FORMULA 1

Οριστικό: Τίτλοι τέλους για τον Νιούι με τη Red Bull, ελεύθερος να πάει σε άλλη ομάδα της F1 το 2025

MILTON KEYNES, ENGLAND - JUNE 28: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing talks at the launch of the Red Bull Advanced Technologies RB17 at Red Bull Racing Factory on June 28, 2022 in Milton Keynes, England. (Photo by Alex Morton/Getty Images for Red Bull Racing) // Whisper Films / Red Bull Content Pool // SI202206280374 // Usage for editorial use only //
MILTON KEYNES, ENGLAND - JUNE 28: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing talks at the launch of the Red Bull Advanced Technologies RB17 at Red Bull Racing Factory on June 28, 2022 in Milton Keynes, England. (Photo by Alex Morton/Getty Images for Red Bull Racing) // Whisper Films / Red Bull Content Pool // SI202206280374 // Usage for editorial use only // WHISPER FILMS / RED BULL CONTENT POOL

Η Red Bull Racing ανακοίνωσε επίσημα ότι ο Άντριαν Νιούι θα αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς και ότι ο Βρετανός σχεδιαστής είναι ελεύθερος να ενταχθεί σε αντίπαλη ομάδα από την ίδια κιόλας χρονιά.

Η επίσημη αυτή ανακοίνωση της Red Bull έρχεται μετά από αρκετές εβδομάδες διαρροής πληροφοριών που ανέφεραν ότι η σχέση του Νιούι με τον διευθυντή της RBR Κρίστιαν Χόρνερ έχει πλέον χαλάσει.

Η αιτία δεν ήταν μόνο οι κατηγορίες παρενόχλησης που αντιμετώπιζε ο δεύτερος από γυναίκα υπάλληλο της RBR, μέσα στον ευρύτερο 'πόλεμο ισχύος' που εξελίσσεται εντός του Μίλτον Κινς τους τελευταίους μήνες, αλλά και τα δημόσια σχόλια του Χόρνερ που μείωναν τη συνεισφορά του Νιούι στην τρέχουσα επιτυχία της ομάδας στη F1.

Η επίσημη ανακοίνωση της ομάδας, τώρα, αναφέρει ότι ο Άντριαν Νιούι θα αποχωρήσει από τη Red Bull Racing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025. Μέχρι τότε, θα εξακολουθεί να βρίσκεται στα πιτς της ομάδας σε “συγκεκριμένους” αγώνες του 2024.

Πίσω στο εργοστάσιο δεν θα ασχολείται πλέον με το σχεδιασμό και την εξέλιξη των μονοθεσίων της F1. Δεν θα έχει ενεργό ρόλο στα τεχνικά θέματα της ομάδας και δεν θα συμμετέχει στις συσκέψεις για τα μελλοντικά μονοθέσια της ομάδας. Η εργασία του θα αφορά στο hypercar δρόμου Red Bull RB17 που θα παρουσιάσει η εταιρεία τον προσεχή Ιούλιο.

Whisper Films / Red Bull Content Pool
Οι Άντριαν Νιούι (αριστερά) και Κρίστιαν Χόρνερ στην παρουσίαση της RB17 το 2022 WHISPER FILMS / RED BULL CONTENT POOL

Η συμφωνία του Νιούι με την RBR την αφήνει ελεύθερο να πάει άμεσα, από το Μάρτιο του 2025, σε οποιαδήποτε ομάδα θελήσει. Αυτό ήταν απροσδόκητο, καθώς το συμβόλαιο του 65χρονου με την RBR έληγε στο τέλος του 2025, και σε περίπτωση αποχώρησης προέβλεπε έναν χρόνο αποχής από το σπορ πριν ο Νιούι πάει σε άλλη ομάδα.

Ωστόσο, οι νομικοί του εκπρόσωποι συμφώνησαν με τη Red Bull τόσο την πρόωρη αποδέσμευή του από το συμβόλαιο, όσο και τη δυνατότητα να πάει άμεσα σε άλλη ομάδα. Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν ο Νιούι έχει αποφασίσει ποια ομάδα θα είναι αυτή, αλλά πλήθος πηγών από την Ιταλία αναφέρουν ότι η Ferrari δείχνει να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθνότητες.

Ο Νιούι έχει δεχθεί επίσης την προσφορά ηγεμονικού συμβολαίου 100 εκατομμυρίων δολαρίων για 4 χρόνια από την Aston Martin F1, ενώ τον έχουν προσεγγίσει και οι Mercedes και McLaren. Επίσης,, υφίσταται και το ενδεχόμενο να αποχωρήσει ολοκληρωτικά από το σπορ - αν και αυτό είναι πολύ μικρό, καθώς ο ίδιος ο Νιούι στα λόγια του για την αποχώρηση από την RBR έκανε λόγο για την “αναζήτηση νέων προκλήσεων για τον εαυτό μου”.

Πιστεύεται ότι ο Βρετανός έχει αποκλείσει την Aston, την ώρα που πληροφορίες αναφέρουν ότι την Τρίτη (30/4) είχε ιδιωτική κατ' ιδίαν συνάντηση με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ που ταξίδεψε στο Λονδίνο αποκλειστικά για τη (νέα) συνάντηση με τον Νιούι.

Προς το παρόν δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, όμως οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να συνεχιστούν τις προσεχείς εβδομάδες προκειμένου ο Νιούι να πειστεί να μετακομίσει στο Μαρανέλο και η Ferrari, μετά τον Λιούις Χάμιλτον, να πετύχει άλλη μία ηχηρή μεταγραφή για το 2025.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν και μία άλλη διάσταση: ο Άντριαν Νιούι δεν θα σχεδιάσει κανένα από τα καινούρια μονοθέσια, του νέου πλαισίου κανονισμών του 2026. Σίγουρα δεν θα συμμετάσχει στο σχεδιασμό της Red Bull του '26, και ακόμα κι όταν πάει στη νέα του ομάδα -το Μάρτιο του '25- αυτή ήδη θα έχει προχωρήσει εκτενώς με το σχεδιασμό του δικού της. Η έλευση του Νιούι μπορεί να συμβάλλει στην τροποποίηση και στην εξέλιξή του - αλλά η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία θα έχει ήδη τεθεί.

Η αποχώρηση του Άντριαν Νιούι, που βρίσκεται στο Μίλτον Κινς από το 2006 και συνέβαλλε στο χτίσιμο της ομάδας και στις δύο περιόδους κυριαρχίας της (τη σημερινή και εκείνη του 2010-'13), αποτελεί ένα μεγάλο πλήγμα για τη Red Bull Racing.

Red Bull Content Pool
Από αριστερά οι Κρίστιαν Χόρνερ, Μαξ Φερστάπεν, Άντριαν Νιούι και Χέλμουτ Μάρκο RED BULL CONTENT POOL

Είναι η πρώτη μεγάλη απώλεια από τον 'πόλεμο ισχύος' που συντελλείται μεταξύ των δύο μεγαλομετόχων της Red Bull: του Ταϊλανδού επιχειρηματία Σαλέρμ Γιουβίντια που κατέχει το 51% της εταιρείας ενεργειακών ποτών, με τον οποίο έχει συνταχθεί ο Χόρνερ, και των Αυστριακών μέσω του Μαρκ Μάτεσιτζ που κατέχει το άλλο 49%.

Στην πλευρά των Αυστριακών έχει συνταχθεί τόσο ο Μαξ Φερστάπεν όσο και ο Χέλμουτ Μάρκο. Η αποχώρηση του Νιούι και η ενδεχόμενη επικράτηση του διδύμου Γιουβίντια-Χόρνερ σε αυτή τη διαμάχη, ενδέχεται να έχει τις επιπτώσεις της στις αποφάσεις του Μαξ Φερστάπεν για το μέλλον του.

Ο Ολλανδός ήδη βρίσκεται σε επαφές με τη Mercedes F1, που πέραν του μυθικού συμβολαίου έχει να του εγγυηθεί την τεχνογνωσία στην κατασκευή της νέας μονάδας ισχύος του 2026. Κάτι που δεν μπορεί να του εγγυηθεί, τουλάχιστον όχι σε αντίστοιχο βαθμό, η τωρινή του ομάδα σχετικά με την ανταγωνιστικότητα του παρθενικού κινητήρα της νεοσύστατης Red Bull Powertrains για το 2026.

Ο Χόρνερ επιμένει ότι ο Φερστάπεν παραμένει πιστός στην ομάδα, και στο συμβόλαιό του που λήγει στο τέλος του 2028, όμως ο πατέρας του τρις πρωταθλητή, Γιος Φερστάπεν, επανήλθε τις τελευταίες ημέρες δηλώνοντας ότι ο Χόρνερ “ρισκάρει τη διάλυση” της RBR και αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα εξεταστεί σοβαρά η προσέγγιση της Mercedes στην πλευρά Φερστάπεν.

Η ομάδα είναι εμπρός στον κίνδυνο να καταρρεύσει. Το φοβόμουν αυτό και νωρίτερα φέτος”, είπε ο Γιος Φερστάπεν στην ολλανδική εφημερίδα De Telegraaf. Για την εσωτερική ηρεμία, είναι σημαντικό να μείνουν τα κρίσιμα στελέχη της ομάδας. Αυτό δεν ισχύει πιά. Ο Νιούι φεύγει και νωρίτερα φέτος φαινόταν ότι θα έδιωχναν και τον Χέλμουτ Μάρκο. Για το μέλλον αυτό δεν είναι καλό”, κατέληξε ο Ολλανδός πρώην οδηγός της F1.

Μετά την απόφαση του Νιούι ότι δεν θέλει να συνεχίσει με την ομάδα, οι φράξιες εντός της Red Bull που θέλουν να πετύχουν την αποπομπή του Χόρνερ θα χρησιμοποιήσουν την εξέλιξη αυτή για να ανανεώσουν τις προσπάθειές τους.

Την ίδια ώρα, άλλες ομάδες της F1 με έδρα στη Βρετανία επιβεβαιώνουν ότι τον τελευταίο καιρό έχουν πληθύνει σημαντικά οι προσεγγίσεις από εργαζόμενους της Red Bull Racing, που δείχνουν να αναζητούν το μέλλον τους μακριά από το Μίλτον Κινς.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 F1 2026 RED BULL ΑΝΤΡΙΑΝ ΝΙΟΥΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ