X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Πώς έχασε έδαφος η Ferrari, πώς θέλει να ανακάμψει και γιατί δεν ελπίζει σε πολλά στο Σίλβερστοουν

Κάρλος Σάινθ, Ferrari SF-24, GP Αυστρίας 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Παρότι στην Ίμολα εμφανίστηκε αρκετά ανταγωνιστική, και στο Μονακό κέρδισε, στα πιο τυπικά σιρκουί της Ισπανίας και της Αυστρίας η Ferrari φάνηκε να μένει πίσω στη μάχη των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων της F1 - αλλά η Scuderia δεν διατίθεται να “πετάξει στα σκουπίδια” τη μεγάλη αναβάθμιση που έκανε το Μάιο στην SF-24.

Ο εκτενής ανασχεδιασμός του φετινού cavallino, που η Ferrari παρουσίασε τον περασμένο Μάιο στο GP της Εμίλια Ρομάνια, πρόσθεσε μεν περισσότερη άντωση στο ιταλική μονοθέσιο -που ήταν και το ζητούμενο- αλλά αναζωπύρωσε ένα πρόβλημα από το 2022: τις αναπηδήσεις (porpoising) του μονοθεσίου στις γρήγορες στροφές (όπως φάνηκε στις στροφές 9 και 14 της Βαρκελώνης), που διαταράσσουν τόσο τη μηχανική πρόφυση όσο και την αεροδυναμική ισορροπία του.

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε τις εικασίες από μερίδα του ιταλικού Τύπου ότι μπορεί η Scuderia να επαναφέρει το παλιό (προ-Ίμολα) δάπεδο της SF-24 στο GP Βρετανίας το προσεχές τριήμερο (5-7 Ιουλίου), μαζί με το αεροδυναμικό σύνολο που χρησιμοποιούσε μέχρι την Ίμολα.

Όχι, δεν πρόκειται να πάμε προς τα πίσω” είπε, ωστόσο, ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ. “Πρέπει να προσπαθήσουμε να εξελίξουμε ό,τι έχουμε. Ας εστιάσουμε στο Σίλβερστοουν. Θα είναι ένα φυσιολογικό τριήμερο, με αρκετές ελεύθερες δοκιμές (σ.σ.: σε σχέση με το Sprint της Αυστρίας) για να εξελίξουμε το αυτοκίνητο.

Το κανονικό πρόγραμμα είναι καλό για εμάς διότι μπορούμε να κάνουμε κάποιες δοκιμές. Ορισμένες φορές χρειαζόμαστε την πρώτη και τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για να ξεκινήσουμε ξανά από την αρχή. Ελπίζω ότι θα είναι ένα καλό βήμα προόδου”, πρόσθεσε ο Γάλλος.

Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Και, δεδομένου ότι η χάραξη του Σίλβερστοουν βραβεύει τη μέγιστη παραγωγή άντωσης (ειδικά στο πολύ γρήγορο σύμπλέγμα στροφών Μάγκοτς-Μπέκετς-Τσάπελ, αλλά και στις Κοπς και Στόου), ο Βασέρ συνέχισε: “Το τελευταίο μας 'πακέτο' εξέλιξης μας έδωσε ορισμένους ακόμα βαθμούς αεροδυναμικού φορτίου και από εκεί είναι που πρέπει να ξεκινήσουμε.

Είμαι πεπεισμένος ότι οι μηχανικοί μας στο Μαρανέλο έχουν κάνει καλή δουλειά, δημιουργώντας ένα πακέτο αναβάθμισης που μας έχει προσφέρει μεγαλύτερο αεροδυναμικό φορτίο. Τώρα είναι στο δικό μας χέρι να αντλήσουμε τη μέγιστη δυναμική που ξέρουμε ότι διαθέτει η SF-24 στην πίστα”.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Κάρλος Σάινθ λέει ότι οι μηχανικοί της Scuderia ήδη εργάζονται πάνω στην εξεύρεση λύσεων για να γίνει αποδοτικό το 'πακέτο' αναβάθμισης της Ίμολα - και ότι οι πρώτες από αυτές τις λύσεις -ειδικά για την αντιμετώπιση των αναπηδήσεων- θα εφαρμοστούν από τη Scuderia αυτό το τριήμερο, στο Βρετανικό GP.

Βλέπω ότι στο εργοστάσιο πιέζουν στο μέγιστο για να καταλάβουν τα προβλήματα που είχαμε στα δύο προηγούμενα Σαββατοκύριακα, και να προσπαθήσουν να μας δώσουν στο Σίλβερστοουν ένα σύνολο με το οποίο θα αντλούμε καλύτερη απόδοση στις γρήγορε στροφές - διότι αυτό είναι ξεκάθαρα το αδύναμο σημείο μας”, είπε ο Ισπανός.

Ο Κάρλος Σάινθ στο κόκπιτ της Ferrari SF-24 στο GP Αυστρίας 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Και συνέχισε: «Ο Μαξ [Φερστάπεν] ήταν πολύ ταχύτερος, αλλά όχι μόνο ο Μαξ. Η Mercedes και η McLaren ήταν επίσης ένα βήμα πιο μπροστά από εμάς σε αυτού του τύπου τις στροφές. Ξέρουμε ότι το Σίλβερστοουν είναι ο βασιλιάς της υψηλής ταχύτητας, οπότε πρέπει να κάνουμε ένα βήμα μπροστά.

Προφανώς, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Και θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να βρούμε ό,τι μπορούμε, για να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί εκεί. Στον αγώνα το πρόβλημα είναι μικρότερο γιατί οι ταχύτητες είναι χαμηλότερες, συνεπώς οι αναπηδήσεις είναι λιγότερο έντονες.

Αλλά ναι, προφανώς, αν έχεις αυτό το πρόβλημα στις κατατακτήριες, πρέπει να στήσεις διαφορετικά το αυτοκίνητο και τότε πιθανότατα πληρώνεις το τίμημα στον αγώνα. Δεν είναι μια ιδανική κατάσταση. Δεν σε κάνει να αποδίδεις καλά ούτε στις κατατακτήριες ούτε στον αγώνα.

Τα δύο προηγούμενα τριήμερα μιλήσαμε πολύ για τις αναπηδήσεις, που δείχνει ότι ήταν αυτό ένα μικρό θέμα, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν κι άλλοι τομείς που πρέπει να βελτιώσουμε για να κερδίσουμε τουλάχιστον τις Mercedes στο Σίλβερστοουν, και να προσπαθήσουμε να κλείσουμε την απόσταση από τη McLaren και τη Red Bull”, κατέληξε ο Σάινθ, δίνοντας το στίγμα της Scuderia για το προσεχές τριήμερο.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ SCUDERIA FERRARI ΦΡΕΝΤ ΒΑΣΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ