Η ποινή των 10 δευτερολέπτων στον Φερστάπεν για τη σύγκρουση με τον Χάμιλτον και το σκεπτικό
Το σκεπτικό των αγωνοδικών για την ποινή των 10 δευτερολέπτων που δέχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν για τη σύγκρουση με τον Λιούις Χάμιλτον στο Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας.
Μετά τον αγώνα της Σαουδικής Αραβίας, Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον κλήθηκαν να παρουσιαστούν στους αγωνοδίκες, σχετικά με την επαφή που είχαν οι δυο τους στον 37ο γύρο.
Θυμίζουμε πως ο Χάμιλτον έπεσε στο πίσω μέρος της Red Bull του Φερστάπεν, όταν ο Ολλανδός επιβράδυνε απότομα θέλοντας να του παραχωρήσει τη θέση, όπως όφειλε.
Τελικά, οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Φερστάπεν, καθώς τον θεώρησαν κυρίως υπεύθυνο για το ατύχημα. Η ποινή αυτή, προσθέτοντας και τα 5΄΄ που είχε δεχθεί ο Ολλανδός στον αγώνα, δεν του στερούν τελικά την δεύτερη θέση καθώς είχε μεγαλύτερη διαφορά από τον τρίτο Βάλτερι Μπότας.
Σύμφωνα με τους αγωνοδίκες, στο σημείο που ο Φερστάπεν φρέναρε για να παραχωρήσει τη θέση του, κανένας από τους δύο πιλότους δεν ήθελε να πάρει την πρωτοπορία καθώς αμέσως μετά ήταν ο αισθητήρας του DRS, οπότε αυτός που θα ήταν πίσω, θα είχε πλεονέκτημα. Κάτι που είναι θεμιτό, το να μη θέλει δηλαδή κάποιος να προηγείται.
Ωστόσο, όπως έδειξαν τα δεδομένα της τηλεμετρίας, ο Φερστάπεν φρέναρε πολύ απότομα, προκαλώντας ουσιαστικά το ατύχημα. Ιδού το σκεπτικό των αγωνοδικών για την απόφαση:
"Στη στροφή 21 ο οδηγός του αυτοκινήτου 33 έλαβε την οδηγία να δώσει πίσω μια θέση στο αυτοκίνητο 44 και του είπαν από την ομάδα να το κάνει «στρατηγικά. Το αυτοκίνητο 33 επιβράδυνε απότομα στη στροφή 26. Ωστόσο, ήταν προφανές ότι κανένας οδηγός δεν ήθελε να πάρει το προβάδισμα πριν από τη γραμμή ανίχνευσης DRS 3.
Ο οδηγός του αυτοκινήτου 33 δήλωσε ότι αναρωτιόταν γιατί το αυτοκίνητο 44 δεν προσπέρασε και ο οδηγός του αυτοκινήτου 44 δήλωσε ότι, αφού δεν γνώριζε σε εκείνο το στάδιο ότι το αυτοκίνητο 33 επέστρεφε τη θέση, δεν γνώριζε τον λόγο που το αυτοκίνητο 33 επιβράδυνε. Στην απόφαση να τιμωρηθεί ο οδηγός του αυτοκινήτου 33, το βασικό σημείο για τους αγωνοδίκες ήταν ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου 33 στη συνέχεια φρέναρε δυνατά (69 bar) και απότομα, με αποτέλεσμα μια επιβράδυνση της τάξης των 2,4 g.
Αν και αποδεχόμαστε ότι ο οδηγός του μονοθεσίου 44 θα μπορούσε να είχε προσπεράσει το μονοθεσίου 33 όταν εκείνος επιβράδυνε για πρώτη φορά, καταλαβαίνουμε γιατί αυτός (και ο οδηγός του αυτοκινήτου 33) δεν ήθελε να είναι ο πρώτος που θα διασχίσει το DRS.
Ωστόσο, το ξαφνικό φρενάρισμα από τον οδηγό του αυτοκινήτου 33 προσδιορίστηκε από τους αγωνοδίκες ως λανθασμένο και ως εκ τούτου λαμβάνεται υπόψη ως η κύρια αιτία της σύγκρουσης, η οποία επιφέρει την προβλεπόμενη ποινή των 10 δευτερολέπτων για αυτό το είδος περιστατικού".
Formula 1: Η βαθμολογία και το πρόγραμμα έναν αγώνα πριν το δραματικό φινάλε