Πότε θα παρουσιάσει η Red Bull τη νέα RB21 του 2025, ποια είναι η κρίσιμη αλλαγή της από την προβληματική RB20
Με ένα teaser στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Red Bull Racing γνωστοποίησε ότι θα παρουσιάσει το νέο της μονοθέσιο για το 2025 στις 18 Φεβρουαρίου, στη μεγάλη γιορτή των 75 ετών της F1 στο Λονδίνο - Χόρνερ: "Έχουμε κατανοήσει καλά τους τομείς στους οποίους δεν ήμασταν τόσο δυνατοί [το 2025]".
Η RBR συνηθίζει τα τελευταία χρόνια να μην αποκαλύπτει σχεδόν τίποτα από τις νέες σχεδιαστικές της επιλογές στην παρουσίαση κάθε καινούριου μονοθεσίου της, συνεπώς όταν το αποκαλύψει στην O2 Arena του Λονδίνου στις 18/2 -στη μεγάλη γιορτή που διοργανώνει η Formula 1 για τα 75 χρόνια της- πιθανότατα δεν θα δούμε πολλά περισσότερα από το χρωματισμό της νέα RB21.
Πιθανότατα για πρώτη φορά θα δούμε το νέο αυτοκίνητο της ομάδας του Μίλτον Κινς στις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν, στις 26-28 Φεβρουαρίου, που θα προηγηθούν της πρεμιέρας του φετινού πρωταθλήματος της F1 την 16η Μαρτίου 2025 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Η Red Bull Racing δεν έδωσε, πάντως, με το teaser της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερες λεπτομέρειες για την παρουσίαση της RB21.
Όμως, ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο επιβεβαίωσε πριν από λίγες μέρες πως “το βασικό σχέδιο είναι έτοιμο, το αυτοκίνητο είναι ολοκληρωμένο και τώρα οδεύει προς την κατασκευή. Σε αυτό το χρονικό σημείο μπορείς να διαπιστώσεις πόσο βάρος κατάφερες να μειώσεις”.
Θυμίζουμε ότι η μοναδική άλλη ομάδα που έχει επιβεβαιώσει την παρουσίαση του μονοθεσίου της για το 2025 είναι η Ferrari, που θα το αποκαλύψει μία μέρα μετά την εκδήλωση του Λονδίνου, στις 19 Φεβρουαρίου στο Φιοράνο.
Χόρνερ: Ο ασυνήθιστος στόχος που έθεσε για την RB21
Η RBR για πρώτη φορά μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες ξεκινά τη σεζόν με ένα μονοθέσιο που δεν έχει σχεδιάσει ο Άντριαν Νιούι, και αυτή είναι από μόνη της μία πρόκληση. Μια άλλη, που η ομάδα προσπάθησε να λύσει με την RB21, είναι να απαλλάξει το νέο μονοθέσιο από τη μεγάλη δυσκολία στο χειρισμό και στη ρύθμιση που βίωσαν το ‘24 οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ.
Η RBR εισήγαγε στο GP της Εμίλια Ρομάνια την περασμένη Άνοιξη τη μεγάλη αναβάθμιση της RB20, αλλά σύντομα αυτή αποδείχθηκε ότι έγινε προς τη λάθος κατεύθυνση και η ομάδα πέρασε όλο το καλοκαίρι προσπαθώντας να βρει λύσεις για το πολύ μικρό “παράθυρο” ρυθμίσεων που έκανε το μονοθέσιο να ισορροπεί στην “κόψη του ξυραφιού” σε πολλούς αγώνες.
Μιλώντας για το στόχο της ομάδας με τη νέα RB21, ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ εξήγησε: “Έχουμε κατανοήσει καλά τους τομείς στους οποίους δεν ήμασταν τόσο δυνατοί [το 2025]. Θα έλεγα ότι γύρω στην Ίμολα εισάγαμε μια αναβάθμιση που έκανε το αυτοκίνητο πολύ πιο οριακό στην απόδοσή του, με πολύ στενό ‘παράθυρο’ λειτουργίας.
Όταν μπαίναμε σε αυτό το ‘παράθυρο’, όπως στους τέσσερις γύρους στην Αυστρία που ήταν αρκετά καλοί για την πολ ποζίσιον, όλα απέδιδαν. Όμως, αν παρέκκλινες κατά ένα χιλιοστό από αυτό το ‘παράθυρο’, το αυτοκίνητο γινόταν πολύ προβληματικό στην οδήγηση.
Ο Μαξ κατάφερε να το κρύψει και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με την οδήγησή του, όμως σε αυτό τον τομέα ήταν που πάσχισε ο Τσέκο [Πέρεζ]. Οι μηχανικοί αφοσιώθηκαν στην προσπάθεια να διευρύνουν από το ‘παράθυρο’ [ρυθμίσεων], όχι απαραίτητα προσθέτοντας περισσότερη ταχύτητα αλλά μόνο μεγαλώνοντας το εύρος των ρυθμίσεων.
Τώρα βρισκόμαστε ανάμεσα σε διαφορετικές προκλήσεις, και έχουμε πολύ πιο διευρυμένο ‘παράθυρο’ ρύθμισης και λειτουργίας του αυτοκινήτου”, κατέληξε ο Χόρνερ.
Ο Μάρκο συμπλήρωσε: “Ο στόχος των μηχανικών ήταν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Ένα που να μην βρίσκεται στο όριο και να μην δυσκολεύει τόσο πολύ τους οδηγούς να το ελέγχουν.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είναι πολύ πιο προβλέψιμο και ει δυνατόν, όπως έδειξε και η McLaren, να αποδίδει σε όλες τις πίστες και όχι μόνο σε συγκεκριμένες. Κι επίσης, μια μεγάλη αδυναμία [της RB20] ήταν ότι δεν μπορούσε να περνά καλά πάνω από τα κερμπς.
Υπήρξε εκείνο το σχόλιο του Μαξ ότι το αυτοκίνητο χοροπηδούσε σαν καγκουρό, και σε συγκεκριμένες πίστες αυτό μας κόστισε πολύ χρόνο. Τώρα πιστεύουμε ότι αυτές οι αδυναμίες αντιμετωπίστηκαν, αλλά αυτό θα το διαπιστώσουμε μόνο στις δοκιμές του Μπαχρέιν”, κατέληξε ο Αυστριακός.