Ποιος είναι ο οδηγός της Ferrari για το GP της Τζέντα, Όλι Μπέρμαν
Ο Βρετανός Όλιβερ Μπέρμαν συνοδεύεται εδώ και καιρό από το χαρακτηρισμό “ο νέος Λεκλέρ” λόγω της εντυπωσιακής του ανέλιξης στην Ακαδημία της Ferrari. Διαβάστε για ποιο λόγο ο 18χρονος αξίζει τη μεγάλη ευκαιρία της αντικατάστασης του Κάρλος Σάινθ -που θα απουσιάσει λόγω σκωληκοειδίτιδας- στο GP Σαουδικής Αραβίας.
Ο γεννημένος το 2005 Μπέρμαν ήδη θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς της νέας γενιάς που οδεύει προς τη Formula 1. Παρότι η ανάδυσή του στο διεθνές στερέωμα του μότορσπορ επηρεάστηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας, το 2021 κατέκτησε και το Ιταλικό και το Γερμανικό Πρωτάθλημα Formula 4 κερδίζοντας 17 από τους 39 αγώνες του τη χρονιά εκείνη.
Το 2022, ο Βρετανός αγωνίστηκε στο πρωτάθλημα Formula 3 της FIA, το οποίο θα κατακτούσε αν δεν συνέβαινε το εντελώς αλλοπρόσαλλο φινάλε της χρονιάς στον αγώνα της Μόντσα, ο οποίος τερμάτισε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας αντί να επανεκκινήσει. Έτσι, ο Μπέρμαν έχασε τον τίτλο για μόλις 7 βαθμούς.
Ήταν απόλυτα σαφές, ωστόσο, ότι ο Μπέρμαν ήταν ικανός να κάνει το 2023 το πέρασμα στη Formula 2 - στο τελευταίο σκαλοπάτι πριν τη F1. Στο δεύτερο αγωνιστικό του τριήμερο, στη Τζέντα πέρσι, κατέκτησε τη 2η θέση της εκκίνησης, αλλά λίγες μέρες αργότερα στο Αζερμπαϊτζάν έκανε κάτι που μόνο ένας rookie στο παρελθόν, ο Όσκαρ Πιάστρι, είχε πετύχει: κέρδισε την πολ ποζίσιον και τους δύο αγώνες (Feature και Sprint) του τριημέρου στο Μπακού.
Και μάλιστα στη νίκη στο Sprint την πέτυχε έχοντας εκκινήσει από την 9η θέση, ενώ την πολ ποζίσιον την είχε κατακτήσει με ζημιά στο μονοθέσιο της Prema. “Ήμασταν πάντοτε [μέχρι τότε] ταχύτεροι σε σχέση με τη θέση που τερματίζαμε”, είχε πει αργότερα ο Μπέρμαν. “Είναι σημαντικό για μένα να ξέρω πως όταν όλα είναι εντάξει, όταν έχω καλή αυτοπεποίθηση και καλή αίσθηση του αυτοκινήτου, είμαστε οι ταχύτεροι στην πίστα.
Ήταν λίγο θέμα ψυχολογίας, προσέγγισης των αγώνων με διαφορετικό τρόπο. Απέδωσε στο Μπακού, και αυτό ήταν ένα σημείο καμπής για να κάνουμε καλύτερους αγώνες, παρότι κάναμε πολλά λάθη μετά το Μπακού”, συμπλήρωσε. Δύο από τα λάθη αυτά έγιναν με τη 16η θέση εκκίνησης στο Μονακό και τη 19η στην Αυστρία.
Όμως, μια εντυπωσιακή νίκη από την πρώτη θέση εκκίνησης στη Βαρκελώνη και μια τρίτη πολ ποζίσιον στο Σπα (ειδικά στο Σπα) απέδειξαν όσα είχε δείξει στο Μπακού. Ότι σε ηλικία 17 ετών έγινε ο δεύτερος νεαρότερος νικητής της Formula 2.
Πόσω μάλλον αν αναλογιστεί κανείς ότι οι Λάντο Νόρις και Σαρλ Λεκλέρ ήταν στην 4η σεζόν τους με μονοθέσια όταν συμμετείχαν στη F2 και εξασφάλισαν τις θέσεις τους στη Formula 1, ενώ ο Μπέρμαν ήταν πέρσι στην 3η του.
Ο Μπέρμαν δεν κατάφερε να πετύχει τη σταθερότητα των Λεκλέρ, Νόρις, Πιάστρι στην πρώτη του χρονιά στη F2, αλλά οι επιτυχίες του ήταν ανάλογες των καλύτερων των τριών μετέπειτα οδηγών της F1. Και φέτος ξεκίνησε τη δεύτερή του σεζόν στη Formula 2 με πολλή περισσότερη εμπειρία, και αυτοπεποίθηση.
Αυτοπεποίθηση που προέκυψε από την ευκαιρία που του έδωσε η Ferrari να κάνει τις πρώτες του δοκιμές στη Formula 1. Ο Μπέρμαν μπήκε στην Ακαδημία της Scuderia το 2022, και στα τελειώματα του 2023 η ιταλική ομάδα του εξασφάλισε μία θέση στη Haas F1 στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Μεξικού και του Άμπου Ντάμπι, καθώς και στις δοκιμές νέων οδηγών -επίσης στη Γιάς Μαρίνα- μετά το τέλος της σεζόν.
Η συμμετοχή του Μπέρμαν στο πρώτο του GP της Formula 1, αυτό το διήμερο στη Σαουδική Αραβία, και ειδικά με μια ομάδα σαν τη Ferrari, είναι η τεράστια ευκαιρία που εδώ και έναν χρόνο ακουγόταν ότι κάποτε θα του προσέφερε η Scuderia.
Πολλά θα εξαρτηθούν από τον τρόπο που θα την αξιοποιήσει, αλλά και από την κατάκτηση του τίτλου της φετινής F2, που μοιάζει απολύτως απαραίτητη για να κάνει οριστικά το άλμα στη Formula 1 το 2025 - εκμεταλλευόμενος το τρελό παζάρι των μεταγραφών που αναμένεται μέσα στη χρονιά αυτή. Για κάποια ομάδα διαφορετική της Ferrari, φυσικά.
Το γεγονός ότι ο Μπέρμαν κατέκτησε την πολ ποζίσιον στη Τζέντα είναι ενδεικτικό της προσαρμογής του στο ολοκαίνουριο φετινό μονοθέσιο της F2, αν και το ξεκίνημα της Prema στο Μπαχρέιν δεν ήταν καλό ούτε για εκείνον ούτε και για τον νεαρό της Ακαδημίας της Mercedes, Αντρέα Κίμι Αντονέλι.
Η σημερινή ευκαιρία της Scuderia στον Μπέρμαν επιβεβαιώνει το χαρακτηρισμό ως “εξαιρετικού ταλέντου” που του απέδωσε ο διευθυντής της Prema, Ρενέ Ροζέν. “Η δουλειά μου, ως οδηγός, είναι εντέλει να αφοσιώνομαι για να κάνω το καλύτερο που μπορώ στην πίστα. Αν είναι αρκετό ή όχι, είναι πέραν του δικού μου ελέγχου” είπε πει πέρσι ο Μπέρμαν όταν ρωτήθηκε για την ανέλιξή του στη Formula 1. Τελικά, όσα έχει κάνει ήταν ήδη αρκετά.