Πάρτι γενεθλίων με τίτλο για Στόνερ
Ο Αυστραλός Κέισι Στόνερ στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Honda στο Φίλιπ Άιλαντ. Διαβάστε γιατί δεν... κατέβηκε στον αγώνα η Yamaha
Το σύμπαν συνωμότησε προκειμένου ο Κέισι Στόνερ να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στο Φίλιπ Άιλαντ. Ανήμερα των 26ων γενεθλίων του ο Αυστραλός έδωσε στη Honda τον πρώτο της τίτλο μετά το 2006 (και τον Νίκι Χέιντεν), κερδίζοντας για πέμπτη συνεχόμενη φορά τον αγώνα στην πατρίδα του.
Ο Στόνερ χρειαζόταν μια 6η θέση για να πάρει τον δεύτερο τίτλο του (σ.σ. προηγήθηκε ο τίτλος το 2007 με τη Ducati, όταν η στέψη έγινε στο Μοτέγκι). Έπρεπε να υπολογίσει που θα τερματίσει ο μεγάλος αντίπαλος του, ο Χόρχε Λορένθο (Yamaha).
Δεν χρειάστηκε καν να προβληματιστεί. Ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής δεν βρέθηκε καν στην εκκίνηση μετά από πτώση στο πρωινό warm up. Τραυματίστηκε στο αριστερό χέρι και κρίθηκε ότι δεν μπορεί να αγωνιστεί.
Εν τω μεταξύ η δουλειά των μηχανικών της Yamaha αυτό το τριήμερο πήγε χαμένη, αφού και ο έτερος αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας, ο Μπεν Σπις ταλαιπωρήθηκε για ζαλάδες μετά από πτώση και δεν συμμετείχε ούτε και αυτός στον αγώνα.
Όπως ο Ντιουκ, Λόσον και ο Ρόσι
Ο Αυστραλός, ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στα 800cc, πήρε και τον τελευταίο τίτλο στην ιστορία. Μόνο ο Βρετανός Τζεφ Ντιουκ, Αμερικάνος Έντι Λόσον και ο Βαλεντίνο Ρόσι έχουν πάρει το πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές. Ο Ντιουκ με τη Norton και τη Gilera. Και οι άλλοι δύο με τη Honda και τη Yamaha.
Ο Στόνερ διατήρησε τη ψυχραιμία του για να πάρει τη νίκη με διαφορά 2.210 δευτερολέπτων από τον Μάρκο Σιμοντσέλι (San Carlo Honda Gresini) και τον τιμέιτ του για δύο αγώνες ακόμη, Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Repsol Honda).
Απρόσκλητη η βροχή
Ως είθισται στην Αυστραλία τέτοια εποχή η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνιση της, αναστατώνοντας τις ομάδες στους πρώτους γύρους. Στους τελευταίους τρεις γύρους η βροχή άρχισε ξανά, οδηγώντας ορισμένους αναβάτες στα πιτ.
Οι τρεις πρωτοπόροι έμειναν έξω στην πίστα με τον Σιμοντσέλι να προσπερνάει και πάλι τον Ντοβιτσιόζο και να του παίρνει τη δεύτερη θέση.
Το HRC είδε με ικανοποίηση τους οδηγούς του να κάνουν το 1-2-3-4 με τον Ντάνι Πεδρόσα να κλείνει την πρώτη 4άδα. Απογοητευμένος ο Ισπανός, αφού τόσα χρόνια προσπαθούσε να δώσει το πρωτάθλημα στη Honda και τελικά το κατάφερε ο εκλεκτός του Λίβιο Σούπο στην πρώτη χρονιά του.
Ο τερματισμός των δέκα
Μόλις δέκα αναβάτες είδαν την καρό σημαία. Το GP ξεκίνησε δίχως τις δύο Yamaha και τον Αυστραλό Ντάμιαν Κάντλιν με τη "δορυφορική" Pramac Ducati.
Ακόμα τέσσερις αναβάτες αποχωρίστηκαν τις μοτοσικλέτες τους μέσα στην πίστα. Δεκατρείς γύρους πριν το τέλος ο Βαλεντίνο Ρόσι (Ducati) επιχείρησε να περάσει τον Άλβαρο Μπαουτίστα (Rizla Suzuki), έχασε το μπροστινό και... γεια σας. Ακολούθησε και ο Ισπανός που δεν πρόσεξε σε ένα βρεγμένο σημείο της πίστας και χάλασε το καλύτερο σαββατοκύριακο στην καριέρα του στο MotoGP.
Η βροχή... ξεγέλασε και παρέσυρε τόσο τον Καλ Κράτσλοου (Monster Yamaha Tech 3) και τον Χίρο Αογιάμα (San Carlo Honda Gresini).
Η τελική κατάταξη:
1.Κέισι Στόνερ Repsol Honda 42:02.425
2.Μάρκο Σιμοντσέλι San Carlo Honda Gresini +2.210δευτ.
3.Αντρέα Ντοβιτσιόζο Repsol Honda +2.454
4.Ντάνι Πεδρόσα Repsol Honda +13.160
5.Κόλιν Έντουαρντς Monster Yamaha Tech 3 +30.886
6.Ράντι ντε Πουνιέ Pramac Ducati +48.800
7.Νίκι Χέιντεν Ducati +16.314
8.Τόνι Ελίας LCR Honda + 1 γύρος
9.Λόρις Καπιρόσι Pramac Ducati +1 γύρος
10.Κάρελ Άμπραχαμ Cardion AB Ducati + 2 γύροι
Βαθμολογία αναβατών:
1.Στόνερ 325β.
2.Λορένθο 260
3.Ντοβιτσιόζο 212
4.Πεδρόσα 208
5.Σπις 156
6.Ρόσι 139
-.Σιμοντσέλι 139
8.Χέιντεν 132
9.Έντουαρντς 109
10.Αογιάμα 94
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1.Repsol Honda 492β.
2.Yamaha 416
3.Ducati Marlboro 271
4.San Carlo Honda Gresini 228
5.Monster Yamaha Tech 3 166
6.Pramac Ducati 85
7.Mapfre Aspar Ducati 77
8.Rizla Suzuki 73
9.Cardion AB Ducati 56
10.LCR Honda 55