Πόσα παίρνουν οι πιλότοι της F1;
Τη λίστα με τις ετήσιες αμοιβές των πιλότων της Φόρμουλα 1 δημοσίευσε το περιοδικό Business Book.
Τη λίστα με τις ετήσιες αμοιβές των πιλότων της Formula 1 δημοσιεύει το περιοδικό Business Book. Στην κορυφή αυτής φιγουράρει το όνομα του Fernando Alonso. Ο 33χρονος Ισπανός αποχώρησε από τη Ferrari για να συνεχίσει την καριέρα του στη McLaren η οποία συνεργάζεται και πάλι έπειτα από χρόνια με τη Honda στον τομέα των κινητήρων.
Σίγουρα ήταν μια απόφαση που εμπεριείχε τεράστιο ρίσκο, γι' αυτό και η αμοιβή του είναι ιδιαίτερα υψηλή αφού το συμβόλαιό του τού αποφέρει περί τα 35 εκατομμύρια ευρώ κάνοντάς τον τον πιο καλοπληρωμένο και με διαφορά πιλότο του γκριντ.
Από την άλλη βέβαια, είναι κρίμα να βλέπεις έναν πιλότο του βεληνεκούς του Alonso μετά το πέρας έξι αγώνων να μην έχει ούτε βαθμό... Στη δεύτερη θέση της λίστας συναντάμε τον Sebastian Vettel που άφησε τη Red Bull με την οποία κατέκτησε τέσσερα συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα για την ομάδα των ονείρων του - τη Ferrari.
Στόχος του Γερμανού είναι να ηγηθεί των προσπαθειών της ανάκαμψης της Scuderia και της επαναφοράς της στην κορυφή, ακολουθώντας τα χνάρια του ινδάλματός του, Michael Schumacher. Στo Maranello ο 27χρονος πιλότος, ένας από τους κορυφαίους του γκριντ, εξαργυρώνει τα όσα πέτυχε τα τελευταία χρόνια με την Red Bull, με την αμοιβή του να είναι 28 εκατομμύρια ευρώ.
Ακολουθεί ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και πρωτοπόρος του φετινού Πρωταθλήματος, Lewis Hamilton, με τις ετήσιες απολαβές του από το συμβόλαιο που διατηρεί με τη Mercedes να του αποφέρει 25 εκατομμύρια ευρώ.
Από του χρόνου, ωστόσο, η κατάσταση θα αλλάξει καθώς ο 30χρονος Βρετανός βάσει του νέου συμβολαίου που υπέγραψε με τη γερμανική ομάδα θα είναι και με διαφορά ο πιο ακριβοπληρωμένος πιλότος του Πρωταθλήματος. Και αυτό γιατί σύμφωνα με το Business Book οι ετήσιες απολαβές του θα εκτοξευτούν στα 56 εκατομμύρια ευρώ! Το νέο τριετές συμβόλαιο που υπέγραψε θα του αποφέρει συνολικά σχεδόν 170 εκατομμύρια ευρώ!
« Παγκόσμιοι Πρωταθλητές όπως ο Vettel, o Alonso, o Lewis αξίζουν αυτά τα ποσά», σημειώνει ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 και επίτιμος πρόεδρος της Mercedes AMG Petronas, Νiki Lauda.
Στις επόμενες θέσεις συναντάμε τον Kimi Raikkonen με αμοιβή 18 εκατομμύρια ευρώ, τον Nico Rosberg με 13,5 και τον Jenson Button με 10. Ακολουθούν επτά πιλότοι που συγκαταλέγονται στους εκατομμυριούχους βάσει μισθών, με τους Massa, Hulkenberg, Perez, Grosjean και Maldonado να κερδίζουν έκαστος από 4 εκατομμύρια ευρώ.
O Valtteri Bottas που βρίσκεται στο στόχαστρο της Ferrari και δεν αποκλείεται από του χρόνου να τον δούμε στη Scuderia, στη θέση του Raikkonen, κερδίζει βάσει συμβολαίου που έχει με την Williams, 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ενώ ο Daniel Ricciardo που πέρσι ήταν ό,τι καλύτερο είχε να παρουσιάσει η Red Bull από άποψη αποτελεσμάτων, αμείβεται με "μόλις" 1,5 εκατομμύρια ευρώ.
Στα χαμηλότερα κλιμάκια αμοιβών συναντάμε επτά πιλότους με τον Roberto Merhi της Manor να είναι αυτός που πληρώνεται τα λιγότερα χρήματα - μόλις 50 χιλιάδες ευρώ, τα οποία ουσιαστικά είναι για να καλύψει τα έξοδα για ταξίδια, ασφάλιση, προετοιμασία και φυσιοθεραπείες.
Αναλυτικά οι ετήσιες αμοιβές των πιλότων για το 2015
ΠΙΛΟΤΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΠΟΣA ΣΕ ΕΥΡΩ |
1. Fernando Alonso | ΜcLaren | 35.000.000 |
2. Sebastian Vettel | Ferrari | 28.000.000 |
3. Lewis Hamilton | Mercedes | 25.000.000 |
4. Kimi Raikkonen | Ferrari | 18.000.000 |
5. Nico Rosberg | Mercedes | 13.500.000 |
6. Jenson Button | McLaren | 10.000.000 |
7. Felipe Massa | Williams | 4.000.000 |
8. Nico Hulkenberg | Force India | 4.000.000 |
9. Sergio Perez | Force India | 4.000.000 |
10. Romain Grosjean | Lotus F1 | 4.000.000 |
11. Pastor Maldonado | Lotus F1 | 4.000.000 |
12. Valtteri Bottas | Williams | 2.000.000 |
13. Daniel Ricciardo | Red Bull | 1.500.000 |
14. Daniil Kvyat | Red Bull | 750.000 |
15. Max Verstappen | Toro Rosso | 250.000 |
16. Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 250.000 |
17. Felipe Nasr | Sauber | 200.000 |
18. Marcus Ericsson | Sauber | 200.000 |
19. Will Stevens | Manor | 150.000 |
20. Roberto Merhi | Manor | 50.000 |
Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:
Καναδάς 2007: Φλερτάροντας με το θάνατο