FORMULA 1

Οκτώ μεγάλες προσδοκίες από τη Formula 1 το 2022

Το μονοθέσιο της Alpine
Το μονοθέσιο της Alpine AP

Θα δούμε την ανανέωση της μονομαχίας του Λιούις Χάμιλτον με τον Μαξ Φερστάπεν; Θα επιστρέψει μετά από μιάμιση δεκατία η Ferrari ή ο Φερνάντο Αλόνσο στη διεκδίκηση του τίτλου; Δείτε τις μεγάλες προσδοκίες που αφήνει η Formula 1 για τη νέα σεζόν του 2022.

Το 2009, στην προηγούμενη αλλαγή των σχεδιαστικών και αεροδυναμικών κανονισμών της Formula 1 βεληνεκούς αντίστοιχου της αλλαγής του 2022, έγινε κάτι εντελώς απρόσμενο: οι μέχρι το 2008 πρωταγωνίστριες Ferrari και McLaren έγιναν ξαφνικά κομπάρσοι, ενώ η μέχρι τότε παραπαίουσα Honda, μετονομασμένη σε Brawn GP, έγινε ξαφνικά η κορυφαία ομάδα του σπορ.

Χρειάστηκε μόνο η μεγάλη έμπνευση του διπλού διαχύτη από την ομάδα του Μπράκλεϊ (που ένα χρόνο αργότερα θα αγοραζόταν από τη Mercedes) για να αλλάξει πλήρως τα δεδομένα. Και όχι μόνο αυτή, αλλά και η σωστή εφαρμογή της από την ομάδα του Ρος Μπρον - διότι, άλλωστε, την ίδια ιδέα του διαχύτη πολλαπλών επιπέδων είχε και η Toyota, αλλά όχι με το ίδιο αποτέλεσμα.

Ο εν λευκώ ανασχεδιασμός των μονοθεσίων ανέκαθεν συνοδευόταν από τις προσδοκίες ότι θα φέρει νέες ομάδες και οδηγούς σε πρωταγωνιστικούς ρόλους. Για την ακρίβεια, αυτός είναι και ένας λόγος για τον οποίο αλλάζουν οι κανονισμοί έτσι κι αλλιώς. Συνεπώς, αυτή είναι η πρώτη μεγάλη προσδοκία για το 2022 από τις δέκα που επιλέξαμε:

1. Νέοι διεκδικητές του τίτλου

Ο σχεδιασμός των μονοθεσίων του 2022 δεν θα θυμίζει σε τίποτα τα αυτοκίνητα του 2021, καθώς η FIA άλλαξε ριζικά όλη την αεροδυναμική τους φιλοσοφία για να επιτρέψει στους οδηγούς να ακολουθούν σε κοντινότερη απόσταση το προπορευόμενο μονοθέσιο. Ο στόχος είναι να μπορούν πιο εύκολα να προσπεράσουν κι έτσι να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο το θέαμα.

Το μονοθέσιο της Formula 1 για το 2022
Το μονοθέσιο της Formula 1 για το 2022

Η F1 ελπίζει ότι του χρόνου η διαφορά μεταξύ του ταχύτερου και του λιγότερο ανταγωνιστικού μονοθεσίου δεν θα είναι μεγαλύτερη από 1,5 δευτερόλεπτο.

Με δεδομένο ότι όλες οι ομάδες αφιέρωσαν από πολύ νωρίς το 2021 όλη την προσοχή τους στο καινούριο μονοθέσιο του 2022, ότι έχει επιβληθεί όριο προϋπολογισμού για να μην έχουν το πάνω χέρι οι πλουσιότερες ομάδες, και όλοι οι κινητήρες θα είναι σχεδόν ισάξιοι το '22 και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, μοιάζει δύσκολο να έχει βρει μία ομάδα ένα "παράθυρο" στους κανονισμούς που δεν έχει σκεφτεί κάποια άλλη, που θα την κάνει κυρίαρχη σε βαρετό βαθμό. Αλλά ποτέ μη λες ποτέ.

2. Χάμιλτον-Φερστάπεν ανανεώνουν το ραντεβού τους

Ένα πιθανό νέο κεφάλαιο της ιστορικής φετινής μονομαχίας του Λιούις Χάμιλτον με τον Μαξ Φερστάπεν θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από το πόσο ανταγωνιστικές θα είναι οι Mercedes και Red Bull.

Οκτώ μεγάλες προσδοκίες από τη Formula 1 το 2022

Αν έχουν και του χρόνου σχεδόν ισάξια μονοθέσια στα χέρια τους, θα συγκρουστεί το κίνητρο του Λιούις Χάμιλτον για το ρεκόρ των 8 πρωταθλημάτων με τον ακόμα πιο βελτιωμένο, με περισσότερη ωριμότητα και λιγότερο άγχος, Μαξ Φερστάπεν. Και οι μάχες τους θα είναι ακόμα πιο κλειστές, αν τα νέα μονοθέσια όντως τους επιτρέψουν να κινούνται πιο κοντά μεταξύ τους.

Η Red Bull δεν αναμένεται να υστερεί στον τομέα του κινητήρα παρά την αποχώρηση της Honda, καθώς οι Ιάπωνες βοηθούν στην τελική εξέλιξη της μονάδας ισχύος του 2022 από το νεότευκτο τομέα κινητήρων της RBR στο Μίλτον Κινς, πριν την πλήρη παύση εξέλιξης των κινητήρων από τον προσεχή Μάρτιο και για τέσσερα χρόνια.

3. Η μεγάλη επιστροφή της Ferrari

Για εκατομμύρια τιφόζι ανά τον κόσμο, και όχι μόνο για εκείνους, το πρόσωπο της F1 θα αλλάζει καθοριστικά αν ξαναμπεί η Ferrari στη μάχη της διεκδίκησης των τίτλων. Υπάρχουν όλες οι ενδείξεις ότι κάτι τέτοιο είναι πιθανό το 2022: η Scuderia έκανε ασύλληπτη πρόοδο από το μίζερο 2020 το '21, παρότι είχε στρέψει από πολύ νωρίς την προσοχή της στο νέο μονοθέσιο του '22.

Ο πιλότος της Ferrari, Κάρλος Σάινθ
Ο πιλότος της Ferrari, Κάρλος Σάινθ © 2021 FRANSISCO SECO / AP IMAGES

Με την εξέλιξη του υβριδικού κινητήρα το Φθινόπωρο και με τη νέα του χειμώνα, μαζί με μια φημολογούμενη καινοτομία της Shlell στα βιοκαύσιμα, φαίνεται ότι πλέον θα εξανεμίσει και την παραμικρή υστέρηση ισχύος από τους Mercedes και Honda. Ως επιστέγασμα της πιθανής επιστροφής της Scuderia στις μάχες των τίτλων, θα έρθει και η συναρπαστική μονομαχία που αναμένεται να έχουν οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, δεδομένης της εκθαμβωτικής απόδοσης του Ισπανού το 2021.

4. Ο Αλόνσο και το τρίτο του πρωτάθλημα

Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι στην πρώτη τριάδα των καλύτερων οδηγών της F1 στη «μετά-Σένα» εποχή, και θα είναι μια υπέροχη ιστορία αν η Alpine δώσει στον Ισπανό ένα μονοθέσιο ικανό για να ξαναγίνει πρωταγωνιστής, και να διεκδικήσει για πρώτη φορά ρεαλιστικά το πρωτάθλημα μετά το 2007.

Ο πιλότος ττης Alpine, Φερνάντο Αλόνσο
Ο πιλότος ττης Alpine, Φερνάντο Αλόνσο ALPINE MEDIA

Μετά την αρχική δυσκολία προσαρμογής στη F1 από τη διετή του απουσία, ο Αλόνσο από το καλοκαίρι θύμιζε απόλυτα τον παλιό του εαυτό το 2021, και απέδειξε ότι η ηλικία των 40 ετών δεν του προβάλλει το παραμικρό εμπόδιο για να ξαναγίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, 16 χρόνια μετά το δεύτερό του πρωτάθλημα το 2006. Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η Alpine μπορεί να αισιοδοξεί για το 2022, αρκεί η τελική εξέλιξη του κινητήρα της Renault να τον φέρει στα επίπεδα ισχύος των άλλων τριών του σπορ.

5. Η McLaren στη μάχη του τίτλου

Η δεύτερη πιο ιστορική ομάδα της F1 έδειξε το 2021 να πλησιάζει και πάλι πολύ κοντά στο κορυφαίο επίπεδο της F1, και μπορεί να αισιοδοξεί για το πλήρως ανασχεδιασμένο μονοθέσιο του 2022 διότι αυτό θα έχει την υπογραφή του Τζέιμς Κι, του κατά πολλούς «νέου Άντριαν Νιούι» της F1.

Ο κινητήρας δεν θα είναι πρόβλημα, παρότι πελατειακός, διότι θα είναι ακριβώς ίδιων προδιαγραφών με τον εργοστασιακό της Mercedes και η εξέλιξή του θα παγώσει από το Μάρτιο. Επίσης, η McLaren έχει έναν από τους κορυφαίους συνδυασμούς οδηγών, με το υπερταλέντο του Λάντο Νόρις και την εμπειρία-ταχύτητα του Ντάνιελ Ρικιάρντο. Αρκεί ο Αυστραλός να καταφέρει του χρόνου να προσαρμοστεί καλύτερα από το 2021.

6. Η ανάδυση του Τζορτζ Ράσελ

Ο Βρετανός Τζορτζ Ράσελ αντικαθιστά τον Βάλτερι Μπότας στη Mercedes μετά από 5 χρόνια, και δεδομένου ότι είναι ένα από τα πιο εκθαμβωτικά νέα ταλέντα της F1 δεν αποκλείεται -αν η Mercedes W13 είναι πρωταγωνίστρια- να αποτελέσει άλλον έναν διεκδικητή του τίτλου, και άλλη μια πηγή ίντριγκας στη Mercedes. O Ράσελ έχει την ταχύτητα, όμως, αλλά όχι και την εμπειρία, και επιπλέον η συμφωνία με τη Mercedes ίσως προβλέπει και τη θέση του απέναντι στον Χάμιλτον.

Ο Τζορτζ Ράσελ
Ο Τζορτζ Ράσελ AP IMAGES

Από την άλλη, μπορείς στ' αλήθεια να ελέγξεις έναν οδηγό, όταν προβάλλεται μπροστά του η ελπίδα να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής; Ο Χάμιλτον του 2007 θα απαντούσε όχι. Ο Τότο Βολφ έχει δηλώσει ότι δεν θα επιτρέψει ποτέ ξανά να χαθεί ο έλεγχος των οδηγών της Mercedes, μετά τα συμβάντα μεταξύ του Χάμιλτον και του Νίκο Ρόσμπεργκ το 2016.

7. Ο τετράκις πρωταθλητής Φέτελ είναι ακόμα εδώ

Η ατυχής εξαετία του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Ferrari αποδείχθηκε καταστροφική για τη φήμη του Σεμπάστιαν Φέτελ - που δεν παύει να είναι ένας τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής. Μετά τη δύσκολη προσαρμογή του στην Aston Martin και στον κινητήρα της Mercedes, το δεύτερο μισό του 2021 ο Γερμανός έδειξε να ανεβαίνει στο παλιό του επίπεδο, έφτασε μέχρι τη δεύτερη θέση του βάθρου (στο Μπακού) και πιθανότατα θα ήταν στη μάχη της εξάδας αν οι αλλαγές κανονισμών του '21 δεν είχαν επηρεάσει τόσο αρνητικά την ομάδα που πέρσι ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο ως Racing Point.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τον Λιούις Χάμιλτον
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τον Λιούις Χάμιλτον AP / POOL PHOTO

Η ομάδα του Σίλβερστοουν έχει πενταετές πλάνο για να κάνει πρωταθλητισμό, με τις επενδύσεις του Λόρενς Στρολ, αλλά δεν αποκλείεται το 2022 να έχει σχεδιάσει ένα αρκετά ανταγωνιστικό μονοθέσιο, και πάλι. Σίγουρα έχει το ταλέντο και τις δυνατότητες για κάτι τέτοιο.

8. Ένας Σουμάχερ ανελίσσεται ξανά

Το 2022 αναμένεται να δούμε την αληθινή δυναμική του Μικ Σουμάχερ, γιου του θρύλου της F1 Μίκαελ, διότι η Haas αναμφίβολα θα έχει ένα πολύ πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο - μιας και όλη την περασμένη χρονιά διέγραψε πλήρως το αυτοκίνητο του '21 για να αφοσιωθεί αποκλειστικά στο σχεδιασμό του '22. Ο νεαρός Γερμανός απέκτησε ένα χρόνο εμπειρίας, βρήκε τα όριά του (αν και με αρκετά ατυχήματα) και πλέον είναι έτοιμος να βγάλει στην επιφάνεια πιο σταθερά τα ξεκάθαρα δείγματα ταλέντου και ταχύτητας που έδειξε την περασμένη σεζόν.

TAGS FORMULA 1 FERRARI MERCEDES F1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ