Πορτογαλία: Κοντά στη νίκη ο Νεβίλ
Διαφορά ασφαλείας έχτισε ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai από τον Έβανς της M-Sport Ford, τη δεύτερη μέρα του Ράλι Πορτογαλίας. Ο Μικ στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους, μετά από ατύχημα.
Ο Τιερί Νεβίλ χειρίστηκε σοφά την επιλογή τεσσάρων μαλακών ελαστικών της Hyundai, τα προφύλαξε για τα δύο περάσματα από την Ειδική Amarante των 37,6 χιλιομέτρων κι τελικά επιβραβεύτηκε με το προβάδισμα 40 δευτερολέπτων στην κορυφή του Ράλι Πορτογαλίας, 6ου γύρου του φετινού WRC, στο τέλος του δεύτερου σκέλους.
Στο πρώτο από τα περάσματα της Amarante, στο μεταξύ, ένα σφοδρό ατύχημα του Κρις Μικ έστειλε τον Βρετανό στο νοσοκομείο του Πόρτο, για προληπτικούς λόγους - από το οποίο, πάντως, λίγες ώρες αργότερα πήρε εξιτήριο. Ο Μικ έχασε την ουρά του Citroen C3 WRC σε μια γρήγορη αριστερή μέσα στο δάσος, και μετά την ανατροπή του, το αυτοκίνητο προσέκρουσε με την οροφή στα δέντρα.
Πίσω στον Νεβίλ, ο Βέλγος της Hyundai -με την προσεγμένη διαχείριση των ελαστικών, στην οποία τον βοήθησε και η περιστασιακή βροχή- πήρε σ’ αυτές τις δύο μεγάλες Ειδικές σχεδόν 17 και 12 δευτερόλεπτα αντίστοιχα από τον Έλφυν Έβανς της M-Sport Ford, γκρεμίζοντας τις -επιτυχημένες- προσπάθειες του Άγγλου στις δύο προηγούμενες Ειδικές του κάθε loop να μειώσει τη διαφορά του από τον Νεβίλ.
Μετά την πρωινή τριάδα Ειδικών, παράλληλα, ο Έβανς ένιωσε την απειλή του Ντάνι Σόρδο, ενώ ο τέταρτος γενικής Τέμου Σούνινεν την απειλή του Εσαπέκα Λάπι της Toyota. Όμως το απόγευμα ο Σόρδο δεν επανέλαβε τον πρωινό ρυθμό του, και είχε κι ένα τετ-α-κε, ενώ ο Λάπι έμεινε 11 δευτ. πίσω από τον Σούνινεν στο τέλος της ημέρας.
Στον αγώνα επέστρεψε και ο Σεμπαστιάν Οζιέ, όπως και οι Γιάρι Μάτι Λάτβαλα και Αντρέας Μίκελσεν -καθώς άπαντες είχαν εγκαταλείψει την Παρασκευή- με την ελπίδα να πάρουν βαθμούς στην τελευταία Power Stage της Κυριακής. Αν ο Νεβίλ αντέξει τις πέντε Ειδικές τελευταίας μέρας, Κυριακής (20/5), το πιθανότερο είναι ότι θα φύγει από το Οπόρτο ως επικεφαλής της βαθμολογίας του WRC.
WRC - ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά τη 2η ημέρα)
ΤοFordFiestaπου οδηγεί ο Οζιέ, ο Εβανς και ο Σούνινενστο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής το οποίο είναι φέτος πρώτο σε πωλήσεις σε 20 χώρες της Ευρώπης και ψηφισμένο "Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018" στην Ελλάδα.
Το νέοFiesta,προσφέρεται ήδη στην Ελλάδα με τον 6 φορές «Παγκόσμιο κινητήρα της χρονιάς» 1.0ltEcoboost, με 100, 125 και 140 ίππους καθώς και με κινητήρα πετρελαίου 1.5ltμε 85 ίππους και 120 ίππους.
Ανάμεσα στις διαθέσιμες εκδόσεις του μοντέλου στην Ελλάδα, ξεχωρίζει τοFiestaST, που εφοδιάζεται με τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα 1.5LEcoBoost200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή 290Nmαπό τις 1.600 έως τις 4.000 σ.α.λ.. Επιταχύνει σε 6,5 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας παράγει συναρπαστικό ήχο, και διαθέτει λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρου μειώνοντας την κατανάλωση κατά 11%. Προαιρετικά, το μοντέλο εφοδιάζεται με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση στις στροφές και μεLaunchControlπου πετυχαίνει σταθερά ταχείες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.
Επίσης, τα πατενταρισμένα ελατήρια της πίσω ανάρτησης προσφέρουν ταχύτερη είσοδο στις στροφές και άμεση απόκριση, επιτείνοντας την οδηγική απόλαυση.
Για τον τρόπο οδήγησης φροντίζουν τα Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (DriveModes-Normal,SportκαιTrack), που μεταμορφώνουν τοFiestaSTαπό ευέλικτο, καθημερινόhatchbackσε ένα εξαιρετικό σπορ αυτοκίνητο που είναι φιλικό με τους άπειρους οδηγούς, ενώ παράλληλα ανταμείβει τους έμπειρους
Με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και προνομιακό επιτόκιο 2,99% ( πλέον εισφοράς 0,6%).
Photo Credits: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool via AP Images