Προελαύνουν τα Toyota, έχασε έδαφος ο Αλ Ατίγια στην ΕΔ4 του Ντακάρ
Ο Νάσερ Αλ Ατίγια δέχθηκε ένα χρονοβόρο πλήγμα για τη φιλοδοξία του να κερδίσει για 6η φορά το Ράλι Ντακάρ, καθώς στην 4η Ειδική Διαδρομή έχασε πάνω από 33 λεπτά λόγω κλαταρίσματος και μηχανικού προβλήματος. Ταχύτερος ο Γιαζίντ Αλ Ραζί, παραμένει επικεφαλής ο Χεν Λάτεγκαν της Toyota Gazoo Racing.
Μετά τους Κάρλος Σάινθ και Σεμπαστιάν Λεμπ, που εγκατέλειψαν το Ράλι Ντακάρ 2025 τις δύο προηγούμενες ημέρες, άλλος ένας πρωτοκλασάτος οδηγός του αγώνα έπεσε θύμα του αμείληκτου φετινού Ράλι Ντακάρ, στην 4η Ειδική Διαδρομή των 415 αγωνιστικών χιλιομέτρων από την Αλ Χενακίγια στην Αλ Ούλα της Σαουδικής Αραβίας.
Ο Νάσερ Αλ Ατίγια τερμάτισε σήμερα 33 λεπτά και 27’’ πιο αργά από τον νικητή της ημέρας, τον Σαουδάραβα Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive Toyota. Αρχικά, στο 97ο χιλιόμετρο της Ειδικής ο οδηγός της Dacia έχασε 10 λεπτά λόγω κλαταρίσματος, ενώ 20 χιλιόμετρα αργότερα σταμάτησε ξανά με πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση.
Ο Αλ Ατίγια χρειάστηκε να περιμένει την ομόλογό του στην εργοστασιακή Dacia Κριστίνα Γκουτιέρεζ, για να τον βοηθήσει παρέχοντάς του ανταλλακτικά, για να μπορέσει να συνεχίσει. Έτσι, ο οδηγός από το Κατάρ έχασε πάνω από μισή ώρα, και έπεσε στην 7η θέση της γενικής κατάταξης – σχεδόν 36 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota GR.
Ο Νοτιοαφρικανός Λάτεγκαν έγραψε μεν το δεύτερο χρόνο σήμερα, αλλά έχασε σχεδόν 5 λεπτά από τον Αλ Ραζί, που ήταν ταχύτερος της ημέρας στο ηφαιστειακό τερέν και έπειτα στις κοιλάδες της Αλ Ούλα - με αποτέλεσμα ο 43χρονος Σαουδάραβας της Overdrive να τον πλησιάσει στα 6’:54’’ στην κορυφή της γενικής κατάταξης.
Ο ομόλογός του στην Overdrive Χουάν Κρουζ Γιακοπίνι έγραψε τον τρίτο χρόνο της ημέρας, εμπρός από τον Μάρτιν Πρόκοπ της Ford. Μετά τα προβλήματα του Αλ Ατίγια, στην 3η θέση της γενικής ανέβηκε ο Ματίας Έκστρομ της Ford M-Sport - παρότι ο Σουηδός δεν ήταν και τόσο ταχύς σήμερα, και περιορίστηκε στον 8ο χρόνο της ημέρας.
Πέραν του Αλ Ατίγια, αρκετά προβλήματα -που επίσης κόστισαν πάνω από μισή ώρα στον καθέναν- αντιμετώπισε και ο Σεθ Κιντέρο της Toyota GR, ο Τόμπι Πράις της Overdrive Toyota, καθώς και οι Γκυερλέν Σιτσερί και Γκιγιόμ ντε Μέβιους της X-Raid Mini.
Σχετικά με τον Σεμπάστιαν Λεμπ, η Dacia άσκησε έφεση στη χθεσινή απόφαση των αγωνοδικών της FIA να τον θέσουν εκτός αγώνα λόγω της ζημιάς που υπέστη ο κλωβός ασφαλείας στο ατύχημά του στην ΕΔ3 του αγώνα.
Όμως, η έφεση δεν είχε αποτέλεσμα, και έτσι ο Γάλλος θρύλος του WRC σήμερα το απόγευμα επιστρέφει με το αεροπλάνο στη χώρα του, μετά το άδοξο τέλος (και) του φετινού Ντακάρ για εκείνον.
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Μετά την ΕΔ4)