FORMULA 1

Πριγκιπική κυριαρχία της Mercedes

Πριγκιπική κυριαρχία της Mercedes

Αλλη μια νίκη για τη Mercedes, που έκανε το 1-2 στο Μονακό με τον poleman Ρόσμπεργκ να κερδίζει άνετα και τον Χάμιλτον να ακολουθεί.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ κατέκτησε για δεύτερη διαδοχική χρονιά το Γκραν Πρι του Μονακό, και με τη δεύτερη φετινή του νίκη -καθώς η Mercedes, ανίκητη, συνέχισε με 6 στις 6 νίκες στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1- τέθηκε ξανά επικεφαλής της βαθμολογίας από τον δεύτερο Λιούις Χάμιλτον.

Καθώς τα δύο “ασημένια βέλη” σύντομα μετά την εκκίνηση άνοιξαν διψήφια διαφορά από τον τρίτο, ο Ρόσμπεργκ ήταν επικεφαλής από τον πρώτο μέχρι τον 78ο και τελευταίο γύρο του αγώνα, έχοντας όμως τον Χάμιλτον στα 0,5 ως 1,5 δευτερόλεπτα πίσω του σχεδόν σε όλη τη διάρκεια.

Ο Χάμιλτον στους τελευταίους γύρους έπεσε στα 4,0 δευτερόλεπτα πίσω από τον Γερμανό εξαιτίας ενός μικρού σκουπιδιού που μπήκε στο μάτι του και απέσπασε την προσοχή του! Σύντομα η δεύτερη θέση του απειλήθηκε από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, που κινούνταν πολύ ταχύτερα στους τελευταίους γύρους, αλλά ο Χάμιλτον την υπερασπίστηκε.

Ο αγώνας σημαδεύτηκε από δύο εξόδους τους οχήματος ασφαλείας, για να καθαριστεί η πίστα από τα -όχι σοβαρά- ατυχήματα των Σέρχιο Πέρεθ (στον πρώτο γύρο) και Άντριαν Σούτιλ.

Στο δεύτερο ατύχημα μπήκαν όλοι οι πρωτοπόροι ταυτόχρονα (ώστε να εκμεταλλευτούν το νεκρό χρονικό διάστημα) για το ένα και μοναδικό τους πιτ-στοπ, κι εκεί ο Χάμιλτον έχασε την ευκαιρία να περάσει τον Ρόσμπεργκ μέσω των πιτς. Και, μέσω ραδιοεπικοινωνίας, άφησε αιχμές για τη στρατηγική της ομάδας.

Στα υπόλοιπα 2/3 του αγώνα ο Ρόσμπεργκ έλεγξε το ρυθμό και το κρίσιμο, για εκείνον, θέμα της κατανάλωσης και οδηγώντας δίχως το παραμικρό λάθος έφτασε στην καρό σημαία χωρίς να απειληθεί ποτέ οριακά, από τον Χάμιλτον.

Στην 4η θέση ο Φερνάντο Αλόνσο έκανε έναν ιδιαίτερα μοναχικό αγώνα, ειδικά μετά τα προβλήματα των Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ράικονεν. Ο πρωταθλητής εγκατέλειψε στον 5ο γύρο, αφού πρώτα έχασε την ισχύ του κινητήρα (όπως και στη Μελβούρνη, όπου επίσης εγκατέλειψε).

Ο Κίμι είχε καταστροφικό και εκνευριστικό αγώνα, καθώς έδειχνε ικανός για μια θέση στο βάθρο έπειτα από μια εκπληκτική εκκίνηση που τον βρήκε στην 4η θέση (εμπρός από τους Αλόνσο, Φέτελ) και μια προσπέραση στον Ρικιάρντο για την 3η θέση, στη στροφή Σαν Ντεβό.

Ωστόσο, πίσω από το όχημα ασφάλειας είχε μια επαφή με τη Marussia του Μαξ Τσίλτον, που προσπαθούσε να πάρει τη θέση του στη γενική κατάταξη, με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να ξαναμπει στα πιτς στον αμέσως επόμενο γύρο, για να επιδιορθώσει μια ζημιά που προκλήθηκε από την επαφή αυτή.

Ο Ράικονεν, φανερά εκνευρισμένος, μπήκε ξανά στην πρώτη δεκάδα και προς το τέλος βρέθηκε στη μάχη με τους Χούλκενμπεργκ, Μπάτον, Μάγκνουσεν για την 5η θέση. Τότε, επιχειρώντας να περάσει τον Μάγκνουσεν, έμεινε ακινητοποιημένος στη φουρκέτα των “λεόντων”, αναγκάστηκε να ξαναμπεί στα πιτς και εντέλει τερμάτισε στη 12η θέση...

Έτσι, στη μάχη για τη 5η θέση ο Χούλκενμπεργκ κράτησε πίσω του τη McLaren του Τζένσον Μπάτον, ενώ ο Φελίπε Μάσα που μπήκε πολύ πιο αργά από όλους για το μοναδικό του πιτ-στοπ, βρέθηκε στο τέλος στην 7η θέση.

Αξιοσημείωτα ήταν τα προβλήματα αξιοπιστίας των κινητήρων της Mercedes και Renault, που ανάγκασαν σε εγκατάλειψη τους Βαλτέρι Μπότας και Ζαν-Έρικ Βερν, καθώς και η 9η θέση (μετά από ποινές, μάλιστα) του Ζουλς Μπιανκί, που κερδίζει τους πρώτους βαθμούς της ιστορίας της Marussia από θεσπίσεώς της, ως Virgin Racing, το 2010.

GP MONAKO 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:49:27.661

2. Χάμιλτον (Mercedes) +9.210

3. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +9.614

4. Αλόνσο (Ferrari) +32.452

5. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1 γύρος

6. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +1 γύρος

7. Μάσα (Williams-Mercedes) +1 γύρος

8. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1 γύρος

9. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +1 γύρος

10. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1 γύρος

11. Έρικσον (Caterham-Renault) +1 γύρος

12. Ράικονεν (Ferrari) +1 γύρος

13. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +3 γύροι

14. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +3 γύροι

Εγκ. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +19 γύροι

Εγκ. Μπότας (Williams-Mercedes) +23 γύροι

Εγκ. Βερν (Toro Rosso-Renault) +28 γύροι

Εγκ. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +55 γύροι

Εγκ. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +68 γύροι

Εγκ. Φέτελ (Red Bull-Renault) +73 γύροι

Εγκ. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +77 γύροι

Εγκ. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +77 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Ρόσμπεργκ 122

2. Χάμιλτον 118

3. Αλόνσο 61

4. Ρικιάρντο 54

5. Χούλκενμπεργκ 47

6. Φέτελ 45

7. Μπότας 34

8. Μπάτον 31

9. Μάγκνουσεν 21

10. Πέρεθ 20

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes 240

2. Red Bull 99

3. Ferrari 78

4. Force India 67

5. McLaren 52

6. Williams 52

7. Lotus 8

8. Toro Rosso 8

9. Marussia 2

10. Sauber 0

11. Caterham 0

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ