X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Πρώην μηχανικός της Ferrari αποκαλύπτει "ψυχροπολεμικές" υποκλοπές επικοινωνιών της McLaren

With McLaren Mercedes driver David Coulthard on his tail, Ferrari F-1 driver Eddie Irvine, from Great Britain, speeds towards the finish line to win the Austrian Grand Prix at the A1 ring in Spielberg, Austria, Sunday July 25 1999. AP PHOTO/JEROME DELAY

Ο Έβαν Σορτ ξεκίνησε να εργάζεται στη Ferrari το 1999, την εποχή της τεταμένης αντιπαλότητας της Scuderia με τη McLaren στη Formula 1, και περιγράφει στο νέο βιβλίο “Inside Mercedes F1” πώς η ιταλική ομάδα συνήθιζε εκείνο τον καιρό να παρακολουθεί τις ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ των μελών της ομάδας του Ουόκινγκ.

Το βιβλίο της ιστορίας της F1 είναι γεμάτο με σκάνδαλα, με αμοραλισμό, με παρανομίες - ακόμα και με έναν σικέ αγώνα ή με την πλήρη υποκλοπή όλου του τεχνικού φακέλου του μονοθεσίου μίας ομάδας (Ferrari) και της πώλησής του σε μια άλλη (τη McLaren) από έναν μηχανικό (τον Νάιτζελ Στέπνεϊ, το 2007).

Ένα από αυτά τα σκάνδαλα, όπου οι ομάδες περνούν τα όρια όχι μόνο της ηθικής αλλά και του Νόμου, αποκάλυψε τώρα ο Έβαν Σορτ, επικεφαλής ηλεκτρονικών συστημάτων της Mercedes F1 στο νέο βιβλίο “Inside Mercedes F1” του συγγραφέα Ματ Ουάιμαν.

Ο Σορτ πήγε στο Μαρανέλο το 1999, σε μια εποχή που η Scuderia βρισκόταν σε μια τεταμένη μονομαχία με τη McLaren, απέναντι στον Μίκα Χάκινεν και στον Ντέιβιντ Κούλθαρντ, στην προσπάθεια να κερδίσει με τον “Σούμι” το πρώτο της πρωτάθλημα μετά το 1979.

Ο Μίκαελ Σουμάχερ, νικητής του GP Ιαπωνίας 2000, στο βάθρο με τον διευθυντή της Scuderia Ζαν Τοντ και με τους τότε οδηγούς της McLaren Μίκα Χάκινεν (αριστερά) και Ντέιβιντ Κούλθαρντ AP PHOTO/SHIZUO KAMBAYASHI

Μιλώντας για την εποχή εκείνη, ο Σορτ θυμάται πολύ καλά μία από τις τακτικές που χρησιμοποιούσε τότε η Ferrari. Η ιταλική ομάδα προσπαθούσε να υποκλέψει τις ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ των μελών της McLaren για να αποκτά κρίσιμες πληροφορίες - όμως η αγγλική ομάδα δεν άργησε να το ανακαλύψει.

Η πρώτη μου δουλειά ήταν κατάσκοπος ραδιοεπικοινωνιών", εξηγεί ο Σορτ. Το κανάλι επικοινωνίας δεν ήταν ανοιχτό όπως είναι σήμερα. Ομάδες όπως η McLaren κρυπτογραφούσαν τις ραδιοεπικοινωνίες τους. Επειδή ήταν ο κύριος ανταγωνιστής της Ferrari, η δουλειά μου ήταν να βρω τρόπο να τις υποκλέψω.

Αναμφίβολα, ήταν κάτι απολύτως απαγορευμένο. Εκείνη την εποχή, η αναλογική κρυπτογράφηση βασιζόταν στη συνεχή αλλαγή της συχνότητας μέσω μιας σειράς προκαθορισμένων ραδιοσημάτων. Ένας από τους χορηγούς της McLaren ήταν εταιρεία κρυπτογράφησης, και ήξερα ότι χρησιμοποιούσαν έναν περιορισμένο αριθμό συνδυασμών.

Έφτιαξα, λοιπόν, ένα σύστημα που μπορούσε να παρακολουθεί κάθε συνδυασμό. Η McLaren χρησιμοποιούσε τον ίδιο συνδυασμό για ολόκληρο το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Αυτό σήμαινε ότι μόλις τον έβρισκα, μπορούσα να παρακολουθήσω την επικοινωνία", προσθέτει ο τωρινός επικεφαλής ηλεκτρονικών συστημάτων της Mercedes.

Ο τότε τεχνικός διευθυντής της Scuderia Ferrari, Ρος Μπρον, συγχαίρει τον Έντι Ιρβάιν για τη νίκη του στο GP Αυστρίας 1999, όπως και ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ της McLaren AP PHOTO/JEROME DELAY

Και καταλήγει: Το κάναμε για περίπου δύο χρόνια προτού η McLaren το αντιληφθεί. Αντιδρούσαμε σε πράγματα στην πίστα που δεν θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε με κανέναν άλλο τρόπο. Είχαν έναν μηχανικό, τον Τάιλερ. Υποπτεύθηκε ότι παρακολουθούσαμε και άρχισε ειρωνικά να λέει "καλημέρα" μέσω του ραδιοφώνου στο αφεντικό μου".

TAGS FORMULA 1 F1 SCUDERIA FERRARI MCLAREN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ