Οι βαθύτερες αιτίες της ρήξης του Νιούι με την RBR και του Καρντίλε με τη Ferrari
Τα δύο ηγετικά στελέχη των τεχνικών ομάδων της Red Bull Racing και της Scuderia Ferrari, Άντριαν Νιούι και Ενρίκο Καρντίλε αντίστοιχα, φέρεται να ήρθαν σε διαφωνία με τις ομάδες του Μίλτον Κινς και του Μαρανέλο πριν αποφασίσουν να παραιτηθούν.
Στις αρχές Μαΐου ανακοινώθηκε επίσημα από τη RBR ότι ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της ομάδας Άντριαν Νιούι θα αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς το Μάρτιο του 2025, ενώ πριν από λίγες μέρες έγινε γνωστό από τη Scuderia Ferrari ότι ο Ενρίκο Καρντίλε κατέθεσε την παραίτησή του, με άμεση εφαρμογή.
Για τις δύο πρωταγωνίστριες ομάδες της F1, έτσι, χήρεψαν δύο πολύ κρίσιμες θέσεις. Στην περίπτωση του Νιούι, κυκλοφορούσε η πληροφορία ότι ο 65χρονος αποφάσισε να αποχωρήσει λόγω των επιπτώσεων που είχε στη λειτουργία της πρωταθλήτριας ο εσωτερικός ‘πόλεμος ισχύος’ για τον έλεγχο της ομάδας.
Στην περίπτωση του Καρντίλε, υπήρξε αντίστοιχα η εκτίμηση ότι ο Ιταλός -που εργαζόταν στη Scuderia πριν καν πάρει το πτυχίο του- απλώς δέχθηκε την παχυλή προσφορά της Aston Martin F1, που ανακοίνωσε τη μεταγραφή του στο Σίλβερστοουν μία μέρα μετά την αντίστοιχη ανακοίνωση της Ferrari για την αποχώρησή του.
Όμως, νέες πληροφορίες που έρχονται στο φως κάνουν λόγο για ρήξη των δύο διακεκριμένων τεχνικών με τις ομάδες τους, πριν εκείνοι πάρουν την απόφαση να παραιτηθούν.
Ξεκινώντας από τον Νιούι, φαίνεται πως όντως ισχύουν οι πληροφορίες που κυκλοφόρησαν την Άνοιξη ότι η RBR είχε αρχίσει να αφήνει τον Βρετανό όλο και περισσότερο στο περιθώριο. Πηγές του αγγλικού Τύπου αναφέρουν τώρα ότι ο 65χρονος φέρεται να διαφώνησε με την κατεύθυνση της εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου RB20 που είχαν αποφασίσει να ακολουθήσουν οι Πιέρ Βασέ και Ενρίκο Μπάλμπο, τεχνικός διευθυντής και επικεφαλής αεροδυναμικής στο Μίλτον Κινς αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα, τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι Βασέ και Μπάλμπο αγνόησαν τις ανησυχίες του Νιούι και ακολούθησαν το δικό τους δρόμο στην εξέλιξη της RB20. Συγκεκριμένα, ο Γάλλος και ο Ιταλός ανασχεδίασαν εκτενώς το μονοθέσιο μετά το GP του Μαϊάμι το Μάιο, στοχεύοντας να βελτιώσουν την απόδοσή του στις στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας χωρίς να θυσιάσουν την εξαίρετή του απόδοση στις υψηλές ταχύτητες.
Το σύστημα ψύξης, ειδικά, ανασχεδιάστηκε εκτενώς, και σε ακραίο βαθμό, αλλά φέρεται αυτό να έγινε αγνοώντας τις ανησυχίες που εξέφρασε ο Νιούι. Ο 65χρονος διαφώνησε, επιπλέον, και με τους αεραγωγούς στις δύο πλευρές της RB20. Έτσι, άρχισε να αισθάνεται ότι περιθωριοποιείται όλο και περισσότερο, για να καταλήξει εντέλει στην απόφαση της αποχώρησης από την ομάδα.
Ο Νιούι εξακολουθεί να ταξιδεύει σε ορισμένα GP, προκειμένου να επιβλέπει την ομαλή λειτουργία της ομάδας και του μονοθεσίου, όμως ο Κρίστιαν Χόρνερ έχει επιβεβαιώσει ότι ο 65χρονος δεν συμμετέχει στις συσκέψεις για την εξέλιξη του μονοθεσίου, ούτε έχει πρόσβαση στα δεδομένα.
Περνώντας στον Ενρίκο Καρντίλε, φαίνεται ότι η απόφαση του (πρώην, πλέον) τεχνικού διευθυντή της Scuderia Ferrari να αποχωρήσει από το Μαρανέλο δεν έχει την απλή εξήγηση της αποδοχής ενός μεγαλύτερου συμβολαίου από την Aston Martin F1.
Σύμφωνα με τον καλά πληροφορημένο Ιταλό δημοσιογράφο Λεό Τουρινί, ο Καρντίλε αποφάσισε να αφήσει την ομάδα στην οποία έχει περάσει όλη την επαγγελματική του καριέρα λόγω των εντάσεων που είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται στο Μαρανέλο.
Στο άρθρο του στην ιστοσελίδα Quotidiano Nazionale, ο Τουρινί αναφέρει ότι ο 49χρονος Καρντίλε διαφώνησε με τις τακτικές και τις μεθόδους του διευθυντή της Scuderia, Φρεντ Βασέρ. Για παράδειγμα, η πρόσληψη του Λικ Σερά (από τη Mercedes) ανακοινώθηκε στον Καρντίλε χωρίς ο Βασέρ να τον συμβουλευθεί νωρίτερα για την κίνηση αυτή. Και κάτι τέτοιο δεν είναι το ιδανικό σενάριο για τον τεχνικό διευθυντή μιας ομάδας.
Οι Ιταλοί γράφουν ότι ο Βασέρ δεν αναστατώθηκε ιδιαίτερα από την παραίτηση του Καρντίλε, και αν αυτό ισχύει τότε δείχνει ότι η σχέση του Γάλλου με τον Ιταλό ήταν κάπως τεταμένη. Η παραίτηση αυτή, κατά τον Τουρινί, αρχίζει να εμφανίζει τις πρώτες σκιές πάνω από το Μαρανέλο σχετικά με τη διοίκηση του Βασέρ.
Επιπλέον, με την αποχώρηση του Καρντίλε, πλέον κανένα εκ των κορυφαίων στελεχών του τεχνικού τμήματος της Scuderia από την εποχή της διοίκησης του Ματία Μπινότο δεν βρίσκεται πλέον στο Μαρανέλο.
Κατά συνέπεια, πλέον η Scuderia χρειάζεται πρώτα και κύρια έναν τεχνικό διευθυντή για την καθημερινή διοίκηση της τεχνικής της ομάδας, και το ρόλο αυτό δεν μπορεί να παίξει ο Άντριαν Νιούι - που θα είχε πιο απομακρυσμένο, συμβουλευτικό ρόλο αν δεν μεσολαβούσε το διαφαινόμενο ναυάγιο των συνομιλιών του με την ιταλική ομάδα.
Ο Βασέρ φέρεται να προσέγγισε δύο φορές τον τεχνικό διευθυντή της Red Bull Racing, Πιέρ Βασέ, και να εισέπραξε και τις δύο αρνητικές απαντήσεις. Και τώρα ακούγονται για τη Ferrari τα ονόματα του Νταν Φάλοους (τεχνικού διευθυντή της Aston Martin F1) και του Μάικ Έλιοτ (πρώην τεχνικού διευθυντή της Mercedes F1).