Πόσο βάσιμα είναι τα νέα σενάρια για ενδεχόμενη επιστροφή της Toyota στη Formula 1
Μιάμιση δεκαετία μετά την αποχώρησή της από τη Formula 1, το 2009, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο επανεισόδου της στην κορωνίδα του παγκόσμιου μότορσπορ. Διαβάστε με ποια ομάδα.
Μια σειρά από αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης αρχίζουν να αναπαράγουν το δημοσίευμα της ουγγρικής ιστοσελίδας Formula.hu, που αναφέρει ότι η Toyota ήρθε σε επαφή με την ομάδα της Haas F1 για τη διερεύνηση του ενδεχομένου συνεργασίας τους στο εγγύς μέλλον.
Σύμφωνα με την πληροφορία των Ούγγρων, αρχικά η συνεργασία της Toyota με τη Haas F1 θα είναι αποκλειστικά χορηγική, ίσως και σε επίπεδο ονοματοδοσίας - όπως συνέβαινε μέχρι και πέρσι με τη χορηγία της Alfa Romeo στην ομάδα της Sauber.
Οι συνολιμίες Toyota-Haas φέρεται να είχαν θετικό αποτέλεσμα, και δεν αποκλείεται οι δύο πλευρές να ξεκινήσουν τη συνεργασία τους ήδη ενόψει του σχεδιασμού και της κατασκευής του μονοθεσίου του 2026.
Βεβαίως, θα πρέπει κανείς να είναι επιφυλακτικός με τις συγκεκριμένες πληροφορίες, διότι η Haas F1 διατηρεί στενή συνεργασία με τη Scuderia Ferrari. Και δεν είναι στα άμεσα πλάνα της Toyota να ξεκινήσει την εξέλιξη ενός δικού της κινητήρα για τη Formula 1.
Το δημοσίευμα συνεχίζει ότι η Toyota θέλει να αποκτήσει την τεχνογνωσία σχετικά με το σχεδιασμό του σασί της F1, χρησιμοποιώντας μάλιστα την αεροσήραγγα της Toyota Motorsport GmbH στην Κολονία της Γερμανίας - στη βάση της ίδιας της εργοστασιακής Toyota F1 τη δεκαετία του 2000.
Το Φθινόπωρο του 2023 υπήρξαν δημοσιεύματα ότι η Toyota συζητούσε το ενδεχόμενο συνεργασίας της με την ομάδα της McLaren F1, και τα σενάρια κέρδισαν έδαφος από τη συμφωνία προσθήκης του οδηγού της Toyota Ρίο Χιρακάβα στην ομάδα οδηγών δοκιμών της McLaren.
Προς το παρόν δεν υπάρχει καμία επίσημη τοποθέτηση των Toyota ή Haas για το δημοσίευμα, ούτε και κάποια στιβαρή επιβεβαίωσή του. Όμως, δεδομένου ότι έρχεται σε συνέχεια της περσινής της δραστηριότητας, και της επίσκεψης του προέδρου Άκιο Τογιόντα στο γκαράζ της McLaren F1, δεν αποκλείεται να έχουν κάποια βάση.
Από την άλλη, το γεγονός ότι η McLaren επέλεξε την ανανέωση της συνεργασίας της με τη Mercedes F1 για την προμήθεια κινητήρων μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, ενδεχομένως να σημαίνει ότι τα όποια πλάνα της Toyota για τη F1 είναι μακροπρόθεσμα, και προς το παρόν κάνει μόνο διερευνητικές κινήσεις.
Βεβαίως, μια συμφωνία με τη Haas F1 -που έχει διευθυντή τον Ιάπωνα Αγιάο Κομάτσου, αν αυτό παίζει κάποιο ρόλο- θα προσέφερε στην Toyota σημαντική ανταλλαγή πληροφοριών και τεχνογνωσία σχετικά με την ενδεχόμενη μελλοντική της εργοστασιακή της επιστροφή στη Formula 1.
Θυμίζουμε ότι η Honda, βασική εμπορική αντίπαλος της Toyota, παρέχει μονάδες ισχύος στην πρωταθλήτρια Red Bull Racing, και από το 2026 θα “μετακομίσει” στο Σίλβερστοουν για λογαριασμό της Aston Martin F1.