"Περίπατος" Ρόζμπεργκ στο Άλμπερτ Παρκ
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ κέρδισε με άνεση το πρώτο GP του 2014, εγκατέλειψαν οι Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ.
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ απέδειξε ότι το 2014 επιφυλάσσει μια σπουδαία μονομαχία μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes -του ίδιου και του Λιούις Χάμιλτον- για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος, κερδίζοντας επιβλητικά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας το πρώτο Γκραν Πρι της νέας χρονιάς της Formula 1.
Την ίδια στιγμή, ο Χάμιλτον εγκατέλειψε στον 3ο γύρο εξαιτίας προβλήματος στον κινητήρα που τον άφησε με πέντε ενεργούς κυλίνδρους. Δύο γύρους αργότερα εγκατέλειψε και ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ, με πρόβλημα που παρουσίασε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας της Red Bull RB10.
Η Ferrari δεν εμφάνισε την ταχύτητα που θα ήθελε στον πρώτο αγώνα, αν και το σιρκουί της Μελβούρνης δεν ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της F14 T, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 5η θέση.
Κι ακόμη, η Williams, που έδειξε να διαθέτει το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο πίσω από τη Mercedes, είχε την ατυχία να δει τον Φελίπε Μάσα εκτός πίστας στην πρώτη στροφή (καθώς τον Βραζιλιάνο παρέσυρε στην έξοδο ο Καμούι Κομπαγιάσι) και τον Βαλτέρι Μπότας να κάνει ένα πολύ χρονοβόρο οδηγικό λάθος που τον άφησε με ένα κλαταρισμένο ελαστικό.
Την ευκαιρία, λοιπόν, της «απουσίας» των Ferrari και Williams εκμεταλλεύτηκε ο Ντάνιελ Ριτσιάρντο για να τερματίσει στη 2η θέση στο ονειρικό του ντεμπούτο με τη Red Bull Racing, καθώς το σιρκουί του Άλμπερτ Παρκ θύμιζε ποδοσφαιρικό αγώνα με τις επευφημίες των συμπατριωτών του 23χρονου. Για τη RBR, που είχε τόσα προβλήματα το χειμώνα, είναι θαύμα ότι τερμάτισε - πόσο μάλλον ότι τερμάτισε στη δεύτερη θέση.
Την ευκαιρία, επίσης εκμεταλλεύτηκε και η McLaren, που εκμεταλλεύτηκε στο μέγιστο το άκρως αποδοτικό νέο αεροδυναμικό σύνολο που είχε ετοιμάσει για τη Μελβούρνη. Ο νεαρός Κέβιν Μάγκνουσεν ήταν τόσο αδιανόητα καλός, που τίποτα δεν έδειχνε ότι αυτό ήταν μόλις το πρώτο του Γκραν Πρι! Κέρδισε με σχετική άνεση τον Τζένσον Μπάτον και με την πρώτη του προσπάθεια ανέβηκε στο βάθρο!
Η εξέλιξη του αγώνα
Ο Ρόζμπεργκ εκκινώντας εξαιρετικά πήρε στην πρώτη κιόλας στροφή το προβάδισμα του αγώνα από τον Χάμιλτον και δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Αρχικά οικοδόμησε διαφορά 7,7 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Ριτσιάρντο, που επίσης είχε καταφέρει να περάσει τον Άγγλο της Mercedes στην πρώτη στροφή. Πιστεύεται, πάντως, ότι τα προβλήματα του κινητήρα του Χάμιλτον είχαν αρχίσει ήδη από την εκκίνηση.
Στην πρώτη στροφή, όπως προαναφέραμε, ο Καμούι Κομπαγιάσι (Caterham) έχασε το φρενάρισμα και προσέκρουσε στο πίσω μέρος της Ferrari του Κίμι Ράικονεν και έπειτα της Williams του Φελίπε Μάσα, οδηγώντας τον δεύτερο στην εγκατάλειψη. Στο μεταξύ, ο Μάγκνουσεν πέρασε τον Χάμιλτον για την 3η θέση και τον ¨Αγγλο ακολούθησαν οι Χούλκενμπεργκ, Αλόνσο, Βερν, Ράικονεν, Κβίατ, Μπότας.
Ο Μπότας ξεκίνησε τότε την επίθεσή του, πέρασε τον νεαρό Ρώσο και απειλούσε και τον Ράικονεν, αλλά με ένα οδηγικό λάθος στον 10ο γύρο ακούμπησε έναν τοίχο και τον άφησε με κλαταρισμένο το πίσω δεξί ελαστικό. Όλα έδειχναν να έχουν τελειώσει για τον Φινλανδό, αλλά κατάφερε να επιστρέψει στα πιτς, να αλλάξει ελαστικά και να συνεχίσει.
Το ατύχημά του έβγαλε στην πίστα το Όχημα Ασφαλείας - που σήμαινε ότι η διαφορά 7,7 δευτερολέπτων που είχε οικοδομήσει ο Ρόζμπεργκ στην κορυφή εξανεμίστηκε. Μπορούσε να την επαναλάβει, μετά την έξοδο του Οχήματος Ασφαλείας, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην κατανάλωση καυσίμων;
Μετά από τέσσερις γύρους, που έφυγε το Όχημα Ασφαλείας, ο Γερμανός απέδειξε ότι μπορούσε. Σύντομα η διαφορά του έφτασε σε διψήφιο αριθμό δευτερόλεπτων και ο Γερμανός έκτοτε έκανε έναν μοναχικό αγώνα, δίχως να απειληθεί ποτέ μέχρι την καρό σημαία.
Παρόλα αυτά, στις πιο πίσω θέσεις τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο Ριτσιάρντο αναγκάστηκε για ένα σημαντικό διάστημα του αγώνα να ακολουθήσει σχετικά συντηρητικό ρυθμό, ώστε να εξασφαλίσει ότι τα 100 κιλά καυσίμου θα του έφταναν για να ολοκληρώσει τον αγώνα. Η McLaren, καλύτερα «διαβασμένη» έχοντας κάνει περισσότερα χιλιόμετρα το χειμώνα, γνώριζε καλύτερα το θέμα της διαχείρισης των καυσίμων.
Διαμορφώνοντας άρτια της στρατηγική των Μάγκνουσεν και Μπάτον, προς το τέλος του αγώνα ο Δανός κατάφερε να προσεγγίσει τον Ριτσιάρντο σε απόσταση αναπνοής, και ο Μπάτον να φτάσει αρκετά κοντά στον Δανό ομόλογό του. Παρόλα αυτά, στο τέλος και οι δύο αναγκάστηκαν να κινηθούν λίγο πιο συντηρητικά, πάλι για λόγους κατανάλωση καυσίμου. Σε κάθε περίπτωση, η 3η και 4η θέση είναι για την ομάδα του Ουόκινγκ ένα σπουδαίο αποτέλεσμα, δεδομένων κάποιων σημαντικών προβλημάτων που είχαν στο τελευταίο τετραήμερο χειμερινών δοκιμών, στο Μπαχρέιν.
Πιο πίσω, με εξαίρεση τις Williams που είχαν άλλου είδους προβλήματα όπως προαναφέραμε, η Ferrari παρουσιάστηκε να είναι ένα σκαλί κάτω σε ταχύτητα από τις Red Bull, McLaren (και περισσότερα, βέβαια, από τη Mercedes και τη Williams). Ο Αλόνσο αρχικά κόλλησε πίσω από τη Force India του Νίκο Χούλκενμπεργκ, που τον κρατούσε σε ένα σχετικά χαμηλό ρυθμό. Τελικά ο Ισπανός κατάφερε να απαλλαγεί από τον Γερμανό μέσω του δεύτερού του πιτ-στοπ, αν και πλέον ήταν αργά.
Στο μεταξύ, ο Κίμι Ράικονεν δεν κατάφερε να λύσει τα προβλήματα όλου του τριημέρου και περιορίστηκε σε έναν μετριοπαθή αγώνα, στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας. Ο Φινλανδός είπε ότι η μικρή επαφή που είχε με τον Κομπαγιάσι στην εκκίνηση δεν προκάλεσε πρόβλημα στη Ferrari F14 T. Ήταν ένα τριήμερο που, με εξαίρεση την αξιοπιστία, τίποτα δεν πήγε καλά για τη Ferrari.
Αντίθετα, η ταχύτητα της Williams ήταν τέτοια που ο Βαλτέρι Μπότας κατάφερε για 40 γύρους να κάνει μια εξαιρετική αντεπίθεση και να ανελιχθεί τελικά στην 6η θέση μέχρι την καρό σημαία! Ενδεικτικό της φετινής προόδου της Williams είναι ότι, ακόμα και με την εγκατάλειψη του Μάσα, με την 6η θέση του Φινλανδού η βρετανική ομάδα κέρδισε μόνο στην Αυστραλία περισσότερους βαθμούς από όσους είχε κερδίσει όλο το 2013!
Τη δεκάδα έκλεισαν οι Ζαν-Έρικ Βερν και Ντάνιλ Κβίατ της Toro Rosso, η οποία επίσης δεν θα περίμενε μετά τα σημαντικά προβλήματα του κινητήρα της Renault στις δοκιμές του χειμώνα πως θα είχε την αξιοπιστία να τερματίσει, και μάλιστα και με τα δύο της μονοθέσια στην πρώτη δεκάδα. Η Lotus, αντίθετα, δεν κατάφερε να λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας ακόμα και οι Ρομέν Γκροζάν και Πάστορ Μαλδονάδο εγκατέλειψαν με πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS-Κ.
Το δεύτερο Γκραν Πρι του 2014 θα διεξαχθεί στις 30 Μαρτίου, στη Σσεπάνγκ της Μαλαισίας. Ενδεχομένως στις υψηλές θερμοκρασίες της Κουάλα Λουμπούρ τα προβλήματα αξιοπιστίας των μονοθεσίων να είναι περισσότερα. Πάντως στη Μελβούρνη αποδείχθηκε ότι είναι λιγότερα από όσα αναμενόταν. Ακόμη, αποδείχθηκε ότι η ανθεκτικότητα των ελαστικών τα κάνει λιγότερο κρίσιμα φέτος, καθώς και ότι η διαχείριση των καυσίμων θα παίξει σημαντικό ρόλο στον φετινό ανταγωνισμό, αναγκάζοντας ενίοτε τους οδηγούς να κινηθούν αρκετά πιο αργά από όσο μπορούν.
GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ 2014
1. Ρόζμπεργκ (Mercedes) 1:32:58.710
2. Ριτσιάρντο (Red Bull) +24.5
3. Μάγκνουσεν (McLaren) +26.7
4. Μπάτον (McLaren) +30.0
5. Αλόνσο (Ferrari) +35.2
6. Μπότας (Williams) +47.6
7. Χούλκενμπεργκ (Force India) +50.7
8. Ράικονεν (Ferrari) +57.6
9. Βερν (Toro Rosso) +1:00.4
10. Κβίατ (Toro Rosso) +1:03.5
11. Πέρεθ (Force India) +1:25.9
12. Σούτιλ (Sauber) +1 γύρος
13. Γκουτιέρεζ (Sauber) +1 γύρος
14. Τσίλτον (Marussia) +2 γύροι
Εγκ. Μπιάνκι (Marussia) +8 γύροι
Εγκ. Γκροζάν (Lotus) +14 γύροι
Εγκ. Μαλδονάδο (Lotus) +28 γύροι
Εγκ. Έρικσον (Caterham) +30 γύροι
Εγκ. Φέτελ (Red Bull) +54 γύροι
Εγκ. Χάμιλτον (Mercedes) +54 γύροι
Εγκ. Μάσα (Williams) +57 γύροι
Εγκ. Κομπαγιάσι (Caterham) +57 γύροι
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ
1. Ρόζμπεργκ - 25
2. Ριτσιάρντο - 18
3. Μάγκνουσεν - 15
4. Μπάτον - 12
5. Αλόνσο - 10
6. Μπότας - 8
7. Χούλκενμπεργκ - 6
8. Ράικονεν - 4
9. Βερν - 2
10. Κβίατ - 1
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. McLaren - 27
2. Mercedes - 25
3. Red Bull - 18
4. Ferrari - 14
5. Williams - 8
6. Force India - 6
7. Toro Rosso - 3
8. Sauber - 0
9. Marussia - 0
10. Lotus - 0
11. Caterham - 0