X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Πάμε Βραζιλία για τελικό!

Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε τη νίκη στο εκπληκτικό Grand Prix του Τέξας! Στους 13 βαθμούς η διαφορά του Σεμπάστιαν Φέτελ από τον Φερνάντο Αλόνσο, οι οποίοι τερμάτισαν στη δεύτερη και στην τρίτη θέση αντίστοιχα.

" Ήταν ζεστά εκεί έξω; Γιατί καήκαμε στην πίστα", ρώτησε ο Λιούις Χάμιλτον τον Μάρτιν Γουίτμαρς μετά το τέλος του αγώνα στο Όστιν. Ο οδηγός της McLaren είναι ο πρώτος νικητής στο Grand Prix του Τέξας στην εκπληκτική επανεμφάνιση της Φόρμουλα 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το στέμμα του παγκόσμιου πρωταθλητή στους οδηγούς θα αποκτήσει κάτοχο την ερχόμενη Κυριακή (25/11) στη Βραζιλία. Το Ιντερλάγκος θα φιλοξενήσει έναν τελικό ακόμα στη Φόρμουλα 1.

Η διαφορά ανάμεσα στον Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull) και τον Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) είναι πλέον 13 βαθμοί (σ.σ. ήταν δέκα πριν από τον αγώνα στο Όστιν). Ο Φέτελ τερμάτισε δεύτερος και ο Αλόνσο τρίτος στο "Circuit of the Americas".

H Red Bull δεν πανηγύρισε την κατάκτηση του νταμπλ στο Τέξας, αλλά εξασφάλισε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Η εκκίνηση

Ο poleman Φέτελ έκανε σωστή εκκίνηση και έστριψε πρώτος, αντίθετα ο Χάμιλτον που βρισκόταν στην ακάθαρτη πλευρά έχασε τη θέση του από τον Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull), ενώ ο Αλόνσο ξεπετάχτηκε από την έβδομη θέση (σ.σ. μετά τη "θυσία" του Φελίπε Μάσα και τη σπασμένη σφραγίδα στο κιβώτιο ταχυτήτων) στην τέταρτη.

Ο Χάμιλτον που ήθελε όσο τίποτα άλλο να είναι ο πρώτος νικητής στη συγκεκριμένη πίστα ξαναπέρασε τον Γουέμπερ, με τον Αυστραλό να αντιμετωπίζει προβλήματα με το KERS και να εγκαταλείπει αμέσως μετά με πρόβλημα στον εναλλάκτη.

Πλέον ο Αλόνσο κρατούσε την τρίτη θέση και μπροστά ο Χάμιλτον με ένα μονοθέσιο που διαθέτει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα επιδόθηκε σε ανελέητο κυνηγητό του Φέτελ. Το ένα και μοναδικό pitstop που έκαναν όλοι οι οδηγοί δεν άλλαξε τίποτα όσον αφορά στις δύο πρώτες θέσεις. Φτάσαμε στα 2/3 του αγώνα για να δούμε τον Χάμιλτον να καταφέρνει να περάσει τον Φέτελ στον 42ο γύρο.

Ο Γερμανός δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής υπερασπίστηκε εκπληκτικά τη θέση του σε μια "μάχη" που ενθουσίασε το κοινό στην πίστα και καθήλωσε τους θεατές μπροστά από την τηλεοπτική οθόνη τους. Ο Φέτελ διαμαρτυρήθηκε για τη συμπεριφορά ενός αργότερου οδηγού , όταν του έριχνε γύρο, υπονοώντας πως τον καθυστέρησε.

Στο υπόλοιπο το αγώνα διαφύλαξε τη θέση του (σ.σ. υπήρξε ανησυχία στο pitwall της Red Bull μετά την εγκατάλειψη του Γουέμπερ), αφού ήταν αδύνατο να απειλήσει τον Χάμιλτον στην ευθεία και έφυγε από το Τέξας με τρεις βαθμούς επιπλέον εν συγκρίσει με όσους έφερε στις ΗΠΑ.

Ο εκπληκτικός Μάσα και ο επίμονος Μπάτον

Με εξαίρεση μια καθυστέρηση στο pitstop του Αλόνσο, η Ferrari πραγματοποίησε άψογη εμφάνιση, λίγες ώρες μετά τη δωρεά 1.500.000 δολαρίων για την ανακούφιση των πληγέντων του τυφώνα Σάντι. Ο Φελίπε Μάσα που θυσίασε τη θέση του στην εκκίνηση για το χατίρι του Ισπανού τιμέιτ του, κατάφερε από την 11η θέση που εκκίνησε να τερματίσει τέταρτος, δίνοντας στην πορεία επικές μάχες με τον έκτο Κίμι Ράικονεν (Lotus).

Ανάμεσα στους δύο τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον (McLaren). Επέλεξε να ξεκινήσει τον αγώνα με τη σκληρή γόμα, γνωρίζοντας πως διαχειρίζεται καλύτερα από όλους τα ελαστικά του. Η Lotus δεν πήρε τη νίκη αυτή τη φορά, αλλά είδε και τον δεύτερο οδηγό της, τον Ρομαίν Γκροζάν να τερματίζει πίσω από τον Ράικονεν στην έβδομη θέση. Ο Ελβετός οδηγός που εκπροσωπεί τη Γαλλία ίσως να εξασφάλισε τη θέση του για το 2013, αφού στην αρχή του αγώνα έχασε την αγωνιστική γραμμή και βρέθηκε 22ος για να πάρει το δρόμο για τη βαθμολογούμενη δεκάδα στη συνέχεια.

Σε αυτή βρέθηκαν ο Νίκο Χούλκενμπεργκ (Force India) στην όγδοη θέση και το δίδυμο της Williams. Ο Παστόρ Μαλντονάντο τα έβαλε με τον τιμέιτ του, Μπρούνο Σένα και του πήρε την ένατη θέση σε ένα προσπέρασμα όπου ακούμπησαν τα δύο μονοθέσια, "παγώνοντας" άπαντες στο γκαράζ της βρετανικής ομάδας.

Ο κινητήρας της Mercedes... ανέβηκε στο βάθρο χάρη στον Χάμιλτον, όμως η ομάδα απέτυχε παταγωδώς στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην προτελευταία εμφάνιση του ο Μίκαελ Σουμάχερ τερμάτισε 16ος. Ξεκίνησε στην πέμπτη θέση για να τον αφήσει πίσω του ο Αλόνσο στην εκκίνηση, ενώ τον προσπέρασε μέχρι και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (Toro Rosso). Ο άλλος οδηγός της ομάδας, ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν 13ος.

Το φινάλε θα δοθεί στη Βραζιλία όπου συχνά βρέχει. Ακόμα κι αν νικήσει ο Αλόνσο, ο Φέτελ βολεύεται και με την τέταρτη θέση. Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari αναζητεί την πρώτη νικη του μετά το Χόκενχαϊμ τον περασμένο Ιούλιο,

Η τελική κατάταξη

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ
1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1ωρ:35:55.269
2 Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault +0.600
3. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari +39.200
4. Φελίπε Μάσα Ferrari +46.000
5. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes +56.400
6. Kίμι Ράικονεν Lotus-Renault +1:04.400
7. Ρομαίν Γκροζάν Lotus-Renault +1:10.300
8. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes +1:13.700
9. Παστόρ Μαλντονάντο Williams-Renault +1:14.500
10. Μπρούνο Σένα Williams-Renault +1:15.100
11. Σέρχιο Πέρες Sauber-Ferrari +1:24.300
12. Ντάνιελ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari +1:24.800
13. Νίκο Ρόσμπεργκ Mercedes +1:25.500
14. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari +1 γύρος
15. Πολ Ντι Ρέστα Force India-Mercedes +1 γύρος
16. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes +1 γύρος
17. Βιτάλι Πετρόβ Caterham-Renault +1 γύρος
18. Xέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault +1 γύρος
19. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth +1 γύρος
20. Σαρλ Πικ Marussia-Cosworth +1 γύρος
21. Πέδρο ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth +2 γύροι
22. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth +2 γύροι

Ταχύτερος γύρος: Φέτελ, 1:39.347

Εγκατέλειψαν

Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault 17ος γύρος
Ζαν-Έρικ Βερν Toro Rosso-Ferrari 15oς γύρος

Βαθμολογία οδηγών

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΒΑΘΜΟΙ
1. Φέτελ 273β.
2. Αλόνσο 260
3. Ράικονεν 206
4. Χάμιλτον 190
5. Γουέμπερ 167
6. Μπάτον 163
7. Μάσα 107
8. Γκροζάν 96
9. Ρόσμπεργκ 93
10. Πέρες 66
11. Κομπαγιάσι 58
12. Χούλκενμπεργκ 53
13. Ντι Ρέστα 46
14. Μαλντονάντο 45
15. Σουμάχερ 43
16. Σένα 31
17. Βερν 12
18. Ρικιάρντο 10

Βαθμολογία κατασκευαστών

ΘΕΣΗ ΟΜΑΔΑ ΒΑΘΜΟΙ
1. Red Bull 440
2. Ferrari 367
3. McLaren 353
4. Lotus 302
5. Mercedes 136
6. Sauber 124
7. Force India 99
8. Williams 76
9. Toro Rosso 22
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ