Πόλεμος στην Ουκρανία: Οριστικά τίτλοι τέλους για τον Μαζέπιν και τη Haas
H Haas F1 ανακοίνωσε το τέλος της συνεργασίας της τόσο με τον Νικίτα Μαζέπιν όσο και με τη βασική χορηγό της, την Uralkali, ως απόρροια της ρωσικής στρατιωτικής εισβολής στην Ουκρανία.
Μετά το πολεμικό ανακοινωθέν του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν τα ξημερώματα της προηγούμενης Πέμπτης 24 Φεβρουαρίου για εισβολή στην Ουκρανία, η Haas F1, που ανήκει στον Αμερικανό Καρλ Ηας, αφαίρεσε από το μονοθέσιο VF-22 και τα φορτηγά της όλα τα αυτοκόλλητα της κεντρικής χορηγού της ομάδας, της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Uralkali.
Έκτοτε, το μέλλον του Νικίτα Μαζέπιν στην ομάδα και στη Formula 1 ήταν αμφίβολο, καθώς η Uralkali είναι ιδιοκτησίας του πατέρα του, Ντμίτρι Μαζέπιν. Πρόκειται για έναν από τους πιο εύπορους επιχειρηματίες της Ρωσίας, με στενούς δεσμούς με τον Πούτιν. Μάλιστα, ο Ντ. Μαζέπιν ήταν ένας από τους 37 ανθρώπους που ο Ρώσος πρόεδρος κάλεσε στο Κρεμλίνο την ημέρα της ανακοίνωσης της εισβολής στην Ουκρανία.
Παράλληλα, παρότι η FIA επέτρεψε τη συμμετοχή των Ρώσων και Λευκορώσων στο διεθνές μότορσπορ -αν και με την ουδέτερη σημαία της Ομοσπονδίας-, ο Νικίτα Μαζέπιν αντιμετώπιζε προβλήματα με τη visa του σε χώρες που φιλοξενούν GP, όπως στην Αυστραλία και στη Βρετανία.
Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, σήμερα (5/3) το πρωί, δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσει η νέα σεζόν της Formula 1, η Haas ανακοίνωσε ότι διέκοψε το συμβόλαιό της με την Uralkali, και ότι ο Νικίτα Μαζέπιν θα αντικατασταθεί στο δεύτερο κόκπιτ της ομάδας.
Η ανακοίνωση της ομάδας ανέφερε: "Η Haas F1 Team επέλεξε να τερματίσει, με άμεση εφαρμογή, την χορηγική συνεργασία με την Uralkali και το συμβόλαιο του Νικίτα Μαζέπιν. Όπως και η υπόλοιπη κοινότητα της F1, η ομάδα εκφράζει το σοκ και τη θλίψη της για την εισβολή στην Ουκρανία και εύχεται το τέλος της σύρραξης να είναι σύντομο και ειρηνικό".
Το καλύτερο αποτέλεσμα του Μαζέπιν στην F1 πέρσι, στην παρθενική του σεζόν, ήταν μια 14η θέση - αν και είχε το λιγότερο ανταγωνιστικό μονοθέσιο της χρονιάς. Ο Ρώσος, ωστόσο, ηττήθηκε κατά κράτος από τον ομόλογό του Μικ Σουμάχερ, και βρέθηκε αρκετές φορές στο επίκεντρο της κριτικής, λόγω της πληθώρας των ατυχημάτων που προκάλεσε κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Μετά τη διακοπή της χρηματοδότησης της ομάδας από την Uralkali εγείρονται αμφιβολίες για τη βιωσιμότητά της, αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Καρλ Χας έχει εξασφαλίσει τους πόρους για να συνεχίσει, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον.
Για την αντικατάσταση του Μαζέπιν στην ομάδα έχουν ακουστεί τα ονόματα των Πιέτρο Φιτιπάλντι (που είναι ο τρίτος οδηγός της ομάδας και φέρεται να προτιμά ο διευθυντής της ομάδας, Γκάνθερ Στάινερ) και Αντόνιο Τζιοβινάτσι, που φέτος έχει αναλάβει το ρόλο του τρίτου οδηγού της Ferrari.