X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από τις βάσιμες ελπίδες της Ferrari για νίκη στη Μόντσα

16 LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, action during the Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2024, 15th round of the 2024 Formula One World Championship from August 23 to 25, 2024 on the Circuit Zandvoort, in Zandvoort, Netherlands ANTONIN VINCENT / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Μετά το απρόσμενο βάθρο στην πίστα του Ζάντβορτ, η οποία δεν ταίριαζε καθόλου στην SF-24, η Scuderia ξεκινά τώρα το τριήμερο στην πατρίδα της -το GP Ιταλίας αυτού του τριημέρου (30/8-1/9)- με ρεαλιστικές ελπίδες να γυρίσει στις νίκες μετά το Μονακό το Μάιο.

Η πίστα χαμηλής άντωσης της Μόντσα είναι αντιδιαμετρική με τον Ζάντβορτ, το περασμένο τριήμερο, και βραβεύει την ισχύ του κινητήρα που είναι γνωστό ότι είναι ένα από τα “ισχυρά” χαρτιά του cavallino. Όμως, αυτοί δεν είναι οι μοναδικοί λόγοι που κάνουν τη Scuderia αισιόδοξη ότι μπορεί να κερδίσει αυτή την Κυριακή, μέσα στη Μόντσα, τον 16ο φετινό αγώνα της Formula 1.

Η Μόντσα ταιριάζει στη σχεδιαστική φιλοσοφία των Ferrari του νέου πλαισίου κανονισμών (2022-’25), όπως φάνηκε με τις πολ ποζίσιον της Scuderia και το βάθρο στους δύο τελευταίους αγώνες στο “Ναό της Ταχύτητας”, στα προάστια του Μιλάνου.

Όλα αυτά τα πέτυχε την εποχή της παντοκρατορίας της Red Bull, αν και με σαφή ροπή των ρυθμίσεων προς τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης, τα δύο τελευταία χρόνια. Τώρα, όμως, η παντοκρατορία της RBR έχει γκρεμιστεί καθώς η ομάδα έχει χάσει λίγο το δρόμο της με την RB20.

Η McLaren που εμφανίστηκε τόσο ισχυρή στο Ζάντβορτ, δεν ταιριάζει ιδιαίτερα στις προδιαγραφές της Μόντσα, ενώ η Mercedes δείχνει ταχύτατη αλλά ασταθής στην απόδοσή της, αν και η Μόντσα ταιριάζει στη W15 (όπως φάνηκε στο αεροδυναμικά παρεμφερές Σίλβερστοουν).

Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμα, πολύ σημαντικό, που κάνει τη Ferrari αισιόδοξη: το νέο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων, που έχει ετοιμάσει το Μαρανέλο για αυτόν τον αγώνα (όπως παραδοσιακά κάνει, κάθε χρόνο).

Οι δύο Ferrari SF-24 θα έχουν ορισμένες μικρές προσθήκες μαύρου "ανθρακονημάτινου" χρώματος στον αγώνα της Μόντσα SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Το πακέτο αυτών των αεροδυναμικών αναβαθμίσεων είναι πολύ σημαντικό για τη Ferrari. Δεν είναι μόνο μια σειρά βελτιώσεων για τις αεροδυναμικές προδιαγραφές ειδικά της Μόντσα, αλλά ένας σφαιρικός ανασχεδιασμός που στοχεύει να λύσει τα προβλήματα του πακέτου αναβάθμισης -ειδικά του νέου δαπέδου- που παρουσίασε η ιταλική ομάδα στο Ισπανικό GP του Ιουνίου.

Τα προβλήματα αυτά επανέφεραν για τη Scuderia το πρόβλημα των αναπηδήσεων στις ευθείες και γρήγορες στροφές, και αυτό με τη σειρά του προκάλεσε σοβαρά προβλήματα και συμβιβασμούς στη ρύθμιση των SF-24. Έτσι, η Ferrari έπεσε το καλοκαίρι στην 4η θέση της δυναμικότητας των κορυφαίων ομάδων του σπορ.

Το πακέτο της Ισπανίας στόχευε να λύσει τις αδυναμίες της SF-24 και συγκεκριμένα την απόδοση σε έναν γύρο και την αεροδυναμική φόρτιση στις στροφές μέσης / υψηλής ταχύτητας. Παρότι στο Μαρανέλο άφηναν αισιόδοξα δεδομένα, όμως, στην πίστα οι βελτιώσεις αυτές δεν απέδωσαν καρπούς.

Έτσι λοιπόν, η Ferrari προγραμμάτιζε αρχικά να εισάγει στην SF-24 το νέο πακέτο που θα έλυνε αυτά τα προβλήματα για τους ασιατικούς αγώνες μετά το Ιταλικό GP - αλλά τώρα πήρε την απόφαση να το φέρει στη Μόντσα, μαζί με το ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό πακέτο που είναι εξειδικευμένο για αυτή την πίστα.

Στο επίκεντρο του νέου αυτού συνολικού πακέτου αναβάθμισης είναι το ανασχεδιασμένο, νέο δάπεδο, που αντικαθιστά εκείνο της Ισπανίας. Ένα δάπεδο που ήδη στις προσμοιώσεις φέρει καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με ό,τι ενδιάμεση και συμβιβαστική λύση είχε εφαρμόσει η Scuderia με το δάπεδο της Ισπανίας, από τον αγώνα της Βαρκελώνης μέχρι πρότινος στο Ζάντβορτ.

Κατά συνέπεια, οι ελεύθερες δοκιμές της Μόντσα θα είναι πολύ κρίσιμες για την ιταλική ομάδα, ώστε να διαπιστώσει αν αυτή τη φορά το νέο της δάπεδο αποδίδει όσα δείχνει και στις προσομοιώσεις στο εργοστάσιο.

Παρότι, λοιπόν, η Ferrari υπό τον Φρεντ Βασέρ δεν θέλει να εισάγει ένα μεγάλο πακέτο αναβάθμισης, αλλά πολλά μικρότερα σε κάθε αγώνα, αυτό που θα δούμε στη Μόντσα αποσκοπεί να συγκεντρώσει όλες τις επιμέρους βελτιώσεις που προγραμμάτιζε η ομάδα για όλο το Φθινόπωρο - αν και αναμένονται και ορισμένες ακόμα για τον αγώνα του Μεξικού.

Στόχος της Scuderia με την αναβάθμιση της Μόντσα είναι να σταθεροποιήσει την απόδοση της SF-24 στις στροφές μέσης / γρήγορης ταχύτητας, σε έναν τομέα δηλαδή που η Ferrari υστερεί από τις McLaren και Red Bull.

Το πρόβλημα των τελευταίων μηνών, άλλωστε, δεν ήταν η εξεύρεση περισσότερης άντωσης, αλλά η χρήση της χωρίς να πυροδοτείται το πρόβλημα των αναπηδήσεων του μονοθεσίου.

Πέραν του νέου δαπέδου, τέλος, η SF-24 στη Μόντσα θα έχει και νέα πίσω πτέρυγα χαμηλής άντωσης, δηλαδή των προδιαγραφών που απαιτούνται για τη χάραξη της ιταλικής πίστας. Και το νέο δάπεδο θα εμπλουτιστεί με ορισμένες ακόμα, μικρότερες, αναβαθμίσεις περιμετρικών αεροδυναμικών εξαρτημάτων.

Θέλουμε να κερδίσουμε στη Μόντσα για τους τιφόζι”, παραδέχθηκε ο Σαρλ Λεκλέρ στην εφημερίδα La Gazzetta dello Sport. “Υπάρχει επίσης και επιπλέον ανυπομονησία διότι συνήθως φέρνουμε αναβαθμίσεις συγκεκριμένα για αυτή την πίστα, και θέλουμε να δούμε πώς θα αποδώσουν. Θέλουμε να επαναλάβουμε τη νίκη του 2019.

Δοκίμασα τις αναβαθμίσεις, και είμαι σίγουρος ότι είναι ένα βήμα προόδου. Πρέπει να καταλάβουμε αν μας λείπουν 1-2 δέκατα, ή 9 δέκατα όπως στις κατατακτήριες του Ζάντβορτ. Η Παρασκευή στη Μόντσα θα μας δώσει μιαπιο ξεκάθαρη εικόνα. Και με τις μικρές διαφορές του αγώνα όπως είδαμε στη Μόντσα, μια μικρή βελτίωση μπορεί να είναι πολύ σημαντική”, κατέληξε ο Μονεγάσκος.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΙΤΑΛΙΑΣ SCUDERIA FERRARI FERRARI SF-24
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ