X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Πενήντα χρόνια από το ντεμπούτο της McLaren στην F1

Κάποιες ομάδες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας χάρη στις επιτυχίες τους στο πέρασμα των χρόνων και η McLaren είναι τρανό παράδειγμα. Διαβάστε για τη θρυλική ομάδα του Νεοζηλανδού Bruce McLaren που συμπλήρωσε μισό αιώνα στη Formula 1.

Κάθε ομάδα έχει την δική της ιστορία. Κάποιες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της Formula 1 χάρη στις επιτυχίες τους στο πέρασμα των χρόνων.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Μια από αυτές είναι η McLaren, το δημιούργημα ενός παθιασμένου με τους αγώνες Nεοζηλανδού, του Bruce McLaren.

Η ιστορία ξεκινάει στις 30 Αυγούστου του 1937. Τότε στο Auckland της Νέας Ζηλανδίας ήρθε στον κόσμο ο Bruce McLaren.

Τα παιδικά χρόνια δεν ήταν εύκολα καθώς σε ηλικία 9 ετών μια σπάνια αρρώστια στον γοφό λίγο έλειψε να τον αφήσει σε αναπηρικό καροτσάκι.

Μετά από δυο χρόνια ταλαιπωρίας, ξεπέρασε το πρόβλημα ωστόσο του έμεινε κουσούρι αφού το αριστερό του πόδι ήταν πιο κοντό από το δεξί με αποτέλεσμα να κουτσαίνει.

Ο πατέρας του, Les είχε συνεργείο αυτοκινήτων. Αυτός ήταν και ο χώρος στον οποίο μεγάλωσε ο Bruce. Αναμεσα στα εργαλεία, τα λάδια και τα αυτοκίνητα.

Στα 14 του χρόνια απέκτησε και το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα Austin 7, το οποίο χρησιμοποίησε σε αγώνες ανάβασης λόφου.

Σπούδασε μηχανολογία και παράλληλα με τις σπουδές του έπαιρνε μέρος σε αγώνες αυτοκινήτων. To 1958 μετακόμισε στην Ευρώπη προκειμένου να πάρει μέρος στην Formula 2.

Οι καλές εμφανίσεις του του άνοιξαν την πόρτα της F1. To 1959 η Cooper τον προσέλαβε για παρτενέρ του Jack Brabham. Εκείνη τη χρονιά, ο Brabham στέφθηκε πρωταθλητής, ενώ ο McLaren εντυπωσίασε παίρνοντας την παρθενική του νίκη στο Sebring.

Η ίδρυση, το τραγικό φινάλε, η δόξα...

Στην Cooper έμεινε μέχρι τα τέλη του 1965, ενώ από το 1963 είχε ιδρύσει την Bruce McLaren Motor Racing Ltd.

Στις 22 Μαϊου του 1966 στο GP του Monaco, η ΜcLaren κάνει το ντεμπούτο της στην F1.

Ο Bruce McLaren στήνεται στη 10η θέση της σχάρας εκκίνησης με την McLaren-Ford M2B, αλλά δεν καταφέρνει να τερματίσει ολοκληρώνοντας τον αγώνα μόλις στον 10ο γύρο εξαιτίας μηχανικού προβλήματος.

Η πρώτη νίκη ήρθε στο Spa το 1968 με τον ήρωα της ιστορίας μας στο κόκπιτ μιας McLaren-Ford M7A να τερματίζει με διαφορά 12" από τον Pedro Rodriguez (BRM).

Η ομάδα ήρθε για να μείνει, για να γράψει ιστορία. Και τα κατάφερε. Μόνο που ο Bruce McLaren δεν πρόλαβε να ζήσει τις στιγμές της δόξας που ακολούθησαν.

Δοκιμάζοντας μια McLaren CanAm στο Goodwood στις 2 Ιουνίου του 1970 σκοτώθηκε. Ηταν μόλις 32 χρόνων και 9 μηνών...

Το 1974 ο Emerson Fittipaldi χάρισε το πρώτο Πρωτάθλημα στην ομάδα για να ακολουθήσει μια δεκαετία απόλυτης κυριαρχίας. Το 1984 ήταν ο Νiki Lauda, το 1985 ο Alain Prost.

Το παλμαρέ της McLaren γέμιζε με γοργούς ρυθμούς. Το 1988 η ομάδα προσέλαβε για παρτενέρ του "καθηγητή" τον Ayrton Senna. Οι δυο τους συνέθεσαν ίσως το κορυφαίο και πιο εξεζητημένο δίδυμο πιλότων όλων των εποχών.

Εκείνη τη χρονιά κέρδισαν 15 από τους 16 αγώνες του πρωταθλήματος. Ο Βραζιλιάνος πήρε το Πρωτάθλημα με τον Γάλλο να τερματίζει 2ος. Την επόμενη ο Prost ανέβηκε ξανά στην κορυφή.

Το 1990 ο Prost έφυγε για την Ferrari και ο Senna πήρε 2 σερί πρωταθλήματα.

Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο.

Η λέξη νίκη έμοιαζε πια με όνειρο απατηλό. Από την Αδελαϊδα το 1993 και την πρωτιά του Senna, μέχρι την νίκη του David Coulthard στη Μελβούρνη το 1997, μεσολάβησαν σχεδόν 4 χρόνια!

Σύντομα η McLaren επέστρεψε στον δρόμο της επιτυχίας με τον Mika Hakkinen να κατακτά δυο συνεχόμενα Πρωταθλήματα (1998 & 1999). Έκτοτε τα πράγματα δυσκόλεψαν πολύ για την ιστορική ομάδα που έχει να παρουσιάσει όλο κι όλο ένα Πρωτάθλημα, αυτό του Lewis Hamilton το 2008.

Ακολούθησαν κάποιες καλές χρονιές από άποψη νικών και συγκομιδής βαθμών, αλλά δυστυχώς γι' αυτήν, οι τίτλοι ήταν υπόθεση για άλλους. Για την Red Bull και την Mercedes που σαρώνουν τα τελευταία χρόνια τίτλους και νίκες...

Η McLaren, δυστυχώς, έχει μπει σε μια πολύ επικίνδυνη ατραπό. Το γεγονός ότι έχουν περάσει 3,5 χρόνια από την τελευταία νίκη της, στο Interlagos, στις 25 Νοεμβρίου του 2012 με τον Button, καταδεικνύει του λόγου το αληθές.

Το 2015 σε μια προσπάθεια αντιστροφής του αρνητικού κλίματος και με στόχο την επιστροφή στην κορυφή, αναβίωσε η θρυλική συνεργασία με την Honda. Μέχρι τώρα όμως τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι με το ταλέντο των έμπειρων Παγκόσμιων Πρωταθλητών Fernando Alonso - Jenson Button να περιορίζεται από τις δυνατότητες των μονοθεσίων που έχουν στη διάθεσή τους.

Το ντεμπούτο στο Monaco το 1966...

Σχεδιαστής του πρώτου μονοθεσίου (McLaren-Ford M2B) της McLaren ήταν ο Robin Herd.

Για την κατασκευή του σασί M2B χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα χρονικά ένα ειδικό υλικό (mallite) που χρησιμοποιείται συνήθως στα διαστημικά λεωφορεία.

Ο κινητήρας του ήταν ένας Ford V8 ο οποίος είχε χρησιμοποιηθεί στα 500 μίλια της Indianapolis παίρνοντας τη νίκη.

Μόνο που η χωρητικότητά του είχε μειωθεί από τα 4,1 λίτρα, στα 3,0. Το βάρος του ήταν ιδιαίτερα μεγάλο, αφού μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων ζύγιζαν σχεδόν το ίδιο με το μονοθέσιο της Brabham!

Το μονοθέσιο έφτασε στο Πριγκιπάτο πάνω σε τρέιλερ που μετέφερε ένα Ford Fairlane station wagon. Την ομάδα στελέχωναν πέντε άτομα: Ο Bruce McLaren, ο Robin Herd και οι μηχανικοί John Muller, Howden Ganley και Tyler Alexander.Team manager ήταν ο Teddy Mayer και χρονομέτρης η Patty McLaren.

« Τότε δεν υπήρχαν αυτοκινητόδρομοι και το ταξίδι διήρκησε... χρόνια», θυμάται ο Ganley. « Δυο μέρες μας πήρε μέχρι να φτάσουμε στο Monaco».

Ο αγώνας που διεξήχθη στις 22 Μαϊου του 1966, είχε άδοξο τέλος καθώς ο McLaren εγκατέλειψε στον 10ο γύρο από διαρροή λαδιού.

Η McLaren με τη γλώσσα των αριθμών

51 σεζόν στην F1
785 συμμετοχές σε GP της F1 / 709 εκκινήσεις
Συνεργασία με 10 κατασκευαστές κινητήρων
182 νίκες
155 pole positions
153 ταχύτεροι γύροι αγώνα
485 παρουσίες στο βάθρο
47 τερματισμοί στο 1-2
8 Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998
12 Πρωταθλήματα οδηγών: 1974 (Emerson Fittipaldi), 1976 (James Hunt), 1984 (Niki Lauda), 1985 (Alain Prost), 1986 (Alain Prost), 1988 (Ayrton Senna), 1989 (Alain Prost), 1990 (Ayrton Senna), 1991 (Ayrton Senna), 1998 (Mika Hakkinen), 1999 (Mika Hakkinen), 2008 (Lewis Hamilton)

Αναλυτικά οι πιλότοι που έχουν σημειώσει τις 182 νίκες της McLaren στην F1...

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ