Ποιό ήταν το πρόβλημα της Ferrari του Λεκλέρ στο τέλος του Sprint Qualifying στην Αυστρία
Άλλο ένα απρόοπτο έτυχε στη Ferrari, αυτή τη φορά στις δοκιμές κατάταξης του αγώνα Sprint της Αυστρίας, όταν μια παράξενη δυσλειτουργία της κεντρικής μονάδας ελέγχου του κινητήρα έκοψε όλη την ισχύ από το δεξί πεντάλ του Σαρλ Λεκλέρ - στερώντας από τον Μονεγάσκο την ευκαιρία να κάνει τον έναν του γρήγορο γύρο στην τρίτη περίοδο (SQ3).
Ο Σαρλ Λεκλέρ μπήκε στη ουρά των μονοθεσίων στην έξοδο των πιτς για τον έναν και μοναδικό γύρο των 10 οδηγών της τρίτης περιόδου των δοκιμών κατάταξης (SQ3) που θα καθόριζε τη σειρά εκκίνησης του αυριανού (29/06, 17:00) αγώνα Sprint στην Αυστρία.
Τη στιγμή που περίμενε να περάσει την έξοδο των πιτς και να μπει στην πίστα, ενεργοποιήθηκε το σύστημα anti-stall του κινητήρα της SF-24, με αποτέλεσμα να κοπεί στο μεγαλύτερο ποσοστό της η διαθέσιμη ισχύς για τον Μονεγάσκο.
Το σύστημα anti-stall βρίσκεται στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU) και είναι κρίσιμο για ένα μονοθέσιο, διότι προλαμβάνει το σβήσιμο του κινητήρα όταν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν στάσει ή όταν οι στροφές ανά λεπτό πέσουν πολύ χαμηλά.
Τα σύγχρονα μονοθέσια δεν έχουν μίζα για να ενεργοποιηθεί ξανά το θερμικό τους μοτέρ. Μια φορητή μίζα από τους μηχανικούς ενεργοποιεί τον κινητήρα στο γκαράζ και πριν την εκκίνηση, συνεπώς αν σβήσει ο κινητήρας στη διάρκεια του αγώνα, τότε ο οδηγός θα πρέπει αναγκαστικά να εγκαταλείψει.
Ο Λεκλέρ διεμήνυσε στους μηχανικούς της Scuderia ότι ο κινητήρας του έσβησε, εκείνοι τον ενημέρωσαν ότι ενεργοποιήθηκε το σύστημα anti-stall, και στη συνέχεια ο Μονεγάσκος έκανε επεκκίνηση του όλου συστήματος και κατάφερε εντέλει να ξεκινήσει ξανά.
Ωστόσο, πέρασε από την έξοδο των πιτς 1:14 πριν το τέλος του SQ3, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην προλάβει -για μόλις 1 δευτερόλεπτο- την καρό σημαία για να ξεκινήσει τον γρήγορο γύρο του. Έτσι, έμεινε χωρίς χρόνο στην τελευταία περίοδο, και κατά συνέπεια στην 10η θέση για την εκκίνηση του Sprint. Και ρώτησε με εκνευρισμό τον μηχανικό του, Μπράιν Μπότσι, τι είχε συμβεί.
“Δεν ξέρω τι συνέβη” είπε ο 25χρονος στο τέλος του Sprint Qualifying, σε ερώτηση σχετικά με όσα έγιναν με το anti-stall και τη διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα. “Ήμουν στη γραμμή των πιτς και μετά μπήκε το anti-stall και όλα έσβησαν. Η ομάδα μου είπε πως θα μιλούσαμε όταν γυρνούσα στο γκαράζ, αλλά ήρθα αμέσως από το γκαράζ εδώ και δεν ξέρω”.
Ο Λεκλέρ συνέχισε λέγοντας πως σήμερα “δεν ήμασταν σούπερ δυνατοί, αλλά σίγουρα αξίζαμε κάτι καλύτερο από τη 10η θέση. Οπότε είναι λίγο απογοητευτικό. Αλλά ναι, θα δούμε τι συνέβη και αύριο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα καλό Sprint και να επιστρέψουμε στην κορυφή”.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, ήταν εξίσου απογοητευμένος μιλώντας στο κανάλι Sky Italia: “Ενεργοποιήθηκε το σύστημα αντι-στολαρίσματος του κινητήρα στη γραμμή των πιτς και έπρεπε [ο Λεκλέρ] να μετακινηθεί στην άκρη”, αρκέστηκε και πει ο Γάλλος για το θέμα που αντιμετώπισε ο Μονεγάσκος.
Και συνέχισε: “Η απόδοσή μας ήταν φτωχή. Ωστόσο, πρέπει να κοιτάξουμε τα δεδομένα, αν και τουλάχιστον ήμασταν μέσα στη μάχη με τη Mercedes και τη McLaren. Είμαι απογοητευμένος. Έχουμε το ένα αυτοκίνητο στην 5η θέση και το άλλο στη 10η. Στις προηγούμενες δοκιμές ήμασταν πιο μπροστά και πιο κοντά”.
Τέλος, ο Βασέρ επιβεβαίωσε τις πληροφορίες ότι στους τελευταίους αγώνες η Ferrari αντιμετωπίζει και πάλι τα παλιά, που θεωρούνταν ξεχασμένα πια, προβλήματα των αναπηδήσεων (porpoising) που συνοδεύουν εκ γενετής τα σύγχρονα μονοθέσια του ground effect.
“Δυστυχώς οι αναπηδήσεις δεν βοηθούν. Ήταν παρούσες επίσης και στη Βαρκελώνη, εν μέρει λόγω της υπερθέρμανσης των ελαστικών. Πρέπει να το φτιάξουμε, αν και δεν είμαι βέβαιος αν το δικό μας [αυτοκίνητο] είναι που έχει τις πιο έντονες αναπηδήσεις. Αλλά χρειάζεται φτιάξιμο γιατί μας κοστίζει πολύ χρόνο, αν και είναι αδύνατο να πούμε πόσο”, κατέληξε ο Βασέρ.