Πωλείται η μυθική Mercedes-Benz W 196 R των Φάντζιο και Μος -Ποιά είναι η αδιανόητη τιμή της

Η W 196 R Stromlinienwagen, δηλαδή η έκδοση καλυμμένων τροχών του μονοθεσίου της Mercedes-Benz για τη Formula 1 του 1954, είναι ένα από τα σημαντικότερα σωζόμενα αγωνιστικά αυτοκίνητα της ιστορίας του μότορσπορ - και η τιμή εκκίνησης στην επερχόμενη δημοπρασία της είναι αστρονομική.
Σύμφωνα με τον οίκο RM Sotheby’s, που διοργανώνει τη δημοπρασία, αυτό το αντίτυπο της Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen είναι ένα από τα μόλις 14 μονοθέσια W 196 που κατασκευάστηκαν από το γερμανικό εργοστάσιο.
Από τα 14 αυτά αντίτυπα, τα 10 τελείωσαν άθικτα τη σεζόν του 1955 – κατά την οποία η Mercedes-Benz, λόγω της τραγωδίας των 24 Ωρών του ΛεΜάν της χρονιάς εκείνης, θα αποχωρούσε άμεσα από τη διεθνή σκηνή του μότορσπορ – και δεν θα επέστρεφε παρά μόνο μετά από 40 χρόνια.
H Mercedes-Benz μπήκε στη Formula 1 το 1954 με τη θρυλική W 196, αφού πρώτα χρειάστηκε να ορθοποδήσει από τον β’ παγκόσμιο πόλεμο. Τέσσερις από τις συνολικά 14 W 196 είχαν το περίφημο “streamline’ αμάξωμα καλυμμένων τροχών, για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση σε πίστες υψηλής ταχύτητας.
Το συγκεκριμένο αντίτυπο, που βλέπετε στις φωτογραφίες, κέρδισε στα χέρια του μεγάλου Χουάν Μανουέλ Φάντζιο το GP του Μπουένος Άιρες το 1955 – στο δρόμο του Αργεντινού για την κατάκτηση του τρίτου από τα πέντε του παγκόσμια πρωταθλήματα της Formula 1.
Την ίδια W 196 R οδήγησε επίσης και ο εμβληματικός Βρετανός Στέρλινγκ Μος, έτερος οδηγός της εργοστασιακής Mercedes-Benz, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο του Ιταλικού GP στο τελείωμα της σεζόν του 1955.
Σήμερα, αυτό το αντίτυπο της Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen έχει ακριβώς το χρωματισμό που διέθεσε στην τελευταία του αγωνιστική εμφάνιση, στη Μόντσα το 1955.
Αμέσως μετά το τέλος εκείνης της χρονιάς, και την απόσυρσή της από τους αγώνες, η Mercedes-Benz τοποθέτησε το συγκεκριμένο μονοθέσιο -με αριθμό σασί 00009/54- στη συλλογή του Μουσείου της στη Στουτγάρδη. Ώσπου δέκα χρόνια μετά, το 1965, το δώρησε στο Μουσείο της πίστας της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ.
Έκτοτε, το μονοθέσιο φροντίζονταν εξωνυχιστικά και δεν εμφανίστηκε -ούτε φυσικά οδηγήθηκε- ποτέ, σε καμία εκδήλωση του κλασσικού αυτοκινήτου. Ούτε καν στην περιβόητη σύναξη της Πεμπλ Μπιτς της Καλιφόρνιας.
Τώρα, στο πλαίσιο του προγράμματος της αναβάθμισης της πίστας της Ινδιανάπολης, οι Αμερικανοί αποφάσισαν να θέσουν πολλά από τα εκθέματα του Μουσείου του σε δημοπρασία. Και τη δημοπρασία ανέλαβε ο διακεκριμένος οίκος RM Sotheby’s.
Είναι περιττό να μιλήσει κανείς για τη σπανιότητα και συλλεκτική αξία του αυτοκινήτου. Αλλά η αξία του μεγαλώνει από το γεγονός ότι είναι μία από τις τέσσερις W 196 με το αμάξωμα Streamliner, αλλά η μοναδική που προσφέρεται για τη συλλογή ενός ιδιώτη.
Υπολογίζοντας όλα αυτά, ο οίκος RM Sotheby’s προσδιόρισε την τιμή εκκίνησης στη δημοπρασία για αυτή τη Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen του 1954 σε “περισσότερα από 50.000.000 ευρώ”.