X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ολική επαναφορά του Νόρις στο Τέξας, ο Βρετανός στην πολ ποζίσιον του GP ΗΠΑ

McLaren driver Lando Norris, of Britain, steers into a turn during a sprint qualifying session for the Formula One U.S. Grand Prix auto race at Circuit of the Americas, Friday, Oct. 18, 2024, in Austin, Texas. AP PHOTO/ERIC GAY

Μετά από ένα διήμερο κυριαρχίας του Μαξ Φερστάπεν για το Sprint του Τέξας, ο Λάντο Νόρις έβγαλε έναν "λαγό από το καπέλο" στις δοκιμές κατάταξης του GP ΗΠΑ κερδίζοντας την πολ ποζίσιον με έναν άρτιο γύρο και με διαφορά μόλις 31 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Ολλανδό. Το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ στην εκπνοή χάλασε τον δεύτερο γύρο τους στο Q3.

Σε όλο το περασμένο διήμερο η McLaren δεν έδειχνε να έχει την ταχύτητα της Red Bull αυτό το τριήμερο στο Όστιν, και ο Λάντο Νόρις το επιβεβαίωσε κιόλας με τα λόγια του, όμως στις αποψινές δοκιμές κατάταξης του GP ΗΠΑ -για τον αυριανό 19ο φετινό αγώνα της Formula 1- ο Άγγλος κατάφερε να πετύχει έναν εκθαμβωτικό γύρο που του χάρισε την πολ ποζίσιον.

Ο γύρος αυτός έγινε στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3, καθώς μια βίαιη έξοδος του Τζορτζ Ράσελ στην εκπνοή των δοκιμών κατάταξης του Τέξας έστειλε τη Mercedes W15 στις μπαριέρες και αρκετή ισχύ -ευτυχώς χωρίς καμία συνέπεια για τον Βρετανό οδηγό- και ουσιαστικά έβαλε με τις κίτρινες σημαίες τέλος στη διαδικασία.

Το ατύχημα έγινε στο τελευταίο τμήμα της πίστας, που σήμαινε ότι όλοι οι άλλοι οδηγοί έχασαν την ευκαιρία να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Έτσι, έμειναν με εκείνους της πρώτης προσπάθειας, και σφραγίστηκε λίγο άδοξα η πολ ποζίσιον του Λάντο Νόρις.

Όμως άδοξη δεν ήταν. Στον πρώτο του αυτόν γύρο στο Q3 ο Νόρις ήταν εξαιρετικά ταχύς στο μεσαίο τμήμα της πίστας, αλλά είχε ένα απότομο τίναγμα της ουράς της McLaren MCL38 στην προτελευταία στροφή που για χιλιοστά το πρόλαβε πριν τον βγάλει έξω από τα όρια της πίστας.

Στην ίδια στροφή ήταν που ο Ράσελ θα έχανε λίγο αργότερα την ουρά της Mercedes W15, και θα έβγαινε με αρκετά μεγάλη ταχύτητα από την πίστα. Σε εκείνο το σημείο η αμμοπαγίδα είναι μεγάλη, αλλά παρόλα αυτά ο Βρετανός προσέκρουσε με βία στη μπαριέρα - πριν βγει απολύτως υγιής από το μονοθέσιό του.

Μέχρι τότε, στη δεύτερή του προσπαθεια στο Q3, στο πρώτο τμήμα της πίστας ο Φερστάπεν ήταν σχεδόν 0,2'' ταχύτερος του Νόρις. Αλλά η διαδικασία διακόπηκε πριν ολοκληρώσει το μεσαίο τμήμα - που ήταν το δυνατό της McLaren στον πρώτο γύρο του Νόρις στο Q3.

Ο Κάρλος Σάινθ ήταν περίπου 3 δέκατα (!) ταχύτερος από τον προηγούμενο χρόνο του στη δεύτερη προσπάθειά του πριν το ατύχημα του Ράσελ, αλλά και πάλι η 3η θέση του ήταν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, δεδομένου ότι ήταν μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ - καθώς η Ferrari κλείδωσε τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

Στην τρίτη σειρά θα βρεθούν οι Όσκαρ Πιάστρι και Τζορτζ Ράσελ της McLaren και της Mercedes αντίστοιχα, την ώρα που ο Λιούις Χάμιλτον ήταν η μεγάλη (αρνητική) έκπληξη αυτών των δοκιμών: ο επτάκις πρωταθλητής αποκλείστηκε στο Q1, μετά από ένα οδηγικό λάθος στη στροφή 12, και μετά σβήστηκε ο χρόνος του για υπέρβαση των ορίων της πίστας.

Αυτό σημαίνει ότι ο Χάμιλτον κανονικά θα εκκινήσει από την 19η θέση, αλλά αντί αυτής πιθανότατα θα προτιμήσει να εκκινήσει από τα πιτς για να μπορέσει να παρέμβει στη Mercedes W15, που χαρακτήρισε "εφιαλτική" στην αίσθησή της.

Η 7η θέση του Πιέρ Γκασλί είναι ένα απρόσμενο και άκρως ενθαρρυντικό αποτέλεσμα για την Alpine, που έδειξε ότι δούλεψαν οι εκτενείς αναβαθμίσεις που έφερε σε αυτόν τον αγώνα. Έτσι, ο Γάλλος άφησε στην 8η θέση τον Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martn AMR24.

Εντυπωσιακός ήταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν με την είσοδό του στη δεκάδα (με την επίσης βαρέως αναβαθμισμένη Haas VF-24), ενώ στο τέλος αυτής βρέθηκε ο Σέρτζιο Πέρεζ διότι σβήστηκε ο πρώτος του γύρος -που έμελλε, ελέω Ράσελ, να είναι και ο μοναδικός- λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Το GP των ΗΠΑ θα ξεκινήσει αύριο Κυριακή (20/10) στις 22:00 (ANT1+, LIVE SPORT24).

Δοκιμές Κατάταξης GP ΗΠΑ 2024 FORMULA 1
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΗΠΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ