X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Πώς και σε ποιες πίστες ελπίζει η Ferrari να επιστρέψει στις νίκες μετά το καλοκαίρι

Σαρλ Λεκλέρ, Scuderia Ferrari, GP Βελγίου 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia σχεδιάζει μια σειρά από αναβαθμίσεις που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα των αναπηδήσεων της SF-24 που προέκυψε με το νέο δάπεδο -από το GP της Βαρκελώνης-, ενώ παράλληλα πιστεύει ότι ορισμένες πίστες θα της ταιριάξουν για να επιστρέψει στις νίκες στη F1 μετά το GP του Μονακό το Μάιο.

Μετά από 44 γύρους στο Σπα, το να τερματίζεις 10 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή σημαίνει ότι ο ρυθμός αγώνα που διαθέτεις είναι καλός” είπε ο Φρεντ Βασέρ, διευθυντής της Scuderia Ferrari, μετά το GP Βελγίου που η ιταλική ομάδα επέστρεψε στο βάθρο με τον Σαρλ Λεκλέρ (έπειτα από τον αποκλεισμό του νικητή Τζορτζ Ράσελ).

Ο Μονεγάσκος αξιοποίησε την ευκαιρία της βροχής στις κατατακτήριες για να κερδίσει την πολ ποζίσιον στο Σπα (μετά την ποινή 10 θέσεων του Μαξ Φερστάπεν, λόγω χρήσης του 5ου του φετινού κινητήρα) και στον αγώνα κατάφερε να διατηρήσει σταθερά τον ταχύ του ρυθμό.

Ήταν μια απρόσμενα καλή εμφάνιση για την ομάδα του Μαρανέλο, η οποία από τον Ιούνιο και μετά βρίσκεται σε αγωνιστική κάμψη διότι τα νέα εξαρτήματα -και κυρίως το νέο δάπεδο που εισήγαγε στο GP Ισπανίας- δεν έχουν αποδώσει όπως θα ήθελε η Scuderia.

Ο Βασέρ δηλώνει αισιόδοξος ότι η ιταλική ομάδα θα επιλύσει τα προβλήματά της -ειδικά των αναπηδήσεων που προκαλεί το δάπεδο της Ισπανίας- με νέες αναβαθμίσεις μετά το καλοκαίρι: “Η διόρθωση των αναπηδήσεων θα ήταν ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά την απόδοση. Πιέζουμε υπερβολικά για να φέρουμε νέες αναβαθμίσεις και θα το κάνουμε το συντομότερο δυνατό.

Το πρόβλημα είναι ότι οι αναπηδήσεις δεν είναι ελεγχόμενες. Είναι σχεδόν αδύνατο να τις προσομοιώσουμε, κι επιπλέον μπορεί να εμφανιστούν ή να εξαφανιστούν από τη μία αγωνιστική περίοδο στην άλλη, ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου ή άλλους παράγοντες.

Όλοι στα όρια,σχετικά με αυτό. Δεν μπορούμε να το αναπαράγουμε το φαινόμενο στην αεροσήραγγα. Έχουμε μεθόδους μετρήσεων για να φανταστούμε αν το φαινόμενο θα βελτιωθεί ή όχι, αλλά στο τέλος καθοδηγούμαστε από τις βελτιώσεις που θα μπορούσαμε να επιτύχουμε με λίγο περισσότερη αεροδυναμική φόρτιση», πρόσθεσε ο Γάλλος.

Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, στο GP Βελγίου 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα των αναπηδήσεων εμφανίστηκε και στις Mercedes W15, η οποία αναγκάστηκε ενόψει της συνέχειας να αποσύρει -για αυτόν ακριβώς το λόγο- το νέο δάπεδο που έφερε στο Σπα.

Δεν ήταν εύκολο για τη Mercedes όπως δεν ήταν για εμάς και άλλες ομάδες από την αρχή της σεζόν”, συνέχισε ο Βασέρ. Κι εμείς είμαστε στο όριο με την εξέλιξη [του μονοθεσίου]. Έχουμε τους ίδιους κανονισμούς εδώ και τρία χρόνια και έχουμε φτάσει στο όριο της απόδοσης.

Είναι όλο και πιο δύσκολο να βρούμε το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου, και είναι το ίδιο για όλους. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι αναπηδήσεις είναι το κλειδί, γιατί δεν πρόκειται μόνο για την απόδοση, αλλά και για την εμπιστοσύνη του οδηγού. Εάν κερδίσετε 1-2 δέκατα του δευτερολέπτου και χάσετε 3 επειδή οι οδηγοί χάνουν την εμπιστοσύνη τους, το ισοζύγιο είναι αρνητικό”, συνέχισε ο διοικητής της Scuderia.

Βάσει αυτών, μιλώντας για τους επερχόμενους αγώνες, ο Βασέρ αισιοδοξεί πως “μετά τη Μόντσα [1/09] και το Αζερμπαϊτζάν [15/09] υπάρχει μια σειρά από πίστες με χαρακτηριστικά που είναι καλά για το αυτοκίνητό μας. Το πιο σημαντικό είναι να κερδίσουμε βαθμούς.

Ο στόχος για το Σπα ήταν να μην χάσουμε βαθμούς από τη Red Bull και τη McLaren, και τον πετύχαμε. Ο στόχος θα είναι ο ίδιος για το Ζάντβοορτ, επειδή είμαι πεπεισμένος ότι οι 3-4 αγώνες μετά από αυτόν θα είναι πολύ καλύτεροι για εμάς.

Το πιο δύσκολο επίτευγμα σε αυτό το πρωτάθλημα δεν είναι να κάνεις το 1-2 όταν έχεις το καλύτερο αυτοκίνητο, αλλά να συλλέγεις βαθμούς όταν δεν το έχεις. Νομίζω ότι ως ομάδα αποτύχαμε σε αυτό, στους αγώνες του Καναδά, της Ισπανίας και της Αγγλίας.

Σε εκείνο το χρονικό σημείο της σεζόν, πασχίσαμε λίγο περισσότερο και μερικές φορές αντιδράσαμε υπερβολικά, χάνοντας πάρα πολλούς βαθμούς. Λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα που είχαμε την Παρασκευή [στο Σπα], νομίζω ότι ανακάμψαμε, συλλέγοντας περισσότερους βαθμούς από τη Red Bull και 3 ή 4 βαθμούς λιγότερους από τη McLaren», κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI ΦΡΕΝΤ ΒΑΣΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ