X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ποιές είναι οι 7 αλλαγές της Formula 1 για το 2024

Ο Κάρλος Σάινθ στο GP Ιταλίας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Με την ανατολή του 2024 η F1 θα μπει στην προτελευταία σεζόν του πλαισίου κανονισμών 2022-'25, συνεπώς από τεχνική άποψη δεν θα αλλάξει σχεδόν τίποτα στα μονοθέσια. Και τα δίδυμα οδηγών θα μείνουν απαράλλαχτα για όλες τις ομάδες. Δείτε ποιές είναι οι επτά αλλαγές, από το πρόγραμμα μέχρι τους αγώνες Sprint, σε σχέση με τη χρονιά που φεύγει.

Το νέο πρωτάθλημα της Formula 1 θα ξεκινήσει με το GP του Μπαχρέιν στις 29 Φεβρουαρίου-2 Μαρτίου 2024. Μία εβδομάδα νωρίτερα, στην ίδια χώρα και πίστα, θα διεξαχθεί το -ένα και μοναδικό για φέτος- τριήμερο δοκιμών εξέλιξης των νέων μονοθεσίων, το οποίο με τη σειρά του θα ακολουθήσει τις παρουσιάσεις των τελευταίων μέσα στο Φεβρουάριο.

Οι αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά των μονοθεσίων είναι μηδαμινές, κυρίως για να κλείσουν κάποια “παράθυρα” των κανονισμών, ενώ για τα οδηγικά δίδυμα είναι ανύπαρκτες. Ωστόσο, η F1, η FIA και οι ομάδες προχώρησαν σε κάποιες αλλαγές, που είναι οι παρακάτω:

Νέα ονόματα για δύο ομάδες

Η Alpha Tauri και η Alfa Romeo F1 θα πάψουν να υφίστανται με αυτές τις ονομασίες το 2024. Θα αλλάξουν ριζικά την ταυτότητά τους, και μαζί τις ονομασίες τους. Η πρώτη περνά σε φάση αναδιάρθρωσης από τη μητρική Red Bull, και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα της ονομασία θα είναι Racing Bulls.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο στο κόκπιτ της Alpha Tauri AT04 στο GP Άμπου Ντάμπι 2023 RED BULL CONTENT POOL


Η δεύτερη έπαψε να ονομάζεται Alfa Romeo F1, διότι έληξε η χορηγική συνεργασία με την ιταλική εταιρεία, λόγω της σταδιακής αγοράς της ελβετικής ομάδας από την Audi για τη δημιουργία της εργοστασιακής συμμετοχής της γερμανικής εταιρείας από το 2026. Η ομάδα του Χίνβιλ επέστρεψε στην ονομασία Sauber, και στην επίσημη λίστα της FIA αναγράφεται ως Stake F1 Team Kick Sauber. Όμως, αυτή ίσως είναι προσωρινή, καθώς η τελική ονομασία θα αποκαλυφθεί μαζί με το νέο μονοθέσιο C44 το Φεβρουάριο.

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα της ιστορίας

Το 2024 η F1 περιλαμβάνει 24 GP, που θα είναι ρεκόρ όλων των εποχών. Μάλιστα, τόσοι ήταν και οι αγώνες που θα διεξάγονταν το 2023, αλλά ματαιώθηκε το GP Κίνας (ξανά) λόγω της πανδημίας και το GP της Ίμολα λόγω των πλημμυρών στην Εμίλια Ρομάνια. Όμως, του χρόνου θα επιστρέψει κανονικά ο αγώνας της Σαγκάης μετά από 4 χρόνια απουσίας.

Επίσης, ορισμένοι αγώνες μετακινήθηκαν από τις παραδοσιακές τους ημερομηνίες για να περιοριστούν οι μεταφορικές ανάγκες, όπως το GP Ιαπωνίας που από το Φθινόπωρο μεταφέρθηκε στον Απρίλιο. Επίσης, το GP του Κατάρ θα είναι ο προτελευταίος αγώνας της χρονιάς, για να συνδεθεί με το φινάλε του GP στο Άμπου Ντάμπι.

Νέα αλλαγή στους αγώνες Sprint

Η F1 προσπαθεί να βρει την καλύτερη και πιο αποδοτική λύση για τη δομή που θα έχουν τα έξι τριήμερα των αγώνων Sprint. Το πείραμα του 2023 -κατά γενική ομολογία- απέτυχε κι έτσι τη νέα σεζόν θα αλλάξει και πάλι το πρόγρααμμα των τριημέρων που θα έχουν αγώνα Sprint. Προς το παρόν δεν έχουν συμφωνηθεί οι οριστικές αλλαγές, και συζητούνται αρκετές ιδέες όπως η αντριστροφή της εκκίνησης για τον αγώνα Sprint.

Πέραν του περιορισμένου ενδιαφέροντος, ένας άλλος λόγος για την αλλαγή του προγράμματος το 2024 είναι ότι η διεξαγωγή των κατατακτήριων δοκιμών του GP της Παρασκευής έβαζε τα μονοθέσια από το πρώτο βράδυ σε καθεστώς παρκ φερμέ, που σημαίνει ότι οι ομάδες δεν επιτρεπόταν να τροποποιούν τις ρυθμίσεις τους το Σαββατοκύριακο.

Ο Μαξ Φερστάπεν μετά τον τερματισμό του GP Κατάρ 2023 RED BULL CONTENT POOL


Μέτρα για τις ακραίες θερμοκρασίες στο Κατάρ

Οι ακραίες συνθήκες καύσωνα και υγρασίας στο φετινό GP του Κατάρ, που έφτασαν αρκετούς οδηγούς στα όρια της λιποθυμίας ένω ώρα αγώνα, θα είναι λίγο μετριασμένες με τη μετάθεση του αγώνα σε νέα ημερομηνία, το Νοέμβριο. Παράλληλα, η FIA έλαβε την απόφαση να επιτρέψει σε αυτό το GP στις ομάδες να τοποθετήσουν έναν αεραγωγό που θα στέλνει περισσότερο αέρα μέσα στο κόκπιτ, και στο σώμα του οδηγού.

Αλλαγές κανονισμών για τις δοκιμές

Η FIA τροποποίησε τους κανονισμούς που αφορούν στις δοκιμές των ομάδων. Η πρώτη αλλαγή είναι ότι απαγορεύεται πλέον οι τελευταίες να κάνουν δοκιμές με μονοθέσια παλαιότερων ετών χρησιμοποιώντας (και δοκιμάζοντας) εξαρτήματα των νέων τους αυτοκινήτων.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στις δοκιμές των πειραματικών ελαστικών της Pirelli. Οι ημέρες των δοκιμών αυτών αυξήθηκαν από 35 σε 40 για όλο το έτος, ενώ τέσσερις μέρες ακόμα θα αφιερώνονται στις δοκιμές των 'βρόχινων' ελαστικών, ειδικά των 'extreme wets' που δέχθηκαν τόση κριτική φέτος. Παράλληλα, η FIA μελετά διάφορες προτάσεις για τον περιορισμό του σπρέι που αφήνει ένα μονοθέσιο και περιορίζει την ορατότητα του οδηγού που το ακολουθεί.

Μια τρίτη αλλαγή στον τομέα των δοκιμών έχει να κάνει με τον αριθμό των χιλιομέτρων που μπορεί να κάνει μια ομάδα στις αποκαλούμενες 'ημέρες κινηματογράφησης'. Οι ομάδες χρησιμοποιούν τις μέρες αυτές συνήθως στο λανσάρισμα των νέων τους μονοθεσίων, για τον έλεγχό τους και τη συλλογή των πρώτων δεδομένων. Από το 2024 τα επιτρεπόμενα χιλιόμετρα θα διπλασιαστούν, από 100 σε 200, για καθεμία από τις δύο ημέρες 'κινηματογράφησης'.

Νέοι όροι για τις εφέσεις των ομάδων

Ο κανονισμός 'Right to review', στην ουσία το δικαίωμα έφεσης των ομάδων σε μία απόφαση των αγωνοδικών, αναπροσαρμόστηκε από τη FIA. Από το 2024 οι ομάδες θα έχουν χρονικό περιθώριο 96 ωρών για να ασκήσουν έφεση, αντί 14 ημερών που είχαν μέχρι φέτος. Επίσης, θα πρέπει μαζί να καταθέτουν και χρηματική εγγύηση, η οποία θα επιστρέφεται αν η έφεση κριθεί έγκυρη. Τέλος, το όριο προστίμου που μπορεί να επιβάλλει η FIA για ένα παράπτωμα αυξήθηκε στο εξωφρενικό 1 εκατομμύριο ευρώ.

Η Red Bull Racing πανηγυρίζει τη νίκη της στο GP Ολλανδίας 2023 RED BULL CONTENT POOL


Απαγόρευση πυροτεχνημάτων

Η FIA επέβαλλε, από το 2024, την απαγόρευση κάθε είδους πυροτεχνήματος στη Formula 1. Το σχετικό άρθρο στον Αγωνιστικό Κώδικα αναφέρει ότι σε αυτά περιλαμβάνεται οποιοδήποτε αντικείμενο περιέχει εξώθερμες ουσίες ή ένα εξώθερμο μείγμα ουσιών σχεδιασμένο να παράγει φως, ήχο, αέριο ή καπνό ή συνδυασμό αυτών των επιδράσεων, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, φωτοβολίδων, βομβών καπνού και πυροτεχνημάτων”. Που σημαίνει ότι οι οργαανωτές του GP Ολλανδίας έχουν μια πρόκληση μπροστά τους.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ