X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Πόσο εκτενής είναι η αναβάθμιση της Red Bull RB20 στη Σουζούκα

Ο Μαξ Φερστάπεν με την ανανεωμένη Red Bull RB20 στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας AP PHOTO/HIRO KOMAE

Ποιές είναι οι αλλαγές της Red Bull που αποσκοπούν να κάνουν ακόμα ταχύτερη την RB20, στο μεγάλο “πακέτο” αναβάθμισής της αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας.

Η Red Bull Racing προχώρησε σε εκτεταμένες αναβαθμίσεις της RB20, του κυρίαρχου μονοθεσίου της φετινής Formula 1, που αφορούν στον ανασχεδιασμό των πλευρικών αεραγωγών ψύξης του κινητήρα, και στον ανασχεδιασμό του πίσω μέρους του δαπέδου καθώς και των αεραγωγών των εμπρός φρένων.

Συνολικά, αυτές οι αλλαγές αποσκοπούν στην αύξηση της παραγωγής άντωσης, που σημαίνει ότι προσανατολίζονται να κάνουν το μονοθέσιο ταχύτερο στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης - δηλαδή στον τομέα που πάσχει, σε αντίθεση με το ρυθμό αγώνα όπου η RB20 είναι μακράν το κορυφαίο μονοθέσιο στη διαχείριση των ελαστικών από τη θερμική φθορά (degradation).

Η ομάδα του Μίλτον Κινς δεν παρουσίασε στη Σουζούκα τους περίφημους ισχνούς πλευρικούς αεραγωγούς, όπως αναμενόταν βάσει των τελευταίων πληροφοριών, αλλά -εκμεταλλευόμενη τις χαμηλές θερμοκρασίες των αρχών της Άνοιξης στην Ιαπωνία- έφερε το σχέδιο των μικρότερων εγκοπών στις πλευρές του μονοθεσίου για την ψύξη του κινητήρα.

Όσο για το δάπεδο, αυτό τροποποιήθηκε ώστε να προσφέρει μεγαλύτερο φορτίο άντωσης χωρίς να διαταράσσει τη σταθερότητα της ροής του αέρα. Τέλος, τα μεγάλα κανάλια αέρα που διατρέχουν τις πλευρές του καλύμματος του κινητήρα (αντίστοιχα με της περσινής Mercedes W14) έχουν τώρα την εισαγωγή τους αρκετά πιο μπροστά, κάτω από τις πίσω βάσεις του 'halo' που καλύπτει το κόκπιτ (βλ. κεντρική φωτό).

Στο σημείο αυτό ο αέρας διέρχεται με υψηλότερη πίεση, κάνοντας πιο αποδοτική τη ροή του αέρα προς τη μονάδα ισχύος και έτσι βελτιώνοντας την ψύξη. Αυτό, συνεπακόλουθα, επέτρεψε τη σμίκρυνση των εγκοπών των πλευρικών αεραγωγών, ώστε να απελευθερώσει άλλα αεροδυναμικά οφέλη.

Οι αλλαγές αυτές έγιναν πριν κάνουμε καν τα πρώτα μέτρα στις δοκιμές του χειμώνα”, εξήγησε ο επικεφαλής μηχανικός της RBR, Πολ Μόναγκαν. Οπότε, όλα αυτά προϋπήρχαν για να μας προσφέρουν ορισμένα οφέλη απόδοσης. Το μόνο ερώτημα ήταν αν μπορούσαμε να κάνουμε αυτές τις αλλαγές για τους αγώνες εκτός Ευρώπης.

Σκεφτήκαμε πως ήταν εφικτό, κι έτσι κατασκευάσαμε ορισμένα εξαρτήματα και τα στείλαμε στην Αυστραλία, ενώ άλλα τα αποκτήσαμε εδώ”, κατέληξε ο Βρετανός.

Πέραν των αλλαγών αυτών της RB20, που θα τη βοηθήσουν στις δοκιμές κατάταξης του Σαββάτου (6/04, 09:00), το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς μοιάζει να έχει το πάνω χέρι για το κυριακάτικο GP Ιαπωνίας λόγω της ανωτερότητάς του στη διαχείριση των ελαστικών, της ικανότητάς του να τα κρατά μέσα στο 'θερμικό παράθυρο λειτουργίας' σε πίστες που παίζει ρόλο η θερμική φθορά της γόμας - όπως στη Σουζούκα.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL RED BULL RB20 GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ