FORMULA 1

Οι τιφόζι στα ουράνια: Θρίαμβος του Λεκλέρ και της Ferrari μέσα στη Μόντσα

AP Photo/Luca Bruno
Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco celebrates after winning the Formula One Italian Grand Prix race at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Sunday, Sept. 1, 2024. AP PHOTO/LUCA BRUNO

Με μία από τις πιο περίτεχνες εμφανίσεις και οδηγικές επιδείξεις της καριέρας του στη Formula 1, ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε πραγματικότητα το απόλυτο όνειρο των τιφόζι -τη νίκη της Scuderia μέσα στη Μόντσα -κερδίζοντας με ένα στρατηγικό κόλπο-γκρόσο τις McLaren των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις. Οι Σάινθ, Χάμιλτον και Φερστάπεν έκλεισαν την εξάδα.

Ο Σαρλ Λεκλέρ και η Ferrari κέρδισαν για πρώτη φορά μέσα στη Μόντσα μετά από μία πενταετία, κατακτώντας μια νίκη στρατηγικής και οδηγικής ευφυίας στο GP Ιταλίας, 16ο φετινό αγώνα της Formula 1, αφού πρώτα κατάφεραν να βγάλουν τους 53 γύρους του αγώνα με μόλις ένα πιτ-στοπ.

Πίσω από τον Μονεγάσκο, η McLaren αναγκάστηκε να κάνει δύο πιτ-στοπς, και παρότι ο Όσκαρ Πιάστρι στο τέλος καταδίωκε τον Λεκλέρ με ρυθμό 1,4'' ταχύτερο στο γύρο, ο οδηγός της Ferrari διαχειρίστηκε περίτεχνα για 38 γύρους το δεύτερό του σετ (σκληρών) ελαστικών για να καταφέρει να υπερασπιστεί την πρωτοπορία που πήρε με το δεύτερο πιτ-στοπ του Αυστραλού.

Ο Πιάστρι είχε περάσει τον Λάντο Νόρις στο μέσον του πρώτου γύρου, με μια γενναία κίνηση στο σικέιν della Roggia, και ήταν επικεφαλής του αγώνα για τα 2/3 του.

Όμως, μαζί με τη McLaren, αποφάσισαν να κάνουν και δεύτερο πιτ-στοπ, όπως και ο Νόρις, αλλά σε αντίθεση με τους Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ που έμειναν μέχρι τέλους με το σετ ελαστικών της πρώτης και μοναδικής τους στάσης στα πιτς.

Πίσω από τους δύο οδηγούς της McLaren, την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari και οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν, καθώς οι Mercedes W15 και Red Bull RB20 δεν είχαν την ταχύτητα σήμερα για να διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο. Ο Τζορτζ Ράσελ ακολούθησε, αφότου ο αγώνας του καταστράφηκε έπειτα από έξοδο στην πρώτη στροφή.

To GP Ιταλίας 2024 με μια ματιά

  • Οι πρωταγωνιστές εκκίνησαν με τη μέση γόμα, με εξαίρεση τους Φερστάπεν, Πέρεζ που είχαν τη σκληρή.
  • Στην εκκίνηση ο Νόρις κράτησε την πρωτοπορία, αλλά άμεσα τον πέρασε ο Πιάστρι στο σικέιν della Roggia και τέθηκε επικεφαλής.
  • Σύντομα ο λεκλέρ πέρασε επίσης τον Νόρις, για τη 2η θέση.
  • Στην πρώτη στροφή ο Ράσελ είχε έξοδο καθώς στριχώτηκε στα φρένα με τον Πιάστρι, έκοψε το σικέιν, και έπεσε στην 7η θέση με σπασμένη εμπρός πτέρυγα.
  • Στο πρώτο πιτ-στοπ ο Νόρις έκανε το undercut και πέρασε τον Λεκλέρ για την 2η θέση. Ο Πιάστρι έμεινε επικεφαλής. Όλοι έβαλαν τη σκληρή γόμα.
  • Οι Νόρις και Πιάστρι έκαναν και δεύτερο πιτ-στοπ, για να βάλουν ξανά σκληρή γόμα. Ο Λεκλέρ τέθηκε επικεφαλής.
  • Ο Πιάστρι ήταν 1,4’’ ταχύτερος στο γύρο από τον Λεκλέρ, αλλά ο Μονεγάσκος διαχειρίστηκε περίτεχνα το δεύτερό του σετ σκληρής γόμας για 38 γύρους για να φτάσει στη νίκη.
  • Οι Πιάστρι και Νόρις, όμως, κατάφεραν να περάσουν τον Σάινθ (που επίσης δεν έκανε δεύερο πιτ-στοπ), για τις πλευρικές θέσεις του βάθρου.
  • Δείτε εδώ τη βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών μετά το GP της Μόντσα.

Η εξέλιξη του αγώνα

Καθώς η υψηλή θερμοκρασία σήμερα στο πάρκο της Μόντσα και η νέα άσφαλτος κατέστησαν σαφές στις ομάδες ότι η στρατηγική δύο πιτ-στοπς ήταν η ταχύτερη, μόνο η Ferrari κράτησε την πίστη της στο ρίσκο του ενός πιτ-στοπ.

Για να το φέρει εις πέρας, ο Σαρλ Λεκλέρ χρειάστηκε να φροντίσει το δεύτερό του σετ ελαστικών για 38 γύρους, μετά την είσοδό του για το ένα και μοναδικό του πιτ-στο στην αρχή του 16ου από τους 53 γύρους του αγώνα.

Σε εκείνο το χρονικό σημείο, ο Μονεγάσκος απόρησε γιατί η Ferrari τον κάλεσε για να αλλάξει ελαστικά, δεδομένου ότι ήταν σαφές ότι είχε δεχθεί το undercut από τον Νόρις (που μπήκε για την αλλαγή των ελαστικών έναν γύρο νωρίτερα) κι έτσι είχε χάσει τη δεύτερη θέση από τον Βρετανό της McLaren.

Αμέσως μετά τον Λεκλέρ, μπήκε για το πρώτο του πιτ-στοπ και ο Πιάστρι, αλλά ο Αυστραλός είχε ήδη οικοδομήσει σημαντική διαφορά στην κορυφή για να μην χάσει την πρωτοπορία από τα undercut των Νόρις και Λεκλερ.

Μετά τα πρώτα πιτ-στοπς, όταν οι Φερστάπεν-Πέρεζ έκαναν τα δικά τους οι τρεις επέστρεψαν στις ισάριθμες πρώτες θέσεις, και η McLaren έδωσε την ελευθερία στον Νόρις να επιχειρήσει να περάσει τον Πιάστρι για τη νίκη.

Όμως, ένα λάθος του Νόρις στο σικέιν della Roggia του κόστισε 2’’ και τον έριξε 5’’ πίσω από τον Πιάστρι, και γέμισε τους καθρέπτες του με τη Ferrari του Λεκλέρ. Τότε ο Νόρις αποφάσισε να μπει άμεσα για το δεύτερο πιτ-στοπ του, για να καλυφθεί από πιθανό undercut του Λεκλέρ.

Σύντομα η McLaren ρώτησε τον Πιάστρι αν μπορεί να φτάσει με το δεύτερό του σετ ελαστικών μέχρι τέλους, και ο Αυστραλός απάντησε “μάλλον όχι, το εμπρός αριστερό [ελαστικό] είναι τελειωμένο”. Έτσι, μπήκε και ο Όσκαρ για μια δεύτερη αλλαγή ελαστικών.

Αυτό έκανε σαφές στη Ferrari και στον Λεκλέρ ότι η μόνη τους ελπίδα για νίκη σήμερα ήταν να μην κάνουν δεύτερο πιτ-στοπ. Για να το πετύχουν, έπρεπε ο Μονεγάσκος να διαχειριστεί με ιδιαίτερη λεπτότητα και προσοχή τα ελαστικά του, όπως και ο Κάρλος Σάινθ για τη 2η θέση.

Καθώς ο Νόρις δεν φαινόταν να έχει το ρυθμό που θα ήθελε, ο Πιάστρι βγήκε από το πιτ-στοπ του 8’’ πίσω από τον Σάινθ και άλλα 10’’ από τον Λεκλέρ. Σύντομα, με τον καταιγιστικό ρυθμό των νέων του ελαστικών, έφτασε και πέρασε τον Ισπανό για τη 2η θέση, και άρχισε την καταδίωξη στον Λεκλέρ.

Όμως, ο Μονεγάσκος κατάφερνε μαζί και να προστατεύει τα ελαστικά του και να ακολουθεί ρυθμό που του επέτρεπε να κρατά υπό έλεγχο τη διαφορά από τον Πιάστρι. Εντέλει, στους 12 γύρους που απέμειναν, ο Αυστραλός μείωσε τη διαφορά του από τον Λεκλέρ από τα 11’ στα 2,6’’ - και ο Λεκλέρ κατάφερε έτσι να μην απειληθεί ποτέ.

Πίσω από τις Ferrari και McLaren ο Χάμιλτον έκανε μοναχικό αγώνα στην 5η θέση, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν -με τα συνεχιζόμενα προβλήματα της Red Bull στην εξέλιξη και ρύθμιση της RB20- αφοσιώθηκε στον αγώνα ενάντια του Νόρις, προκειμένου να στερήσει από τον Βρετανό τη δυνατότητα να συγκεντρώσει περισσότερους βαθμούς για το πρωτάθλημα οδηγών.

Ο Ολλανδός, μέσα σε όλα, είχε και ένα αργό πρώτο πιτ-στοπ (6 δευτερολέπτων) που του κόστισε -όπως και ο αργός του ρυθμός στο τρίτο stint με τη μέση γόμα- στη μάχη με τον Χάμιλτον. Ακολούθησε 7ος ο Ράσελ, που αναγκάστηκε να αγωνιστεί για 12 γύρους με σπασμένη εμπρός πτέρυγα (έπειτα από την έξοδό του στην πρώτη στροφή) για να αποφύγει να κάνει τρία πιτ-στοπς.

Παρόλα αυτά, ο Ράσελ κατάφερε να περάσει τον Πέρεζ για να ανέβει στην 7η θέση, όταν πια είχε αλλάξει το ρύγχος και τα ελαστικά της Mercedes W15. Πίσω από τον Πέρεζ, ακολούθησε ο Άλεξ Άλμπον, παρότι την 9η κέρδισε ο Κέβιν Μάγκνουσεν αλλά στο τέλος ο Δανός δέχθηκε ποινή 10’’ για μια μικρή επαφή με τον Πιέρ Γκασλί, που τον έριξε 10ο.

Ο Φερνάντο Αλόνσο έχασε την 10η θέση για 0.143’’ μετά την ποινή στον Μάγκνουσεν, ενώ στο ντεμπούτο του στη F1 (στη θέση του Λόγκαν Σάρτζεαντ) ο Φράνκο Κολαπίντο τερμάτισε πίσω από τον Ισπανό, στην 12η θέση.

Ο επόμενος αγώνας της Formula 1, το GP του Αζερμπαϊτζάν στο Μπακού, είναι ο 17ος από τους 24 του φετινού πρωταθλήματος, και θα διεξαχθεί στις 13-15 Σεπτεμβρίου 2024.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΙΤΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ