Πώς η Red Bull προσπαθεί στο Μπακού να ξαναβρεί τη χαμένη ταχύτητα της RB20
Το νέο δάπεδο που εισήγαγε η Red Bull Racing στην RB20 για το GP του Αζερμπαϊτζάν αποσκοπεί να επιλύσει τα σοβαρά προβλήματα που είχε με τη δυσλειτουργία των αναβαθμίσεων που έκανε στο μονοθέσιο τους τελευταίους μήνες - και ακολουθούν ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις για τους επόμενους δύο αγώνες.
Η ομάδα του Μίλτον Κινς γνώρισε σφοδρή κριτική μετά το τελευταίο GP, στην Ιταλία, από τον Μαξ Φερστάπεν: καθώς ο Ολλανδός είπε ότι “μεταμορφώσαμε ένα κυρίαρχο μονοθέσιο σε τέρας”, ο διευθυντής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ παραδέχθηκε ότι η RBR αντιμετωπίζει το σοβαρό πρόβλημα της “έλλειψης σύνδεσης” του εμπρός με τον πίσω άξονα της RB20, καθώς και το συσχετισμό των δεδομένων από την αεροσήραγγα και το CFD με τα δεδομένα από την πίστα.
Για να λύσει τα προβλήματα αυτά, η ομάδα ανασχεδίασε τη γεωμετρία των τούνελ του δαπέδου (που είναι το κρισιμότερο αεροδυναμικό εξάρτημα σε αυτή τη σύγχρονη εποχή του ground effect) προκειμένου να ελέγξει καλύτερα τις ροές και πιέσεις του αέρα που περνά κάτω από το πάτωμα του μονοθεσίου.
Ο Πολ Μόναγκαν, επικεφαλής μηχανικός της ομάδας, είπε ότι το νέο σχέδιο του τμήματος αεροδυναμικής της Red Bull για το δάπεδο είναι “εκπληκτικά λεπτεπίλεπτο” στη γεωμετρία του. Στόχος είναι να σταθεροποιηθεί η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, πριν ακολουθήσουν νέες και μεγάλες αναβαθμίσεις για το επόμενο GP, στη Σιγκαπούρη το άλλο Σαββατοκύριακο (21-22/9).
“Παίρνουμε συνεχώς μαθήματα και η άμεση αντίδραση τείνει [να φαίνεται] σε επόμενους αγώνες” είπε ο Μόναγκαν. “Χρειάστηκε πολλή δουλειά, η οποία θα συνεχιστεί, και οφείλεται στη δουλειά όλων μας ότι τα έχουμε [τα νέα εξαρτήματα της RB20] εδώ.
Η Σιγκαπούρη απέχει μία εβδομάδα, οπότε εκεί θα υπάρξει άλλη μία εξέλιξη για εμάς. Μπορεί η επίδρασή της να είναι καλή; Ναι. Και πιστεύω πως αυτό θα αποδειχθεί το μεσημέρι της Κυριακής”, πρόσθεσε ο Μόναγκαν.
Μια πρώτη καλή ένδειξη για την ομάδα ήταν ο πρώτος και τρίτος χρόνος των Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές στο Αζερμπαϊτζάν σήμερα (13/9). Φαίνεται με την απόδοση και του Μεξικανού, χωρίς αυτό να έχει επιβεβαιωθεί, ότι η Red Bull έχει τοποθετήσει το νέο δάπεδο και στα δύο της μονοθέσια.
Με τις βελτιώσεις αυτές της RB20, ειδικά αν αποδείξουν και στη συνέχεια του τριημέρου στο Μπακού ότι απέδωσαν, η Red Bull θα έχει καταφέρει να αντιδράσει σε χρόνο ρεκόρ για την πολύ φτωχή απόδοση του μονοθεσίου της (ειδικά) στη Μόντσα.
“Δεν θα μείνουμε στάσιμοι μετά από αυτά τα σχόλια [του Φερστάπεν] ή μετά από την απόδοσή μας στη Μόντσα, δεν θα μείνουμε απλά με την ελπίδα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αντιμετωπίσουμε όσα είδαμε από το αυτοκίνητο στη Μόντσα, και αφορούν σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου - όχι μόνο στην τροποποίηση της γεωμετρίας του δαπέδου ή των πτερυγών.
Θα ήταν αφελές από μέρους μας να αφήναμε απλώς το μονοθέσιο όπως είναι. Προσπαθήσαμε να κάνουμε αλλαγές που θα λύνουν τα προβλήματα, και θέλουμε να βελτιωθούμε σε σύγκριση με τους αντιπάλους μας”, συνέχισε ο Μόναγκαν.
Πέραν των περαιτέρω αναβαθμίσεων της Red Bull RB20 στη Σιγκαπούρη, η ομάδα του Μίλτον Κινς φέρεται να προετοιμάζει πολύ μεγαλύτερες αλλαγές στο μονοθέσιο για το GP των ΗΠΑ, καθώς μεταξύ των αγώνων στο ασιατικό λιμάνι και στο Τέξας μεσολαβεί ένα ασυνήθιστο για την εποχή κενό σχεδόν ενός μήνα - κατά τον οποίο η πρωταθλήτρια μπορεί να εργαστεί απρόσκοπτα για την RB20. Έτσι, στο Όστιν μπορεί να υπάρξει ένας ευρύτερος ανασχεδιασμός του δαπέδου, αλλά ενδεχομένως και μια νέα εμπρός πτέρυγα που θα υιοθετεί την ελαστικότητα των αντίστοιχων των McLaren και Mercedes.
Το κενό ενός μήνα, συμπληρώνει ο Μόναγκαν, “μας δίνει την ελευθερία να κάνουμε δυνητικά περισσότερα. Το βασικό είναι να μην αναγκάσεις τον εαυτό σου να το κάνει. Η πιο πειθαρχημένη προσέγγιση είναι να αναρωτηθείς, ‘είναι αρκετά αναγκαίο να ξοδέψεις χρήματα για κάτι τέτοιο, για να το έχεις στο Όστιν;
Μην ξεχνάτε ότι το Όστιν έχει αγώνα Sprint, οπότε θα χρειαστεί να ρίξουμε μια ζαριά στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές και με αυτή να πούμε αν θα κρατήσουμε [την αναβάθμιση] ή όχι. Οπότε, οι αποφάσεις για το Όστιν εξαρτώνται από την ομάδα, και από την αυτοπεποίθηση που θα έχουμε [μετά τους αγώνες στο Μπακού και τη Σιγκαπούρη]”, κατέληξε ο Πολ Μόναγκαν.
Με τις επεμβάσεις της στην RB20 η RBR φιλοδοξεί να κάνει την αντεπίθεσή της για τους φετινούς τίτλους οδηγών και κατασκευαστών αντίστοιχα: η διαφορά του Φερστάπεν από τον Νόρις στηνμ κορυφή έχει μειωθεί στους 62 βαθμούς, αλλά της Red Bull από τη McLaren στους κατασκευαστές στους μόλις 8 βαθμούς.