ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Παρθενικός θρίαμβος του Ντάνιελ Σάντερς στο Ντακάρ, με την ΚΤΜ σε διαδικασία χρεοκοπίας

04 SANDERS Daniel (aus), KTM, Red Bull KTM Factory Racing, FIM W2RC, RallyGP, action during the Prologue of the Dakar 2025 on January 3, 2025 around Bisha, Saudi Arabia A.S.O./C.Lopez

Ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς κέρδισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Ράλι Ντακάρ, μετά τη σημερινή 12η και τελευταία Ειδική Διαδρομή της 47ης επανάληψης του θρυλικού αγώνα, στη Σαουδική Αραβία - επαναφέροντας την ΚΤΜ στην κορυφή του μεγαλύτερου Rally-Raid του κόσμου μέσα στη δίνη των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων της αυστριακής εταιρείας.

Ο Σάντερς κυριάρχησε απόλυτα από το ξεκίνημα μέχρι τον τερματισμό του φετινού Ντακάρ, σε βαθμό πρωτόγνωρο για την πολυπρόσωπη και άκρως ανταγωνιστική μάχη της κατηγορίας των μοτοσικλετών τις τελευταίες δεκαετίες. Ήταν η πρώτη νίκη του 30χρονου Αυστραλού στην πέμπτη του προσπάθεια στο μεγαλύτερο Rally-Raid του πλανήτη.

Αυτή είναι η 20ή νίκη της KTM στο Ντακάρ, που επανέφερε την εταιρεία στην κορυφή μετά την περσινή νίκη του Ρίκι Μπράμπεκ της Honda. Μία χρονιά νωρίτερα, το 2023, είχε κερδίσει ο Κέβιν Μπεναβίδες επίσης με ΚΤΜ, ενώ το 2022 ο Σαμ Σάντερλαντ ήταν ο νικητής με μια GasGas – που ανήκει επίσης στον αυστριακό όμιλο της ΚΤΜ.

Στο σημερινό τερματισμό του 47ου Ράλι Ντακάρ, που διεξήχθη και φέτος αποκλειστικά στη Σαουδική Αραβία, ο Σάντερς έφτασε νικητής στη Σουμπαϊτάχ με διαφορά 8’:50’’ από τον Ισπανό Τόσα Σαρέινα και 14’:46’’ από τον Γάλλο Αντριέν βαν Μπεβερέν, που οδηγούσαν δύο Honda CRF450 Rally.

Ο Αυστραλός πήρε ένα σημαντικό προβάδισμα από την 2η κιόλας Ειδική, με μια εκθαμβωτική εμφάνιση στη μαραθώνια διήμερη δοκιμασία Chrono 48h. Έκτοτε, είτε εκκινώντας πρώτος στις επόμενες δέκα Ειδικές είτε από τις πιο πίσω θέσεις, κατάφερνε να διατηρεί τη διαφορά ασφαλείας στην κορυφή.

Κι αυτό παρότι στην ΕΔ3 έχασε χρόνο εκκινώντας πρώτος. Επίσης, στη ΕΔ5 δέχθηκε ποινή 8 λεπτών λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας στην απλή διαδρομή – αλλά αργότερα οι αγωνοδίκες απέσυραν την ποινή διότι αποδείχθηκε ότι οφειλόταν σε πρόβλημα του νέου, ψηφιακού Roadbook.

Δύο βασικοί αντίπαλοι του Σάντερς, οι Ρίκι Μπράμπεκ και Σκάιλερ Χάους της Honda, έχασαν χρόνο με λάθη πλοήγησης στην ΕΔ4, ενώ έναν τρίτος, ο Ρος Μπραντς της Hero, εγκατέλειψε μετά από πτώση.

Έπειτα, ο Τόσα Σαρέινα είχε πτώση στην ΕΔ9, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στην κλείδα του. Ο Ισπανός κατάφερε, όμως, να συνεχίσει, αλλά και να κερδίσει την προτελευταία ΕΔ ώστε να κρατήσει πίσω του τον Γάλλο ομόλογό του στη Honda, Αντριέν βαν Μπεβερέν.

Με δύο διαδοχικές νίκες Ειδικών και καλές εμφανίσεις της δεύτερη εβδομάδα του αγώνα ο Λουτσιάνο Μπεναβίδες της ΚΤΜ πέρασε τον Μπράμπεκ για την 4η θέση της γενικής. Ο αδερφός του, Κέβιν Μπεναβίδες, αποσύρθηκε κατά την ημέρα ξεκούρασης του αγώνα (10/7) λόγω των τραυματισμών που υπέστη σε ατυχήματά του σε αγώνες της περσινής σεζόν.

Ο Σκάιλερ Χάους της Honda έκλεισε την πρώτη εξάδα της γενικής, ενώ πίσω του ο Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο έκανε εξαιρετική εμφάνιση στην πρώτη του εμφάνιση με την ινδική Hero – στην οποία πήρε φέτος μεταγραφή μετά από 6 χρόνια με τη Honda.

Τέλος, μια αποκάλυψη του αγώνα ήταν ο μόλις 19χρονος Ισπανός Εντγκάρ Κανέτ, ο οποίος με την εργοστασιακή ΚΤΜ όχι μόνο κέρδισε την κατηγορία Rally2 αλλά και τερμάτισε στην οκτάδα της γενικής κατάταξης.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2025 – ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ

Ράλι Ντακάρ 2025, Τελική Κατάταξη Μοτοσικλετών DAKAR.COM

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ