FORMULA 1

Πιάστρι: "Ξεκάθαρη παρανομία η αλλαγή του ύψους του μονοθεσίου στο παρκ-φερμέ"

McLaren Media Centre
Oscar Piastri, McLaren F1 Team, in the cockpit MCLAREN MEDIA CENTRE

Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren δεν κατονόμασε τη Red Bull, αλλά είπε ότι "ξεκάθαρα καταπατά τους κανονισμούς" οποιοσδήποτε μηχανισμός αλλάζει το ύψος ενός μοονοθεσίου από το έδαφος μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα.

Καθώς παίρνει διαστάσεις το θέμα του μηχανισμού που διαθέτει η Red Bull, και με τον οποίο δύναται να αλλάζει την απόσταση του δαπέδου της RB20 από το έδαφος σε καθεστώς παρκ-φερμέ (διαβάστε τις λεπτομέρειες εδώ), ο Όσκαρ Πιάστρι είπε ότι αν συμβαίνει κάτι τέτοιο συνιστά κατάφωρη παραβίαση των κανονισμών της Formula 1.

Η Red Bull παραδέχθηκε ότι διαθέτει το μηχανισμό αυτόν, αλλά τόνισε ότι ο μηχανισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο όταν το μονοθέσιο είναι λυμένο στο γκαράζ - και έτσι όχι σε καθεστώς παρκ-φερμέ, μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα, που απαγορεύεται ρητά κάθε είδους τέτοια παρέμβαση.

Με λίγα λόγια, ο μηχανισμός αυτός από μόνος του δεν είναι παράνομος, αλλά αντίθετα παράνομη είναι η χρήση του σε καθεστώς παρκ-φερμέ. Το γεγονός ότι η χρήση του μηχανισμού αυτού γίνεται από ένα απλό ελατήριο μέσα στο κόκπιτ, είναι αυτό που έχει κινήσει τις υποψίες των άλλων ομάδων ότι η RBR μπορεί να τον χρησιμοποιεί και υπό τους περιορισμούς του παρκ-φερμέ.

Καθώς η RBR βρίσκεται στη δίνη της μεγάλης και απρόβλεπτης μάχης με τη McLaren για τον τίτλο κατασκευαστών, καθώς και για το πρωτάθλημα οδηγών μεταξύ του Μαξ Φερστάπεν και τον Λάντο Νόρις, οι δύο οδηγοί της McLaren εξαπέλυσαν μια έμμεση αλλά σαφή επίθεση στη Red Bull για το θέμα.

Προφανώς πιέζουμε τα όρια των τεχνικών κανονισμών. Όλοι το κάνουν, και αυτό είναι που κάνει τη F1 αυτό που είναι”, είπε ο Όσκαρ Πιάστρι.“Όμως, από όσα άκουσα και μου είπαν, κάτι τέτοιο δεν πιέζει τα όρια: ξεκάθαρα τα καταπατά.

Δεν έχω ακούσει σε ποιο αυτοκίνητο αφορά, ή αν υφίσταται σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, και προφανώς υπάρχουν κάποια δημοσιεύματα. Αλλά αν είναι κάτι που χρησιμοποιείται, ξεκάθαρα δεν είναι κάτι που πιέζει τα όρια των κανονισμών. Είναι έξω από τη ‘γκρίζα’ περιοχή και εντός της ‘μαύρης’ περιοχής [των κανονισμών]”.

Ο Αυστραλός συνέχισε λέγοντας ότι το θέμα πρέπει να διερευνηθεί αν η RBR εμφάνισε ραγδαία βελτίωση της απόδοσής της σε σχέση με τους τελευταίους αγώνες. Ακριβώς όπως διερευνήθηκε μετά το Αζερμπαϊτζάν και το mini-DRS της McLaren.

Αν υπάρχει μεγάλη διαφορά στην απόδοση, τότε σίγουρα θα υπάρξουν κάποιες ερωτήσεις. Αν όχι, δεν ξέρω. Το δικό μας mini-DRS ήταν νόμιμο. Παρότι χρειάστηκε να κάνουμε κάποιες αλλαγές, δεν ήταν κάτι επαναστατικό για το αυτοκίνητο. Θα δούμε αν τώρα αυτό θα κάνει κάποια διαφορά”, κατέληξε ο Πιάστρι.

McLaren Media Centre
Όσκαρ Πιάστρι, McLaren MCL38 MCLAREN MEDIA CENTRE

Ο Λάντο Νόρις, από την πλευρά του, πρόσθεσε: “Είναι άλλο να το έχεις στο αυτοκίνητό σου και άλλο πόσο το αξιοποιείς και το χρησιμοποιείς, και για αυτό δεν έχουμε ιδέα. Αν τους έχει βοηθήσει, αν το εκμεταλλεύονταν όπως πιστεύει ο κόσμος, ίσως τα πράγματα να αλλάξουν προς τη δική μας κατεύθυνση.

Όμως, αν μιλάτε για τέτοια πράγματα, δεν θα αποκτούσαν πολλές πολ ποζίσιονς ή νίκες μόνο και μόνο χάρη σε μια τέτοια συσκευή. Δεν νομίζω ότι θα αλλάξει τίποτα στις ισορροπίες, αλλά ίσως αν δούμε συγκεκριμένες κατατακτήριες δοκιμές ή τις διαφορές σε συγκεκριμένους αγώνες, που μας χώριζαν εκατοστά ή και χιλιοστά του δευτερολέπτου, τίποτα μπορούμε να πούμε ότι αυτό βοήθησε προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση”.

Ο Βρετανός κατέληξε: “Είναι καλό που η FIA κάνει ό,τι κάνει. Υπάρχει διαφορά μεταξύ του άσπρου και μαύρου στους κανονισμούς και της ώθησης των ορίων, της δημιουργίας νέων εξαρτημάτων και της καινοτομίας εντός του χώρου στον οποίο επιτρέπεται να καινοτομήσεις. Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που εμείς στη McLaren έχουμε κάνει πολύ καλά, αλλά φροντίζουμε να μην πάμε παραπέρα”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 MCLAREN RED BULL RED BULL RB20 ΟΣΚΑΡ ΠΙΑΣΤΡΙ ΛΑΝΤΟ ΝΟΡΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ