FORMULA 1

Ποινή μίας θέσης στην εκκίνηση του Μπαχρέιν για τους Ράσελ και Αντονέλι

Sebastian Kawka / MERCEDES AG

O Τζορτζ Ράσελ και ο Κίμι Αντονέλι, με τις δύο Mercedes, δέχθηκαν ο καθένας ποινή μίας θέσης στην εκκίνηση του GP του Μπαρχέιν για μια παρατυπία της ομάδας τους στο πρωτόκολλο της επανεκκίνησης των δοκιμών κατάταξης μετά από το ατύχημα του Εστεμπάν Οκόν.

Συγκεκριμένα, η ποινή επεβλήθηκε από τους αγωνοδίκες στους οδηγούς της Mercedes διότι βγήκαν από το γκαράζ της ομάδας και παρατάχθηκαν στην έξοδο των πιτς πριν ανακοινωθεί επίσημα η ώρα επανεκκίνησης των κατατακτήριων, έπειτα από την περίοδο της κόκκινης σημαίας.

Κατά συνέπεια, ο Ράσελ πέφτει τρίτος και παραχωρεί τη θέση του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης στον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, ενώ ο Αντονέλι χάνει την 4η θέση από τον Πιέρ Γκασλί της Alpine και πέφτει στην τρίτη σειρά της εκκίνησης.

Έτσι, οι Πιάστρι-Λεκλέρ θα παραταχθούν στην πρώτη σειρά, οι Ράσελ-Γκασλί στη δεύτερη και οι Αντονέλι-Νόρις στην τρίτη σειρά του αυριανού (13/4, 18:00) GP του Μπαχρέιν. Από εκεί και πίσω η σειρά εκκίνησης παραμένει αμετάβλητη.

Στην απόφασή τους, οι αγωνοδίκες της FIA εξήγησαν πως ο επικεφαλής μηχανικός της Mercedes, Άντριου Σόβλιν, παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος στην ερμηνεία των μηνυμάτων στην οθόνη χρονομέτρησης από τη διεύθυνση αγώνα.

“Ο εκπρόσωπος της ομάδας, κ. Σόβλιν, κατέθεσε ότι έδωσε την εντολή για την απελευθέρωση των μονοθεσίων εκ παραδρομής, έχοντας ερμηνεύσει λανθασμένα το μήνυμα που εμφανίστηκε στη σελίδα 3 της οθόνης χρονομέτρησης, ‘estimated re-start time’, ως μήνυμα που ενημέρωνε για την πραγματική ώρα επανεκκίνησης”, ανέφερε η απόφαση.

“Υποστήριξε πως δεν υπήρξε κάποιο αγωνιστικό πλεονέκτημα στην προκειμένη περίπτωση, καθώς υπήρχαν 11 λεπτά ακόμα διαθέσιμα για τις υπόλοιπες ομάδες να ολοκληρώσουν τα προγράμματά τους. Επίσης σημειώθηκε ότι ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Ρον Μέντοους, δεν ήταν παρών και υπό κανονικές συνθήκες θα συμμετείχε στη διαδικασία απελευθέρωσης των μονοθεσίων.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής Μονοθέσιων της FIA δήλωσε ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να προσφέρει αγωνιστικό πλεονέκτημα, αφού θα επέτρεπε σε μια ομάδα να εκτελέσει το πρόγραμμά της, ενώ άλλες ενδεχομένως να μην προλάβαιναν. Οι αγωνοδίκες συμφώνησαν με αυτή την άποψη, ιδίως σε περιπτώσεις όπου απομένουν λίγα λεπτά στο τέλος της περιόδου”, συνέχισε η ανακοίνωση.

Ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W16 στο Σακίρ Richard Pardon / MERCEDES AG

Ο Ράσελ και ο Αντονέλι έλαβαν ποινή μιας θέσης στην εκκίνηση αντί για χρηματικό πρόστιμο, ώστε να τεθεί προηγούμενο και να αποτραπεί μελλοντική πρόωρη έξοδος από το pitlane.

“Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της FIA υποστήριξε ότι απαιτείται αγωνιστική ποινή αντί για χρηματικό πρόστιμο, διαφορετικά στο μέλλον οι ομάδες θα έβγαζαν τα μονοθέσιά τους μόλις δημοσιευόταν η εκτιμώμενη ώρα επανεκκίνησης. Οι αγωνοδίκες συμφωνούν με αυτή την άποψη”, καταλήγει η ανακοίνωση των αγωνοδικών.

Επειδή οι αγωνοδίκες αποδέχτηκαν ότι η Mercedes έκανε ένα “ακούσιο και ειλικρινές λάθος”, η ποινή περιορίζεται σε υποβιβασμό κατά μία θέση στην εκκίνηση. Ωστόσο, προειδοποίησαν ότι επανάληψη της παράβασης θα μπορούσε να επιφέρει αυστηρότερες ποινές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ