Πολ ποζίσιον στη βροχή για τον Νόρις ύστερα από επεισοδιακές κατατακτήριες, ο Φερστάπεν 17ος στην εκκίνηση του GP Βραζιλίας
Η βροχή στις δοκιμές κατάταξης του Ιντερλάγκος έβαλε τη μάχη του τίτλου μεταξύ του Λάντο Νόρις σε μια εντελώς διαφορετική τροχιά, καθώς ο Άγγλος κατέκτησε την πολ ποζίσιον ενώ ο Ολλανδός είχε την ατυχία να μην του δοθεί η ευκαιρία να προκριθεί από το Q2. Δεύτερος ο Τσορτζ Ράσελ, πέντε ατυχήματα με κόκκινες σημαίες στη διάρκεια των κατατακτήριων του GP Βραζιλίας.
Ο Λάντο Νόρις της McLaren κατέκτησε την πολ ποζίσιον του GP Βραζιλίας, που κατέστη δυνατό να διεξαχθούν παρά τις βροχές συνθήκες, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mecedes, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν περιορίστηκε στην 12η θέση - που θα μετατραπεί σε 17η για την εκκίνηση του σημερινού (3/11, 17:30) αγώνα του Ιντερλάγκος λόγω της αλλαγής του κινητήρα του Ολλανδού.
Οι κατατακτήριες στην πίστα του Σάο Πάουλο είχαν διάρκεια σχεδόν δύο ωρών, καθώς διακόπηκαν με κόκκινες σημαίες πέντε φορές, με τα ισάριθμα ατυχήματα των Φράνκο Κολαπίντο, Κάρλος Σάινθ, Λανς Στρολ, Φερνάντο Αλόνσο και Άλεξ Άλμπον.
Και για τους πέντε αυτούς οδηγούς υφίσταται η αμφιβολία αν θα καταφέρουν να εκκινήσουν τον αγώνα, καθώς τα μονοθέσιά τους έχει υποστεί εκτεταμένες ζημιές (ειδικά του Άλμπον και του Σάινθ) που οι ομάδες τους δίνουν αγώνα δρόμου για να επιδιορθώσουν.
Το ατύχημα του Στρολ στο τέλος του Q2 στέρησε από τον Φερστάπεν τη δυνατότητα να κάνει τον τελευταίο του γρήγορο γύρο στο Q2, ενώ πριν από το συμβάν ο Ολλανδός ήταν επικεφαλής της κατάταξης.
Αντίθετα, οι Γιούκι Τσουνόντα (RB), Εστεμπάν Οκόν (Alpine), Λίαμ Λόσον (RB) αξιοποίησαν πλήρως τις σπάνιες ευκαιρίες που προσφέρει η βροχή και κατέκτησαν εντυπωσιακά τις θέσεις 3-5 της εκκίνησης, αφήνοντας πίσω τους τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, τον Άλμπον και τον Όσκαρ Πιάστρι που έμεινε 8ος με δύο λάθη του στους ισάριθμους τελευταίους γύρους της εκπνοής του Q3.
Η εξέλιξη των δοκιμών κατάταξης
Οι κατατακτήριες του Ιντερλάγκος ξεκίνησαν υπό πολύ έντονη βροχή και σε άσφαλτο με πολύ νερό, κάνοντας απαραίτητη τη χρήση των ακραίων ελαστικών βροχής (μπλε). Ταχύτερος ήταν ο Φερστάπεν, καθώς οι χρόνι βελτιώθηκαν στο τέλος και μετά από το ατύχημα του Φράνκο Κολαπίντο περίπου στο μέσον των 18 λεπτών του Q1.
Ο Νόρις κινδύνευσε τότε με αποκλεισμό, καθώς προκρίθηκε οριακά στη 15η θέση, ενώ η βελτίωση του χρόνου του Λόσον στο τέλος απέκλεισε τον Χάμιλτον από την 15άδα, αφήνοντας τον Άγγλος εξοργισμένος με ένα μονοθέσιο που, όπως είπε, «δεν ήταν δυνατόν να οδηγηθεί».
Στο Q2 ο Νόρις και πάλι βρέθηκε εμπρός στον κίνδυνο να αποκλειστεί όταν ο Κάρλος Σάινθ προσέκρουσε στις μπαριέρες της πρώτης στροφής. Μετά τις κόκκινες σημαίες ο Πιάστρι, όμως, βγήκε στην πίστα με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, και γρήγορα έδειξε ότι πλέον αυτά ήταν τα κατάλληλα.
Με αυτή τη γόμα ο Νόρις ανέβηκε στην κορυφή όταν ξανάρχισε το Q2, και μετά βελτίωσε ακόμα περισσότερο το χρόνο του, ενώ ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να συμπληρώσει τον γύρο του καθώς επήλθε νέα διακοπή μετά το ατύχημα του Λανς Στρολ. Έτσι, αποκλείστηκε στο Q2 με αυτόν τον τρόπο τόσο ο Ολλανδός όσο και ομόλογός του στην RBR, Σέρτζιο Πέρεζ.
Στο Q3, ο Λάντο Νόρις ηγήθηκε με χρόνο 1:25.631 μετά τα πρώτα περάσματα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς τα μονοθέσια μπήκαν στην πίστα γεμάτα με καύσιμο για διαδοχικούς γύρους ενόψει της επερχόμενης βροχής.
Ο Νόρις βελτίωσε το χρόνο του σε 1:24.158, εμπρός από τον Άλεξ Άλμπον της Williams και του Όσκαρ Πιάστρι με την άλλη McLaren, πριν ο Φερνάντο Αλόνσο γίνει ο δεύτερος οδηγός της Aston Martin που κατέληξε στις μπαριέρες, της κατηφορικής στροφής 11.
Οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα με 7 λεπτά να απομένουν, αλλά οι Ράσελ, Πιάστρι και Τσουνόντα είχαν εξόδους. Όμως, τότε, το σφοδρό ατύχημα του Άλμπον στην πρώτη στροφή έβγαλε για 5η φορά σήμερα τις κόκκινες σημαίες, καθώς ο Αγγλο-Ταϊλανδός φρέναρε πάνω στη βρεγμένη λευκή γραμμή.
Όταν άναψε και πάλι το πράσινο φως στην έξοδο των πιτς, οι ομάδες ακολούθησαν δύο διαφορετικές στρατηγικές: οι McLaren ήταν εφοδιασμένες με καύσιμο για δύο γύρους, και ο Νόρις βελτίωσε τον χρόνο της πολ ποζίσιον και στις δύο προσπάθειές του - αρχικά σε 1:24.092 και στη συνέχεια σε 1:23.405.
Ο Πιάστρι δεν βελτίωσε στην πρώτη του προσπάθεια και μετά είχε ένα μπλοκάρισμα στη στροφή 1, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να βελτιώσει και επιτρέποντας σε μια σειρά απρόσμενων οδηγών να τον περάσουν και να τον αφήσουν στην 8η θέση.
Από τη δεύτερη θέση πέρασαν κατά σειρά οι Λόσον, Οκόν, Τσουνόντα και Ράσελ, έχοντας βγει πολύ αργά στην πίστα για μια τελευταία προσπάθεια, προθερμαίνοντας τα ελαστικά τους στα γκαράζ με τις ειδικές κουβέρτες.
Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέληξε 6ος καθώς έφτασε στη στροφή 1 στον τελευταίο του γύρο υπό το καθεστώς της κίτρινης σημαίας για την έξοδο του Πιάστρι. Όλα αυτά περίπου τρεις ώρες πριν την εκκίνηση του GP Βραζιλίας, σήμερα (3/11) στις 17:30.