Ποιοι οδηγοί κινδυνεύουν -και ποιοι όχι- με ποινές θέσεων στην εκκίνηση στα 3 τελευταία GP του 2024
Οι περισσότεροι οδηγοί της Formula 1 βρίσκονται στο απόλυτο όριο των επιτρεπόμενων εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος τους, και πολλοί το έχουν ξεπεράσει. Ποιοι κινδυνεύουν, όμως, περισσότερο να δεχθούν ποινές θέσεων στην εκκίνηση στα GP του Λας Βέγκας, του Κατάρ και του Άμπου Ντάμπι που κλείνουν τη σεζόν;
Ως γνωστόν, μια μονάδα ισχύος των σύγχρονων, υβριδικών μονοθεσίων της Formula 1 αποτελείται από έξι επιμέρους εξαρτήματα: τον θερμικό κινητήρα V6 Turbo, τον υπερσυμπιεστή (Turbo), τους δύο ηλεκτροκινητήρες MGU-K και MGU-H, τη μπαταρία και την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα.
Τόσο για τα παραπάνω εξαρτήματα, όσο και για το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα εξάτμισης, υπάρχει ένας συγκεκριμένος αριθμός που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει κάθε οδηγός στα 24 GP όλης της αγωνιστικής σεζόν.
Κάθε υπέρβαση, κάθε εξαρτήματος πάνω από τον αριθμό αυτόν επισείει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση για το πρώτο από τα εξαρτήματα από αυτά πέραν του ορίου, και έπειτα 5 θέσεων στην εκκίνηση για καθένα από τα επόμενα - αν χρειαστεί.
Για παράδειγμα, για τους κινητήρες V6 κάθε οδηγός δικαούται 4 σε όλη τη σεζόν (όπως και για το Turbo και τους δύο ηλεκτροκινητήρες). Ο Μαξ Φερστάπεν έβαλε τον 5ο στο GP Βελγίου και δέχθηκε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του Σπα, και έπειτα τον 6ο στο GP Βραζιλίας και κατά συνέπεια τιμωρήθηκε με 5 θέσεις στην εκκίνηση του Ιντερλάγκος.
Το Λας Βέγκας ενδείκνειται για να επιλέξουν να δεχθούν οι οδηγοί -που τη χρειάζονται- μια ποινή για υπέρβαση του ορίου κάποιου εξαρτήματος, διότι το σιρκουί της αμερικανικής πόλης προσφέρει ευκαιρίες προσπέρασης. Συνεπώς, είναι πιθανόν να χαθούν θέσεις στην εκκίνηση το προσεχές τριήμερο (21-24/11) από κάποιους οδηγούς.
Με βάση τα παραπάνω, ας δούμε σε ποια κατάσταση βρίσκονται οι πρωταγωνιστές της F1, και ποιοι εξ αυτών κινδυνεύουν περισσότερο με ποινές στα 3 GP που μένουν για το κλείσιμο της σεζόν του 2024:
- Red Bull: Ο Μαξ Φερστάπεν χρησιμοποίησε, όπως προαναφέραμε, τον 6ο του κινητήρα V6 στη Βραζιλία, και φαίνεται πως δεν θα έχει πρόβλημα να βγάλει τη χρονιά με αυτόν. Οδεύει στο Λας Βέγκας με σχεδόν φρέσκο μοτέρ, για το στόχο του να κατακτήσει το πρωτάθλημα αυτό το τριήμερο.
- Ferrari: Ο Σαρλ Λεκλέρ έχει τον ίδιο κινητήρα από το Ζάντβορτ, στο τέλος του Αυγούστου, συνεπώς φαντάζει αναπόφευκτο να χρειαστεί έναν 5ο (με ποινή 10 θέσεων) στους 3 εναπομείναντες αγώνες. Ο Σάινθ έβαλε καινούριο κινητήρα μετά το ατύχημά του στις κατατακτήριες της Βραζιλίας, συνεπώς δεν θα χρειαστεί άλλον.
- McLaren: Τόσο ο Λάντο Νόρις όσο και Όσκαρ Πιάστρι έχουν τον ίδιο κινητήρα από το GP Ιταλίας την 1η Σεπτεμβρίου, συνεπώς μοιάζει εξαιρετικά πιθανό να χρειαστεί να δεθχούν και εκείνοι ποινή 10 θέσεων για ένα 5ο μοτέρ.
- Mercedes: Οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν άμεση ανάγκη αλλαγής του κινητήρα ή άλλου εξαρτήματος για τους τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Το ίδιο και ο Φερνάντο Αλόνσο, επίσης με τις μονάδες της Mercedes στην Aston Martin. Ενδεικτικό είναι ότι μόλις στη Βραζιλία οι δύο εργοστασιακές Mercedes έβαλαν τη δεύτερη μπαταρία και δεύτερη κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) της σεζόν.