Ολική ανατροπή: Σε μία μέρα η "ζυγαριά" του τίτλου του WRC ισορρόπησε μεταξύ Νεβίλ και Τάνακ
Εξαιτίας προβλήματος που τον άφησε με ελλιπέστατη ισχύ του κινητήρα του Hyundai i20 N Rally1, η πρώτη ημέρα του Ράλι Ιαπωνίας εξελίχθηκε δραματικά για τον Τιερί Νεβίλ - τον Βέλγο της Hyundai που ξεκίνησε τον αγώνα ως φαβορί για τον τίτλο και τώρα χρειάζεται να κάνει την υπέρβαση για να κερδίσει το πρωτάθλημα από τον πρωτοπόρο του αγώνα, Οττ Τάνακ.
Καθώς ο Οττ Τάνακ κυριάρχησε κατά την πρώτη (πλήρη) ημέρα του Ράλι Ιαπωνίας και τέθηκε επικεφαλής του 13ου και τελευταίου φετινού αγώνα του WRC, ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Hyundai i20 N Rally1 του Τιερί Νεβίλ άφησε τον Βέλγο στην 15η θέση, 7:41 λεπτά μακριά από τον Εσθονό αντίπαλό του για το φετινό πρωτάθλημα.
Θυμίζουμε ότι ο Νεβίλ έχει προβάδισμα 25 βαθμών από τον Τάνακ και χρειάζεται μόλις 6 βαθμούς για να κερδίσει το πρωτάθλημα. Έτσι, ο Βέλγος μπήκε στον αγώνα ως φαβορί, αλλά το πρόβλημα του κινητήρα ανέτρεψε τα δεδομένα, αφήνοντας τον Βέλγο να ελπίζει πλέον σε μια καλή βαθμολογική συγκομιδή στη Super Sunday. Δείτε εδώ όλα τα σενάρια της μάχης του τίτλου.
Μετά τις σημερινές 8 Ειδικές Διαδρομές της πρώτης πλήρους ημέρας του Ράλι Ιαπωνίας, ο Τάνακ ανέβηκε στην κορυφή της γενικής και μάχεται για τη νίκη αποκλειστικά πια με τον Έλφυν Έβανς της Toyota, που βρίσκεται 20,9’’ πίσω του - καθώς ο τρίτος Αντριέν Φουρμό της M-Sport Ford απέχει ήδη σχεδόν δύο λεπτά.
Κι ενώ ο Εσθονός έκανε περίπατο στην κορυφή, στην 4η Ειδική του αγώνα ο Νεβίλ ξαφνικά ένιωσε τον κινητήρα του αυτοκινήτου να χάνει την ισχύ του, και να συνεχίζει στις επόμενες Ειδικές με πολύ αργό ρυθμό μέχρι το τέλος της ημέρας - καθώς δεν ήταν εφικτό να λυθεί το πρόβλημα στο σημείο αλλαγής ελαστικών στο μέσον της ημέρας.
Τώρα ο Βέλγος απέχει 1’:43’’ από τη βαθμολογούμενη δεκάδα, και δήλωσε: “Δεν μπορούσαμε να λύσουμε το πρόβλημα. Θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε και η σκληρή δουλειά που κάναμε στη σεζόν είναι πολύτιμη τώρα, το προβάδισμα 25 βαθμών έχει αξία τώρα”.
Πέραν του Νεβίλ, και η Toyota δέχθηκε ένα σοβαρό πλήγμα στις ελπίδες της για το πρωτάθλημα κατασκευαστών καθώς τα κλαταρίσματα των Τακαμότο Κατσούτα και Σεμπαστιάν Οζιέ τους έριξαν στην 4η και 5η θέση, πάνω-κάτω δύο λεπτά πίσω από τον Τάνακ. Μετά το κλατάρισμά του ο Οζιέ έκανε την προέλασή του για να επιστρέψει, αλλά οι Τάνακ-Έβανς είναι αρκετά μακριά πια.
Την εξάδα κλείνει ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport Ford, που είχε ένα τετ-α-κε στην ΕΔ4, ενώ ο Αντρέας Μίκελσεν της Hyundai είχε έξοδο και προσέκρουσε σε δέντρο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να διακοπεί η 5η Ειδική.