X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Οκτώ χρόνια από το ατύχημα των 305 km/h και των 45G του Αλόνσο στη Μελβούρνη

McLaren driver Fernando Alonso of Spain looks back at his wrecked car after he collided with Haas driver Esteban Gutierrez of Mexico during the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park in Melbourne, Australia, Sunday, March 20, 2016. AP PHOTO/THEO KARANIKOS

Καθώς το "καραβάνι" της Formula 1 βρίσκεται στη Μελβούρνη για το 3ο GP της φετινής σεζόν, ανατρέχουμε στο ατύχημα του Φερνάντο Αλόνσο για το οποίο ο Ισπανός δήλωσε πολύ τυχερός που βγήκε ζωντανός - μια τέτοια μέρα του 2016.

Το 2016 ο Φερνάντο Αλόνσο ξεκίνησε τη δεύτερη σεζόν του με τη McLaren-Honda από το GP Αυστραλίας, το πρώτο εκείνης της σεζόν. Το αγγλο-ιαπωνικό μονοθέσιό του δεν ήταν ανταγωνιστικό, κι έτσι ο Ισπανός είχε περιοριστεί στην 11η θέση της εκκίνησης.

Αυτό σύντομα, κατά τη διάρκεια του αγώνα, τον έφερε πίσω από τη Haas -στο πρώτο αγώνα της αμερικανικής ομάδας στη F1- του Εστεμπάν Γκουτιέρεζ. Στον 17ο γύρο, ο Αλόνσο επιχείρησε να περάσει τον Μεξικανό από την εξωτερική πλευρά στην προσέγγιση της στροφής 3 της πίστας της Μελβούρνης.

Όμως ένας λάθος υπολογισμός είχε σαν αποτέλεσμα ο Ισπανός να προσκρούσει με τον εμπρός δεξιό της McLaren στον πίσω αριστερό της Haas. Εξαιτίας της επαφής αυτής, το μονοθέσιό του προσέκρουσε στον τοίχο της εξωτερικής πλευράς της πίστας χωρίς να έχει εκτονωθεί σχεδόν καθόλου η κεκτημένη του ταχύτητα.

Η στιγμή του ατυχήματος του Φερνάντο Αλόνσο με τον Εστεμπάν Γκουτίερεζ στο GP Αυστραλίας 2016 AP PHOTO/THEO KARANIKOS


Εκτός ελέγχου, η McLaren MP4-31 έπειτα σύρθηκε προς την αμμοπαγίδα, όπου το μονοθέσιο ανετράπη πολλαπλά πριν καταλήξει, ανάποδα, στον τοίχο εξωτερικά της στροφής 3. Το ευτύχημα ήταν πως μέχρι το σημείο της ακινητοποίησής της, λόγω και της αμμοπαγίδας και των πολλαπλών ανατροπών, η ενέργεια είχε εκτονωθεί σε σημαντικό βαθμό.

Προς ανακούφιση όλων ο Αλόνσο βγήκε άμεσα από το κόκπιτ, χωρίς εμφανή σημάδια κάποιου σοβαρού τραυματισμού. Λίγο αργότερα, στο ιατρικό κέντρο της πίστας, φάνηκε ότι είχε γλιτώσει με ένα σπασμένο πλευρό, και τίποτα χειρότερο.

Η FIA έκανε λεπτομερή έρευνα του ατυχήματος, όπως συνηθίζει μετά από κάθε τέτοιο συμβάν. Το πόρισμα έδειξε ότι τη στιγμή που ο Αλόνσο επιχείρησε την προσπέραση είχε ταχύτητα 313 km/h, ενώ τη στιγμή της επαφής είχε πέσει στα 305 km/h.

Στην πρώτη επαφή με τον τοίχο, η πρόσκρουση της McLaren σημείωσε στιγμιαία εγκάρσια επιβράδυνση της τάξης των 45G, ενώ οι αισθητήρες στο κράνος του Αλόνσο έδειξαν αντίστοιχες δυνάμεις επιτάχυνσης τη στιγμή της πρόσκρουσης.

Έπειτα, συνεχίζει η έρευνα, με σπασμένες τις αναρτήσεις στους τρεις εκ των τεσσάρων τροχών, το μονοθέσιο προσέγγισε την αμμοπαγίδα με κλίση προς την αριστερή του πλευρά. Έτσι, η πλευρά αυτή έσκαψε την αμμοπαγίδα, έγινε μοχλός και το μονοθέσιο ανετράπη.

Εκεί σημειώθηκαν κάθετες επιβραδύνεις που έφτασαν τα 46G. Μετά η McLaren έκανε 1,5 περιστροφή και βρέθηκε για 0,9'' στον αέρα, και τη στιγμή της προσγείωσης δέχθηκε επιβράδυνση της τάξης των 20G στον διαμήκη της άξονα.

Παρόλα αυτά, λίγη ώρα αργότερα ο Αλόνσο βρισκόταν στο χώρο των συνεντεύξεων στο πάντοκ, και μιλούσε στον Τύπο για το συμβάν. Είμαι τυχερός που είμαι εδώ, και ευγνώμων που είμαι εδώ”, είπε συγκεκριμένα. “Έχω την επίγνωση πως σήμερα ξόδεψα ορισμένη από την τύχη που μου απομένει στη ζωή μου. Θέλω να ευχαριστήσω τη McLaren και τη FIA για την ασφάλεια αυτού του αυτοκινήτου. Είμαι ζωντανός χάρη στη δουλειά που έχει γίνει στη FIA τα τελευταία 10-15 χρόνια”.

TAGS FORMULA 1 F1 MCLAREN ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ