσμιος πρωταθλητής μετά τον αείμνηστο Ντα(τ)ζίρο Κάτο. Το ταλέντο του χωράει, αλλά δεν γεμίζει τα παπούτσια (σ.σ. που ήταν άλλωστε η αδυναμία) του εκκεντρικού αναβάτη της "δορυφορικής" Honda που επρόκειτο να αποτελέσει το μεγάλο αντίπαλο του Ρόσι.
Mάρκο Σιμοντσέλι (Ιταλία)
Ηλικία: 22 ετών
Ομάδα: San Carlo Gresini Honda
Νο: 58
Στο παιδί αυτό έκαναν μεγάλη ζημιά! Τα μακριά άκρα και ο τρόπος που οδηγεί έφεραν στο μυαλό πολλών το Βαλεντίνο Ρόσι, το είπαν δημόσια, το έγραψαν και ο "αφάνας" το πίστεψε. Έλεος! Τον "SuperSic" δεν το βοήθησε το γεγονός ότι ο ίδιος ο Ρόσι τον επέλεξε για να κάνουν μαζί προπόνηση. Μεγάλη τιμή για ένα νεαρό αναβάτη, αλλά ας μην περιμένει ότι ο Ρόσι θα τον βοηθήσει τώρα που είναι αντίπαλοι.
Ο νέος τιμέιτ του, ο Μάρκο Μελάντρι μπορεί να του εξηγήσει κάποια πράγματα, καθώς βρέθηκε στην ίδια θέση με τον Σιμοντσέλι στο παρελθόν και τώρα ανταλλάσσει μετά βίας μία καλημέρα με τον παιδικό φίλο του. Επιπλέον, οι δύο Μάρκο θα διεκδικήσουν μία εργοστασιακή μοτοσικλέτα της Honda το 2010, οπότε ο Φάουστο Γκρεσίνι καλό θα είναι να έχει και έναν πυροσβεστήρα κοντά γιατί θα ανάψουν αρκετές φωτιές κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Σε αντίθεση με τον Αογιάμα, ο Σιμοντσέλι είναι ταλαντούχος, πληθωρικός και προέρχεται από τη μεγάλη και εκτεταμένη οικογένεια της Aprilia (Gilera). Ο παγκόσμιος πρωταθλητής το 2008 στα 250cc είναι ο ρούκι που όλοι περιμένουν να δουν το 2010. Το επόμενο μεγάλο "διαμάντι", ακατέργαστο μεν, αλλά σπάνιο.
Έκτορ Μπαρμπέρα (Ισπανία)
Ηλικία:
23 ετών
Ομάδα: Bancaja Mapfre Aspar Racing (Ducati)
Νο:40
Ο Χουλιάν Σιμόν, το "πουλέν" του πολυμήχανου μάνατζερ Χουάν Μαρτίνεθ "Ασπάρ", δεν είναι έτοιμος για το MotoGP. Ο προστατευόμενος του Ασπάρ, ο Άλβαρο Μπαουτίστα προτίμησε τη Suzuki και έτσι ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής στα 80 και στα 125cc έμεινε χωρίς αναβάτη. Επέλεξε τον Μπάρμπερα, επίσης από τη Βαλένθια, ένα σκληρό και νευρικό αναβάτη με τον οποίο είχαν τσακωθεί άγρια παλιότερα. Μην αποκλείσετε την πιθανότητα να πέσουν μπουνιές στην "ισπανική" ομάδα της Ducati που κάνει ντεμπούτο το 2010.
Καλύτερος να περιγράψει το Μπάρμπερα είναι ο πρώην τιμέιτ του, ο Χόρχε Λορένθο που τον αντιπαθεί ίσως περισσότερο από ότι τον Πεδρόσα: "Ο Έκτορ έχει πραγματκά ταλέντο, αλλά δεν ζει για τους αγώνες, για αυτό και δεν έχει καταφέρει τίποτα. Το λένε τα αποτελέσματα του. Για παράδειγμα πήγαμε κάποτε μαζί σε ένα γυμναστήριο στη Μαλαισία, έκατσε για 15 λεπτά και μετά πήγε να παίξει σκουός! Εγώ που δεν είχα ανάγκη, "τιμωρούσα" τρεις ώρες τον εαυτό μου. Δεν δουλεύει για αυτό είναι και ασταθής".
Πάντως στις δοκιμές τα πηγαίνει καλά και σύμφωνα με τα ισπανικά ΜΜΕ έχει κερδίσει ξανά τον απαιτητικό Ασπάρ με τη συμπεριφορά του. Τελικά, μπορεί και να αλλάζει ένας άνθρωπος. Καλό σημάδι γιατί όταν βρεθεί σε καλή ημέρα, προσφέρει απολαυστικό θέαμα.
Άλβαρο Μπαουτίστα (Ισπανία)
Ηλικία: 25 ετών
Ομάδα: Rizla Suzuki
Νο:19
Η προσωπική συμπάθεια του SPORT 24! Τα τελευταία χρόνια θεωρείται ως ο τρίτος καλύτερος Ισπανός αναβάτης μετά τον Πεδρόσα και το Λορένθο. Ο Νίκι Χέιντεν, ο πιο συμπαθητικός αναβάτης του πρωταθλήματος βρήκε σοβαρό ανταγωνιστή στο γελαστό παιδί από την Ταλαβέρα ντε λα Ρέινα, την πατρίδα των κεραμεικών. Τον ακολουθεί μεγάλο κοινό και το fun club του είναι ίσως περισσότερο οργανωμένο ακόμα και από εκείνο του Ρόσι (σ.σ. επιπλέον οι του Μπαουτίστα δεν ζητούν και συνδρομή).
Παραμένει αναπάντητο το ερώτημα γιατί θέλησε να "απογαλακτιστεί" τώρα από τον Ασπάρ, όταν και τα δύο προηγούμενα χρόνια έμεινε στα 250cc για να του κάνει το χατίρι. Δεν είναι χαρισματικός σαν τον Σιμοντσέλι, αλλά με την εργατικότητα αναπληρώνει το χαμένο έδαφος.
Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής στα 125cc που παρουσίασε κενά αυτοσυγκέντρωσης (σ.σ. ειδικά το 2008) στην προσπάθεια να πάρει τον τίτλο και στα 250cc, αποτελεί "αίνιγμα" για το 2010. Φυσικά ευθύνεται η επιλογή του, η Suzuki, που ξεκινάει με όνειρα κάθε χρονιά για να καταλήξει πίσω από τις "δορυφορικές" ομάδες της Yamaha και της Honda. Ο Μπαουτίστα επέλεξε να πάει στη μοναδική "εργοστασιακή" ομάδα που επιτρέπεται να έχει ρούκι και η παρουσία του Λόρις Καπιρόσι μόνο καλό θα του κάνει, γιατί ο "Καπιρέξ" είναι εκπληκτικός αναβάτης καλοπροαίρετος άνθρωπος.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι Σιμοντσέλι, Μπαουτίστα, Μπαρμπέρα δεν τα πηγαίνουν καλά μεταξύ τους και έχουν πρωταγωνιστήσει ουκ ολίγες φορές σε μονομαχίες εντός και εκτός πίστας. Ring of fire είπατε; Ακριβώς.