Πρόεδρος Mercedes: "Στον Φερστάπεν θα ταίριαζαν τα ασημί"
Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Mercedes, Όλα Καλένιους, εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία της Στουτγάρδης θεωρεί τον Μαξ Φερστάπεν τον ιδανικό διάδοχο του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 - όπως έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί και ο διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν πριν από λίγες εβδομάδες, οι τρεις μέτοχοι της Mercedes F1 -η Mercedes, o Σερ Τζιμ Ράτκλιφ (Ineos) και ο Τότο Βολφ- εξασφάλισαν τους πόρους για την προσφορά μυθικού συμβολαίου στον Φερστάπεν, το οποίο μάλιστα έλαβε την έγκριση και του διοικητικού συμβουλίου της φίρμας της Στουτγάρδης.
Ο Βολφ ελπίζει ότι οι εσωτερικές έριδες στη Red Bull Racing -καθώς η οικογένεια Φερστάπεν βρίσκεται σε αντίπαλο 'στρατόπεδο' από τον διευθυντή Κρίστιαν Χόρνερ στον εσωτερικό πόλεμο ισχύος στο Μίλτον Κινς- μπορεί να ωθήσει τον Ολλανδό προς την έξοδο.
Ήδη η RBR έχει χάσει αρκετά κρίσιμα στελέχη της, όπως ο Άντριαν Νιούι, και δεν αποκλείεται ο Φερστάπεν να δει σε άλλη ομάδα περισσότερες ελπίδες να κερδίζει στο μέλλον. Ειδικά στη Mercedes, με αφορμή την αλλαγή κανονισμών του 2026 και τη δυναμική που έχει η Mercedes HPP στο Μπρίξουορθ της Βρετανίας για την κατασκευή της ολοκαίνουριας μονάδας ισχύος των νέων αυτών κανονισμών. Αντιθέτως, η Red Bull Ford Powertrains είναι ένα νεότευκτο εργοστάσιο.
Ο Όλα Καλένιους παραδέχεται ότι “οι καλύτεροι οδηγοί θέλουν να κάθονται στα καλύτερα αυτοκίνητα και η δουλειά μας είναι να κατασκευάσουμε το καλύτερο”, που σημαίνει ότι για να γίνει η Mercedes F1 ελκυστική στον Φερστάπεν, θα πρέπει να κατασκευάσει και πάλι ένα μονοθέσιο ικανό να κερδίζει.
Ο διοικητής της Mercedes συνέχισε αναφερόμενος ακριβώς στην ευκαιρία των κανονισμών του 2026: “Η τράπουλα ανακατεύεται ξανά. Και στον Μαξ θα ταίριαζαν τα ασημί”.
Για τη θέση του Χάμιλτον το 2025 η Mercedes F1 φέρεται να έχει αποφασίσει για τον 17χρονο Αντρέα Κίμι Αντονέλι, ο Βολφ καθυστερεί την ανακοίνωση για τον Ιταλό προκειμένου να εξαντλήσει κάθε χρονικό περιθώριο πιθανής αλλαγής γνώμης του Φερστάπεν. Όμως, φαντάζει πολύ δύσκολο να αφήσει τη RBR όσο εξακολουθεί να κερδίζει.
“Με απλά λόγια, δεν γίνεται καμία συζήτηση αυτή την περίοδο” είπε ο Βολφ, “πρέπει να δούμε τους εαυτούς μας και πρώτα από όλα να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο μας. Όμως, δεν έχει ληφθεί ακόμα καμία απόφαση για τον νέο οδηγό.
Όπως έχω ήδη επισημάνει, θέλουμε να αναβάλουμε αυτή την απόφαση για όσο τον δυνατόν περισσότερο καιρό. Διότι ποιος ξέρει τι πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια;” πρόσθεσε ο Αυστριακός, εμμέσως επιβεβαιώνοντας ότι περιμένει τις όποιες -έστω και ισχνές- πιθανότητες για τον Φερστάπεν.
Όπως είναι τα δεδομένα μέχρι στιγμής, αν η Mercedes έχει πιθανότητες να αποκτήσει τον Μαξ Φερστάπεν, τότε αυτές είναι για το 2026. Και εκπορεύονται από τις πληροφορίες που θα έχει ο πρωταθλητής σχετικά με την ανταγωνιστικότητα των νέων κινητήρων της Mercedes HPP και της Red Bull Ford Powertrains.
Όταν ο Κρίστιαν Χόρνερ ρωτήθηκε για τα λόγια του Όλα Καλένιους, απάντησε: “Πρέπει να συγκεντρωθούν στους δικούς τους οδηγούς αντί για τους δικούς μας. Ξέρουμε την κατάσταση που επικρατεί για τον Μαξ. Είναι χαρούμενος στην ομάδα, έχει κερδίσει το 70 τοις εκατό των αγώνων, ηγείται στο πρωτάθλημα. Πολλές φορές, οι άνθρωποι προσπαθούν απλά να αποσταθεροποιήσουν την ομάδα με δηλώσεις σαν κι αυτήν”.