FORMULA 1

Πώς η RBR έκανε τη μεγάλη ανατροπή στο Κατάρ -Χόρνερ: "Ό,τι μπορούσαμε το αλλάξαμε στην RB20"

AP Photo/ Darko Bandic
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγυρίζει την κατάκτηση της πολ ποζίσιον το GP Κατάρ, ανάμεσα στον 2ο Τζορτζ Ράσελ και στον 3ο Λάντο Νόρις AP PHOTO/ DARKO BANDIC

Κανείς πριν από τις δοκιμές κατάταξης του Κατάρ δεν περίμενε ότι ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull θα μπορούσαν να διεκδικήσουν, και πόσω μάλλον να κερδίσουν, την πολ ποζίσιον μετά τα μεγάλα προβλήματα της RB20 μέχρι τότε αυτό το διήμερο.

Ο τετράκις πρωταθλητής Φερστάπεν ήταν εντυπωσιακά ταχύς σε όλες τις περιόδους των κατατακτήριων, και κυρίως στο τέλος του Q3 που με έναν εκθαμβωτικό γύρο κέρδισε την πολ ποζίσιον με 55 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.

Τίποτα δεν προμήνυε κάτι τέτοιο μετά τις απογοητευτικό Sprint Qualifying και Sprint για τους πρωταθλητές, στα οποία ο Ολλανδός περιορίστηκε στην 6η και 8η θέση αντίστοιχα - με ιδιαίτερα προβλήματα στη ρύθμιση της δύστροπης RB20.

Όμως, μετά το Sprint η RBR έκανε ριζικές αλλαγές στη ρύθμιση του μονοθεσίου, πήρε ένα μεγάλο ρίσκο που -απρόσμενα- απέδωσε πανηγυρικά. Ο Κρίστιαν Χόρνερ είπε, μιλώντας στο βρετανικό Sky F1, ότι η ομάδα του «άλλαξε ό,τι μπορούσε» για να βελτιώσει την απόδοση των ελαστικών στις πιο κρύες συνθήκες.

“Ήταν μια εξαιρετική ανατροπή. Οι μηχανικοί και η ομάδα στο Μίλτον Κινς δούλεψαν πολύ σκληρά” δήλωσε ο Βρετανός. “Πέτυχαν ένα καλό set-up στο μονοθέσιο, και ο Μαξ ένιωσε αμέσως μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση - το πρώτο του σχόλιο ήταν ότι αισθάνεται καλύτερα. Και μετά βγήκε έξω και έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση.

“Πραγματικά, τα δώσαμε όλα, αλλάξαμε ό,τι μπορούσαμε να αλλάξουμε. Ποτέ δεν ξέρεις αν όλα θα συνδυαστούν σωστά για να επιτευχθεί η ισορροπία [του αυτοκινήτου]. Και τελικά τα κατάφερε. Χθες δυσκολευόμασταν ιδιαίτερα στις στροφές 1, 2, και κυρίως στην τελευταία, αλλά αυτές οι στροφές ξαφνικά έγιναν καλές για εμάς.

«Στον τελευταίο γύρο ήταν στήθος με στήθος με τον Τζορτζ, αλλά ο Μαξ πέτυχε διάνα στην τελευταία στροφή, και αυτό ήταν αρκετό”, κατέληξε ο Χόρνερ.

Ο Φερστάπεν δήλωσε ότι οι ριζικά βελτιωμένες ρυθμίσειςτου μονοθεσίου του έδωσαν την αυτοπεποίθηση να πιέσει περισσότερο στις κατατακτήριες, ενώ παραδέχτηκε ότι δεν περίμενε τέτοια πρόοδο μετά τις δυσκολίες του στον αγώνα Sprint, νωρίτερα σήμερα.

“Δεν το περίμενα αυτό. Μπράβο στην ομάδα που μου έδωσε ένα μονοθέσιο που ένιωσα πιο συγκροτημένο” είπε ο Ολλανδός. “Όταν το μονοθέσιο είναι πιο σταθερό, μπορείς να πιέσεις περισσότερο, και ένιωσα πολύ καλύτερα στις κατατακτήριες.

“Κάναμε κάποιες αλλαγές στο μονοθέσιο, αλλά ποτέ δεν πίστευα ότι θα είχαν τόσο μεγάλη επίδραση στην απόδοση. Αυτό είναι ελπιδοφόρο. Ελπίζω να διαρκέσει και στον αγώνα. Δεν το ξέρω ακόμα, αλλά ήδη το ένιωσα πολύ πιο σταθερό σε έναν γύρο, και αυτό είναι ακριβώς ό,τι χρειαζόμαστε”.

Ο Φερστάπεν προειδοποίησε ότι ο αγώνας επιφυλάσσει ιδιαίτερη καταπόνηση για τα ελαστικά, ειδικά για το εμπρός αριστερό που καταπονείται πολύ στις γρήγορες, παρατεταμένες στροφές του Κατάρ.

“Το εμπρός αριστερό ελαστικό εδώ φθείρεται πολύ. Όλα εξαρτώνται από τη σωστή διαχείριση [της γόμας]. Ελπίζω ότι με τις ρυθμίσεις που έχουμε τώρα, θα είναι λίγο καλύτερα”, κατέληξε ο πρωταθλητής.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΚΑΤΑΡ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ