Παρουσιάστηκε η ολοκαίνουργια McLaren MCL33
H McLaren αποκάλυψε σήμερα το πολυαναμενόμενο μονοθέσιό της για το πρωτάθλημα της Formula 1 που ξεκινά τον Μάρτιο.
Η εντυπωσιακή MCL33 σηματοδοτεί για πρώτη φορά στην 52ετή ιστορία της McLaren, ότι έχει τρέξει ένα μονοθέσιο που τροφοδοτείται από κινητήρες της Renault.
Σε χρωματισμό, ξεκινώντας από αυτό, το μονοθέσιο είναι βαμμένο με το εμβληματικό πορτοκαλί και το σκούρο μπλε χρώμα της ομάδας, το οποίο η McLaren χρησιμοποίησε 50 χρόνια πριν, για πρώτη φορά στην F1. Εν συνεχεία, οδηγοί της ομάδας θα είναι ο Ισπανός Fernando Alonso, στην τέταρτη συνεχόμενη σεζόν του με την McLaren και ο Βέλγος Stoffel Vandoorne, στη δεύτερη σεζόν του στη Formula 1.
Το νέο μονοθέσιο αποτελεί εξέλιξη του περσινού, ωστόσο μεγάλο βάρος δόθηκε γύρω από τη βελτιστοποίηση την τοποθέτηση του νέου κινητήρα της Renault και την ενσωμάτωση του προστατευτικού κόκπιτ, halo.
H MCL33 θα πραγματοποιήσει τις πρώτες, επίσημες δοκιμές, την ερχόμενη Δευτέρα στην πίστα της Βαρκελώνης.
Fernando Alonso
«Ο χειμώνας μου ήταν κάπως μικρότερος από τον συνηθισμένο, καθώς ήδη έχω βρεθεί στο κόκπιτ για έναν αγώνα 24 ωρών και πολλές δοκιμές σπορ αυτοκινήτων! Ανυπομονώ, πάντως, να καθίσω πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου της Formula 1, για πρώτη φορά μετά από τρεις μήνες. Κοιτάζοντας το νέο μας μονοθέσιο, αισθάνομαι απίστευτα ενθουσιασμένος. Ξέρω πόσο σημαντικό είναι αυτό το αυτοκίνητο για την ομάδα, και ελπίζω απλώς να αποδώσει με τον τρόπο που όλοι θέλουμε. Εάν είμαστε σε θέση να εξελίξουμε τα βασικά πλεονεκτήματα του σασί του περασμένου έτους και να τα παντρέψουμε με τη βελτιωμένη μονάδα παραγωγής της Renault, τότε νομίζω ότι θα μπορέσουμε να κάνουμε ένα βήμα προς τα εμπρός.»
Stoffel Vandoorne
«Η άφιξη ενός νέου αυτοκινήτου είναι πάντα μια από τις πιο συναρπαστικές στιγμές της σεζόν. Από την πλευρά μου, θα ήταν υπέροχο να έχουμε μια ομαλή εξέλιξη στις λίγες εβδομάδες χειμερινών δοκιμών και να πάμε στην Αυστραλία πιο σίγουροι. Έχω εκπαιδευτεί σκληρά όλο το χειμώνα και αισθάνομαι έτοιμος».
Η τεχνική πλευρά
Η McLaren MCL33 είναι μια λογική εξέλιξη του αυτοκινήτου του περασμένου έτους, βασισμένη στους νέους κανονισμούς. Έγινε σημαντική δουλειά στην αεροδυναμική, με ένα πιο κομψό αμάξωμα και βέβαια άλλαξε ριζικά η φιλοσοφία για τη νέα μονάδα ισχύος, που είναι εντελώς διαφορετική από την περσινή. Παρόλο που οι κανονισμοί αναφέρουν ότι οι εμπρός και πίσω βάσεις κινητήρα πρέπει να είναι ίδιες για κάθε κατασκευαστή, η διάταξη του κινητήρα και η αρχιτεκτονική του, είναι πολύ διαφορετική από πριν.
Στην F1, σύμφωνα με τους ανθρώπους της McLaren, υπάρχουν δύο οικογένειες κινητήρων: η ιδέα της Mercedes και της Honda, με τον συμπιεστή στο μπροστινό μέρος του κινητήρα, τον στρόβιλο πίσω και το MGU-H ενδιάμεσα και η προσέγγιση των Ferrari και Renault, όπου ο στροβιλοσυμπιεστής βρίσκεται στο πίσω μέρος του κινητήρα και το MGU-H κάθεται προς τα εμπρός.
Πάντως, κάθε μία από αυτές τις προσεγγίσεις έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της, ωστόσο στη βρετανική εταιρεία πίστεψαν στο σχέδιο της Renault.