FORMULA 1

Πώς η απόδοση της Ferrari SF-24 γκρεμίστηκε μέσα σε ένα μήνα

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Σαρλ Λεκλέρ, Ferrari SF-24, GP Βρετανίας 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia Ferrari ήταν η πλησιέστερη αντίπαλος της Red Bull στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς, αλλά σε μια σεζόν μεγάλων ανατροπών -όπως εξελίσσεται η φετινή- μετά από τη νίκη της στο Μονακό γκρεμίστηκε στην τέταρτη θέση δυναμικότητας. Ο Κάρλος Σάινθ και ο διευθυντής Φρεντ Βασέρ εξηγούν γιατί συνέβη αυτό.

Ο θρίαμβος του Κάρλος Σάινθ στο GP Αυστραλίας στο τέλος του Μαρτίου, και ακόμα και εκείνος του Σαρλ Λεκλέρ στο Μονακό στο τέλος Μαΐου, φαντάζουν ήδη με πολύ μακρινές αναμνήσεις για τη Scuderia Ferrari.

Η ιταλική ομάδα, τον τελευταίο μήνα -στα GP του Καναδά, της Ισπανίας, της Αυστρίας και της Βρετανίας- γκρεμίστηκε από τη μάχη της κορυφής της Formula 1, και παρότι η απόδοση κάθε μονοθεσίου εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά κάθε πίστας, για την SF-24 υπάρχει ένα θεμελιώδες πρόβλημα που την έχει αφήσει μακριά από τις ανταγωνιστικές εμφανίσεις.

Το πρόβλημα είναι ότι οι αναβαθμίσεις του cavallino που ακολούθησαν μετά τον ανασχεδιασμό του μονοθεσίου της στην Ίμολα παρουσίασαν προβλήματα - “δεν δούλεψαν”, όπως είπε ο Κάρλος Σάινθ, “και έτσι χάσαμε 2-3 μήνες εξέλιξης” στη μάχη με τις Red Bull, McLaren και Mercedes.

Η πίστα του Σίλβερστοουν δεν ταίριαζε καθόλου στην SF-24, λόγω της υστέρησής της στην παραγωγή άντωσης στις πολύ γρήγορες στροφές του βρετανικού σιρκουί. Και ενδεχομένως οι εντελώς αντίθετες συνθήκες στο επερχόμενο GP Ουγγαρίας (19-21 Ιουλίου), στη δεύτερη πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος, να ταιριάξουν περισσότερο στα χαρακτηριστικά του ιταλικού μονοθεσίου.

Όμως, αυτό δεν αλλάζει τη σκληρή πραγματικότητα ότι η Scuderia έμεινε πίσω τον τελευταίο μήνα στη λυσσαλέα μάχη εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων απέναντι στις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες της F1.

Και έμεινε πίσω σε βαθμό που αναγκάστηκε στο Σίλβερστοουν να πάρει τη σκληρή απόφαση να αφήσει στην άκρη όλες τις αναβαθμίσεις -ειδικά το νέο δάπεδο που εισήγαγε στο GP Ισπανίας- και να γυρίσει στο βασικό αεροδυναμικό κιτ της μεγάλης αναβάθμισης της Ίμολα.

Florent Gooden / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-24 στο γκαράζ της Scuderia στο πλαίσιο του GP Βρετανίας 2024 FLORENT GOODEN / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Μετά την Ίμολα, η Scuderia παρουσίασε στο GP της Βαρκελώνης τις επόμενες αναβαθμίσεις της SF-24, αλλά με απογοήτευση διαπίστωσε ότι αυτό επανέφερε ένα πρόβλημα αυτής της γενιάς των μονοθεσίων (της σύγχρονης εποχής του ground effect) που έμοιαζε πλέον να είχε λυθεί από όλους: τις αναπηδήσεις του αυτοκινήτου στις γρήγορες στροφές, που οι Βρετανοί αποκαλούν "porpoising".

Το φαινόμενο αυτό, μη ορατό στην αεροσήραγγα και στο CFD πίσω στο εργοστάσιο, διαταράσσει τη σταθερότητα του μονοθεσίου και τον τρόπο που αυτό διαχειρίζεται τα ελαστικά, κι έτσι χαλά μαζί και την οποιαδήποτε εμπιστοσύνη του οδηγού να πιέσει στο όριο.

Στις ελεύθερες δοκιμές του Σίλβερστοουν την Παρασκευή (5/07) η Ferrari δοκίμασε το πακέτο της Βαρκελώνης με τον Λεκλέρ και το πακέτο της Ίμολα με τον Σάινθ, για μια απευθείας αντιπαράθεση της απόδοσής του, και εντέλει αποφάσισε να διαλέξει το δεύτερο για τη συνέχεια του διημέρου.

Ο βασικός λόγος της επιλογής ήταν ότι το πακέτο της Ίμολα δεν παρουσίαζε αναπηδήσεις στις πολύ γρήγορες στροφές του Σίλβερστοουν, κι έτσι βοηθούσε τους οδηγούς να χτίσουν την εμπιστοσύνη τους στο μονοθέσιο και να πιέσουν.

Το γύρισμα στο κιτ της Ίμολα ήταν, και στην πράξη πια, μια παραδοχή ότι η εξέλιξη της SF-24 έχει αποτύχει. Κι όσο κι αν αυτή έγινε σε μια πίστα που δεν της ταιριάζει καθόλου, αυτό το πισωγύρισμα δεν είναι ποτέ ένα καλό σημάδι. Εξάλλου, και την προηγούμενη εβδομάδα ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, είχε πει ότι η ομάδα θα προχωρούσε με τις νέες αναβαθμίσεις διότι “δεν πρέπει να κοιτάζουμε πίσω”.

Ο Κάρλος Σάινθ, που τερμάτισε 5ος στο GP Βρετανίας (που θα ήταν 6ος χωρίς την εγκατάλειψη του Τζορτζ Ράσελ) φάνηκε ικανοποιημένος διότι παραδέχθηκε ότι η Ferrari πήρε το καλύτερο στο οποίο είχε να ελπίζει στο Σίλβερστοουν.

Κάναμε το καλύτερό μας, είμαι ικανοποιημένος επειδή, παρότι δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι στο στεγνό ή το βρεγμένο, κάναμε όλα τα πιτ-στοπς σωστά, ειδικά στο μέσον του αγώνα με τα σλικς και τα βρόχινα ελαστικά, και κατάφερα να κερδίσω κάποιες θέσεις”, είπε ο Ισπανός.

Florent Gooden / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Κάρλος Σάινθ στο GP Βρετανίας 2024 FLORENT GOODEN / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Όμως, συμπλήρωσε ο Σάινθ, “είναι κρίμα που δεν ήμασταν ταχύτεροι στο πρώτο μέρος του αγώνα, με τα ενδιάμεσα βρόχινα, ή στο τέλος, διότι αν ήμασταν θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε μια θέση στο βάθρο ή τη νίκη.

Είναι ξεκάθαρο ότι η απόδοση του αυτοκινήτου με τις νέες αναβαθμίσεις δεν είναι αρκετά καλή. Βασικά, γυρίσαμε στο βασικό αυτοκίνητο που είχαμε στην Ίμολα, και από την Ίμολα και μετά όλοι έκαναν βελτιώσεις, ίσως προσθέτοντας δύο δέκατα απόδοσης [στο γύρο] ενώ εμείς γυρίσαμε προς τα πίσω.

Χάσαμε δύο ή τρεις μήνες εξέλιξης, από άποψη βελτίωσης της απόδοσης στην αεροσήραγγα ή της επιπλέον απόδοσης που θα μπορούσαμε να είχαμε βρει τους μήνες αυτούς. Είναι ξεκάθαρο ότι τελευταία δεν πήραμε τις σωστές αποφάσεις.

Αλλά μου φαίνεται ότι σήμερα γυρίσαμε πίσω στα βασικά, σε ένα αυτοκίνητο ίδιο με εκείνο που είχαμε στην Ίμολα και από εδώ και πέρα πρέπει απλώς να βελτιωθούμε. Είναι ξεκάθαρο, πάντως, ότι οι αντίπαλοί μας είναι ένα βήμα μπροστά μας”, πρόσθεσε ο Σάινθ.

Και μιλώντας για το επερχόμενο GP της Ουγγαρίας, συνέχισε: “Η ουγγρική πίστα είναι πιο αργή, αν και πιθανότατα θα έχουμε κάποιες αναπηδήσεις του μονοθεσίου ακόμα στις στροφές 4 και 11 εκεί. Αλλά μέχρι να έρθει κάτι καλύτερο, θα πρέπει να υποστούμε τις αναπηδήσεις αυτές ώστε να αποδίδουμε καλύτερα στις αργές στροφές.

Αντίθετα, στις πίστες υψηλής ταχύτητας μπορεί να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε πάλι το κιτ αυτό [της Ίμολα] διότι το άλλο [το κιτ αναβαθμίσεων του GP Βαρκελώνης] είναι ανεξέλεγκτο.

Στην κατάσταση που βρισκόμαστε, έχω εμπιστοσύνη στην ομάδα, πιστεύω ότι θα πάρει τις σωστές αποφάσεις από πίστα σε πίστα μέχρι να έρθει ένα πιο συγκροτημένο πακέτο αναβάθμισης, το οποίο δεν θα προκαλεί αναπηδήσεις στις στροφές υψηλής ταχύτητας και παράλληλα θα είναι καλό και στις αργές στροφές. Τότε θα είμαστε σε θέση να σκεφτόμαστε ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε και πάλι τις τρεις κορυφαίες ομάδες”, κατέληξε ο Κάρλος Σάινθ.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Μιλώντας για την ομάδα του, που δείχνει να έχει χάσει το δρόμο της τον τελευταίο μήνα, ο Φρεντ Βασέρ από την πλευρά του είπε: “Πρέπει να αναστρέφουμε την τροπή των πραγμάτων. Τα 3 τελευταία GP ήταν περίπλοκα, ειδικά μετά το πακέτο αναβάθμισης της Βαρκελώνης που μας προκάλεσε προβλήματα.

Εδώ στο Σίλβερστοουν ήταν το ίδιο, και πήγαμε προς τα πίσω. Η δυναμική δεν ήταν τόσο κακή”, τόνισε ο Γάλλος - που αρνήθηκε ότι έχει παίξει ρόλο στην απόδοση της ομάδας όλη η παραφιλολογία περί έλευσης του Άντριαν Νίουι και αποχώρησης του νυν τεχνικού διευθυντή (του τομέα σασί) Ενρίκο Καρντίλε.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI FERRARI SF-24 ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΦΡΕΝΤ ΒΑΣΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ