Πώς ο Χάμιλτον βοήθησε τον Λεκλέρ για το βάθρο της Τζέντα -Στέλλα: “Ο Λιούις ξέρει πώς να αγωνίζεται”

Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, χαρακτήρισε καθοριστικής σημασίας τη συμβολή του Λιούις Χάμιλτον στην κατάκτηση της 3ης θέσης του βάθρου του GP Σαουδικής Αραβίας από τον Σαρλ Λεκλέρ – εις βάρος του Λάντο Νόρις που προέλαυνε στο δεύτερο stint του στον αγώνα της Κυριακής.
O Λάντο Νόρις προσπαθούσε εξαρχής στον αγώνα της Τζέντα να ανακάμψει από την 10η θέση της εκκίνησης, στην οποία τον περιόρισε το ατύχημά του στο Q3 των δοκιμών κατάταξης. Ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα, έναντι της μέσης όλων των πρωταγωνιστών, και έτσι προέκτεινε το πιτ-στοπ του στον 35ο γύρο, από τους 50 συνολικά.
Νωρίτερα, όμως, χρειάστηκε να περάσει τον Λιούις Χάμιλτον στον 12ο γύρο για να συνεχίσει την ανέλιξή του στην κατάταξη. Οι δύο Βρετανοί, τότε, έδωσαν μία πολύ ενδιαφέρουσα μάχη διάρκειας δύο γύρων, στην οποία ο Χάμιλτον έπαιζε το “παχνίδι της γάτας με το ποντίκι” απέναντι στην ταχύτερη McLaren.
Δύο φορές, συγκεκριμένα, ο Χάμιλτον άφησε τον Νόρις να τον περάσει στην τελευταία στροφή, έτσι ώστε με το DRS αμέσως να ανακτήσει τη θέση του στην επερχόμενη ευθεία περνώντας τη McLaren στην πρώτη στροφή.
Φυσικά ο Νόρις κατάλαβε την τακτική αυτή, και περίμενε στον επόμενο γύρο να κάνει την προσπέραση στην κεντρική ευθεία και στη στροφή 1. Όμως, αυτή η καθυστέρηση του κόστισε αρκετά δευτερόλεπτα.
Κι αν αναλογιστούμε ότι έχασε το βάθρο από τον Λεκλέρ για 1,029 δευτ., τότε είναι ευνόητο ότι ο Χάμιλτον βοήθησε με τον τρόπο αυτόν τον Λεκλέρ να εξασφαλίσει την 3η θέση του βάθρου.
Και το παραδέχθηκε και ο Αντρέα Στέλλα, μιλώντας στο βρετανικό Sky Sports F1 στο τέλος του αγώνα. Όταν ρωτήθηκε αν ο Χάμιλτον ήταν η βασική αιτία που ο Νόρις έχασε το βάθρο, αποκρίθηκε “πιστεύω ότι έχετε δίκιο. Νομίζω πως όταν οι αγώνες είναι τόσο οριακοί, είναι θέμα ενός ή δύο δευτερολέπτων.
Οπότε, η απώλεια αυτού του χρόνου από τον Λιούις ήταν ένα μικρό πρόβλημα. Προφανώς, ο Λιούις γνωρίζει πολύ καλά πώς να αγωνίζεται. Ο Λάντο χρειάστηκε δύο προσπάθειες για να συνειδητοποιήσει ότι έπρεπε να προσπεράσει τον Λιούις στη στροφή 1”, πρόσθεσε ο Ιταλός.
Θυμίζουμε ότι το ίδιο ακριβώς παιχνίδι έπαιξε ο Μαξ Φερστάπεν στον Χάμιλτον στο GP Σαουδικής Αραβίας του 2021, πιάνοντας εξαπίνης τον Λιούις που προέκρουσε στην ουρά της Red Bull.
“Σε κάθε περίπτωση”, συνέχισε ο Στέλλα, “αυτό στο τέλος αποδείχθηκε ότι επέδρασε στις ελπίδες του Λάντο να ανέβει στο βάθρο. Αλλά πιστεύω ότι θα υπάρχουν πολλά ‘αν’ και ‘εφόσον’ εδώ κι εκεί. Νομίζω ότι το μεγαλύτερο είναι τι θα μπορούσε να ήταν εφικτό σήμερα αν ήταν καλές οι κατατακτήριες.
Αλλά αυτό είναι στο χέρι μας, είναι στον δικό μας έλεγχο. Πρέπει να κρατήσουμε το κεφάλι μας χαμηλά και τα πόδια μας στο έδαφος, και να βελτιωθούμε”, συνέχισε ο Αντρέα Στέλλα.
Όσο για τον ίδιο τον Νόρις, συμφώνησε ότι η αιτία της 4ης θέσης του στο GP Σαουδικής Αραβίας βρίσκεται στο ότι έκανε δύσκολη τη ζωή του το Σάββατο. “Νομίζω πως ήταν το καλύτερο που θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει σήμερα [την Κυριακή]”, είπε ο Βρετανός.
“Φυσικά είναι κρίμα που χάσαμε το βάθρο. Ήμασταν κοντά, αλλά είναι πάντα δύσκολο να κρίνεις αυτά τα πράγματα. Ο Σαρλ [Λεκλέρ] οδήγησε καλά, είχε καλό πρώτο stint. Έδωσε στον εαυτό του την ευκαιρία να έχει ένα καλό σετ ελαστικών στο δεύτερο μισό του αγώνα.
Και νομίζω ότι μπήκε στα πιτς τέσσερις ή πέντε γύρους πιο μετά [από τους άλλους] οπότε δεν ήταν αρκετό για να τον πιάσουμε. Αλλά ναι, γενικώς είμαι ικανοποιημένος. Απλά κάνω δύσκολη τη ζωή για τον εαυτό μου, ειδικά σε έναν τέτοιο αγώνα, ξέρεις.
Θα ήταν πολύ πιο εύκολο να οδηγούσα αν βρισκόμουν στην κορυφή. Κατά κάποιον τρόπο είναι λίγο πιο εύκολο, οπότε πρέπει να βοηθήσω λίγο τον εαυτό μου και να είμαι καλύτερος το Σάββατο”, κατέληξε ο Λάντο Νόρις.