X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Πώς η στρατηγική της Ferrari πέρασε από το χλευασμό στο θρίαμβο

Ferrari pit-stop, GP USA 2024 PIRELLI F1 MEDIA

Ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι η στρατηγική στους αγώνες της Formula 1 “ήταν το αδύνατό μας σημείο, αλλά τώρα είναι εκπληκτική” και μαζί με τον Κάρλος Σάινθ εξήραν το έργο του νέου διευθυντή στρατηγικής Ρέιβιν Τζαν - ενώ ο Ισπανός ανέλυσε πώς βοήθησε και η βελτίωση της απόδοσης του ιταλικού μονοθεσίου στην αντίστοιχη βελτίωση της στρατηγικής.

Ο Ρέιβιντ Τζαν, διάδοχος του Ινάκι Ρουέντα στις αρχές του 2023 στην κεφαλή της ομάδας στρατηγικής της Scuderia, ανέβηκε με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στο βάθρο του GP των ΗΠΑ την Κυριακή (20/10).

Η παρουσία του εκεί, τη στιγμή ενός απολύτως θριαμβευτικού 1-2 της Scuderia, ήταν αναμφίβολα μια συμβολική επιλογή της ομάδας, και ένα μήνυμα ότι η στρατηγική της δεν είναι πλέον αντικείμενο χλευασμού από κανέναν.

Ο Τζάν, Βρετανός ινδικής καταγωγής, μόλις είχε “υπογράψει” το undercut με το οποίο ο Κάρλος Σάινθ είχε κερδίσει τη 2η θέση από τον Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα του Τέξας. Και αυτή ήταν άλλη μία από τις πολλές, και συχνά εμπνευσμένες, επιλογές που έχει κάνει φέτος η ομάδα στρατηγικής της Scuderia.

Ο διευθυντής της ομάδας Στρατηγικής της Scuderia Ferrari, Ρέιβιν Τζαν (αριστερά), με τους Κάρλος Σάινθ, Σαρλ Λεκλέρ και Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο του GP ΗΠΑ 2024 PIRELLI F1 MEDIA


Μετά το τέλος του αγώνα του Όστιν, ο νικητής Σαρλ Λεκλέρ εξήρε τη συμβολή του Τζαν: “Ήταν εκπληκτικός, έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στον Ρέιβιν. Έκανε εκπληκτική δουλειά και είναι επίσης και τόσο νέος για μια τέτοια θέση. Αλλά είναι πάντα πολύ, πολύ ήρεμος, που είναι απαραίτητο για να κάνεις μια τέτοια δουλειά.

Πάντα ελέγχει τα συναισθήματά του πολύ καλά, κάτι που συνήθιζε να είναι ένα από τα αδύναμα σημεία μας στο θέμα της στρατηγικής. Με τον Ρέιβιν έχουν αλλάξει πολλά, και πιστεύω ότι τώρα έχουμε μια πολύ δυνατή ομάδα στην πίστα”, πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.

Ο Κάρλος Σάινθ, από την πλευρά του, εξήρε τη συμβολή του Ρέιβιντ Τζαν, αλλά έθεσε και την παράμετρο ότι η βελτίωση της διαχείρισης των ελαστικών και της απόδοσης της Ferrari SF-24 σε ρυθμό αγώνα συνέβαλλαν σημαντικά στην ευχέρεια των στρατηγικών αποφάσεων.

"Νομίζω ότι τα εύσημα πάνε στον Ρέιβιν για την πρόοδο που έκανε η ομάδα στρατηγικής της Ferrari τα τελευταία δύο χρόνια”, δήλωσε ο Ισπανός μετά το GP των ΗΠΑ. “Έχει γίνει πολλή δουλειά στο παρασκήνιο, και προφανώς ο Τζαν έχει παίξει κομβικό ρόλο.

Έπειτα, όπως έχω πει πολλές φορές, το να έχεις ένα αυτοκίνητο καλό σε ρυθμό αγώνα βοηθάει για να κάνεις τη στρατηγική να δουλέψει - και έχω την εντύπωση ότι φέτος έχουμε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο τις Κυριακές.

Το καλύτερο παράδειγμα είναι αυτό το τριήμερο [στο Όστιν] όπου είχα ένα αυτοκίνητο που μου επέτρεψε να κάνω πρώτος το πιτ-στοπ μου και να επεκτείνω τη διάρκεια ζωής της σκληρής γόμας χωρίς να τα ελαστικά να παρουσιάσουν φθορά αντίστοιχη των άλλων [μονοθεσίων].

Αυτό είναι κάτι που μου προκαλούσε προβλήματα στο παρελθόν, και ειδικά πέρσι. Θυμάμαι ότι μπήκα στα πιτς στον 14ο γύρο του αγώνα 60 γύρων της Σιγκαπούρης, και παρόλα αυτά κατάφερα να φτάσω [με τα ίδια ελαστικά] μέχρι τον τερματισμό. Με οποιοδήποτε από τα προηγούμενά μας αυτοκίνητα, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό.

Έτσι, δεν θα ήταν καθόλου εύκολο να πάρουμε τολμηρές στρατηγικές αποφάσεις στους αγώνες, και αν τις προσπαθούσαμε θα φαινόμασταν ακόμα πιο τρελοί. Φέτος, όμως, έχουμε ένα αυτοκίνητο που φθείρει τα ελαστικά λιγότερο, μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς στον αγώνα, και αυτό μας δίνει περαιτέρω ελαστικότητα και καλύτερες ευκαιρίες να παίξουμε με τη στρατηγική”, κατέληξε ο Κάρλος Σάινθ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ