FORMULA 1

Πρωταθλητής ο Ραϊκόνεν

Πρωταθλητής ο Ραϊκόνεν
ραικονεν πανηγυρικο

Ο Ραϊκόνεν αναδείχτηκε πρωταθλητής. Θρίλερ με τον τίτλο που τα ξημερώματα ήταν κοντά στον Χάμιλτον!

Ο Κίμι Ραϊκόνεν, ακόμα και μετά το τέλος του αγώνα δεν ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής, στο πιο χιτσκοκικό πρωτάθλημα της ιστορίας. BMW και Williams κινδύνευαν με τιμωρία μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες με την FIA τελικά να επικυρώνει την τελική κατάταξη μετά από πολύωρες συζητήσεις και να επισημοποιεί τον Ραϊκόνεν ως πρωταθλητή. Αναλυτικά διαβάστε εδώ.

Ένα απο τα πιο συναρπαστικά πρωταθλήματα των τελευταίων ετών, έλαβε τέλος μ' ένα φινάλε ιδανικό για την Ferrari που πανηγυρίζει το νταμπλ.

Ο Φινλανδός πιλότος της Ferrari παρότι πριν τον αγώνα βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατάταξης, εκμεταλλεύτηκε τα μηχανικά προβλήματα του πρωτοπόρου Λουίς Χάμιλτον (7ος) και τον μέτριο αγώνα του Φερνάντο Αλόνσο (3ος) και κατέκτησε το πρώτο πρωτάθλημα στην καριέρα του.

Το τελευταίο γκραν πρι της χρονιάς ήταν κυριολεκτικά απολαυστικό απο το πρώτο μέχρι και το τελευταίο γύρο με πολλές ανατροπές, μηχανικά προβλήματα και βρήκε τους φίλους της Ferrari να πανηγυρίζουν έναν τίτλο που τους είχε λείψει τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Ο "ice-man" στην πρώτη του χρονιά με το μονοθέσιο της Ferrari, "χρίστηκε" παγκόσμιος πρωταθλητής κατακτώντας έξι νίκες την φετινή σεζόν.

Όσο για τον δεύτερη θέση στην τελική βαθμολογία, ο Λιούις Χάμιλτον υπερίσχυσε στην ισοβαθμία με τον Φερνάντο Αλόνσο που δεν κατάφερε να διεκδικήσει τον τίτλο που είχε κατακτήσει τις δύο προηγούμενες σεζόν.

Συναρπαστικό ξεκίνημα...ανάλογη συνέχεια

Τα μονοθέσια της Ferrari πραγματοποίησαν σπουδαία εκκίνηση και στην πρώτη στροφή ο Φελίπε Μάσα διατήρησε το πλεονέκτημα της pole position, μένοντας πρώτος ενώ πίσω του ακολουθούσε ο Κίμι Ραϊκόνεν που κατάφερε να περάσει τον Λιούις Χάμιλτον.

Ο Βρετανός πιλότος της McLaren, είχε το χειρότερο δυνατό ξεκίνημα και όχι μόνο έχασε την τρίτη θέση απο τον Φερνάντο Αλόνσο αλλά βγήκε και εκτός πίστας με αποτέλεσμα να χάσει πολλές θέσεις και να βρεθεί όγδοος.

Ο Χάμιλτον προσπάθησε να καλύψει το χαμένο έδαφος όμως στον 9ο γύρο το μονοθέσιο του, αντιμετώπισε νέο πρόβλημα και έστειλε τον ρούκι πιλότο της McLaren στην 16η θέση.

Παράλληλα τα μονοθέσια της Ferrari, ήταν πραγματικά ασυναγώνιστα και είχαν αποκτήσει ασφαλές προβάδισμα απο τον τρίτο Φερνάντο Αλόνσο.

Σταθερά πρώτος ήταν ο Φελίπε Μάσα, όμως απο κοντά ο Κίμι Ραϊκόνεν που δεν άφησε σε ησυχία τον Βραζιλιάνο ομόσταβλό του.

Όσο οι γύροι περνούσαν ο Χάμιλτον συνέχιζε την αντεπίθεση του κερδίζοντας αρκετές θέσεις, ενώ η στρατηγική που ακολούθησε ήταν τριών pit stops.

Μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό όλων των μονοθεσίων η κατάσταση δεν άλλαξε, με τον Μάσα να συνεχίζει να οδηγεί τον αγώνα, τον Ραϊκόνεν να ακολουθεί και τον Αλόνσο να βρίσκεται στην τρίτη θέση.

Ο ρυθμός του Φερνάντο Αλόνσο ήταν απελπιστικά χαμηλός και στον 33ο γύρο, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση απο τον Ισπανό.

Στον 45ο γύρο ο Χάμιλτον κατάφερε να μπεί στην βαθμολογούμενη οκτάδα, την στιγμή που Μάσα και Ραϊκόνεν είχαν χαθεί απελπιστικά απο τους υπόλοιπους διεκδικητές.

Τα δεύτερα pits άλλαξαν την ροή του αγώνα καθώς ο Φελίπε Μάσα εφοδιάστηκε πρώτος, ο Κίμι Ραϊκόνεν καθυστέρησε δύο γύρους να μπει στα pits με σκοπό να κερδίσει κάποια δευτερόλεπτα και τα κατάφερε.

Συγκεκριμένα ο Φινλανδός πιλότος της "σκουντερία" ανεφοδιάστηκε στον 53ο γύρο και στην έξοδο του κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση απο τον Μάσα.

Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι και το τέλος του αγώνα, με τον Κίμι Ραϊκόνεν να είναι σταθερά πρώτος, τον Φελίπε Μάσα να ακολουθεί, τον Φερνάντο Αλόνσο να βρίσκεται στην τρίτη θέση και τον Λιούις Χάμιλτον να ανεβαίνει μέχρι και την έβδομη θέση, με αποτέλεσμα ο τίτλος να πηγαίνει στα χέρια του Φινλανδού.

Η τελική κατάταξη του Grand Prix της Βραζιλίας


ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ ΒΑΘΜΟΙ
1 Κίμι Ραϊκόνεν Ferrari 1:28:15.270 10
2 Φελίπε Μάσα Ferrari +1.493 8
3 Φερνάντο Αλόνσο McLaren +57.019 6
4 Νίκο Ρόζμπεργκ Williams +1:02.848 5
5 Ρόμπερτ Κούμπιτσα BMW +1:10.957 4
6 Νικ Χάιντφιλντ BMW +1:11.317 3
7 Λιούις Χάμιλτον McLaren +1 γύρο 2
8 Γιάρνο Τρούλι Toyota +1 γύρο 1
9 Ντέιβιντ Κούλθαρντ Red Bull +1 γύρο 0
10 Καζούκι Νακαγίμα Williams +1 γύρο 0
11 Ραλφ Σουμάχερ Toyota +1 γύρο 0
12 Τακούμα Σάτο Super Aguri +2 γύροι 0
13 Βιταντόνιο Λιούτζι Toro Rosso +2 γύροι 0
14 Άντονι Ντάβιντσον Super Aguri +3 γύροι 0
15 Άντριαν Σούτιλ Spyker Εγκατέλειψε 0
16 Ρούμπενς Μπαρικέλο Honda Εγκατέλειψε 0
17 Χέικι Κοβαλάινεν ING-Renault Εγκατέλειψε 0
18 Σεμπάστιαν Βέτελ Toro Rosso Εγκατέλειψε 0
19 Τζέισον Μπάτον Honda Εγκατέλειψε 0
20 Μαρκ Γουέμπερ Red Bull Εγκατέλειψε 0
21 Σακόν Γιαμαμότο Spyker Εγκατέλειψε 0
22 Τζανκάρλο Φισικέλα ING-Renault Εγκατέλειψε 0


Η τελική βαθμολογία των οδηγών


ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ ΒΑΘΜΟΙ
1 Κίμι Ραϊκόνεν Ferrari 110
2 Λιούις Χάμιλτον McLaren 109
3 Φερνάντο Αλόνσο McLaren 109
4 Φελίπε Μάσα Ferrari 94
5 Νικ Χάιντφιλντ BMW 61
6 Ρόμπερτ Κούμπιτσα BMW 39
7 Χέικι Κοβαλάινεν Renault 30
8 Τζανκάρλο Φισικέλα Renault 21
9 Νίκο Ρόζμπεργκ Williams 20
10 Ντέιβιντ Κούλθαρντ Red Bull 14
11 Άλεξ Βούρτζ Williams 13
12 Μαρκ Γουέμπερ Red Bull 10
13 Γιάρνο Τρούλι Toyota 8
14 Σεμπάστιαν Βέτελ Toro Rosso 6
15 Τζέισον Μπάτον Honda 6
16 Ραλφ Σουμάχερ Toyota 5
17 Τακούμα Σάτο Super Aguri 4
18 Βιταντόνιο Λιούτζι Toro Rosso 3
19 Άντριαν Σούτιλ Spyker 1
20 Ρούμπενς Μπαρικέλο Honda 0
21 Σκοτ Σπιντ Toro Rosso 0
22 Καζούκι Νακαγίμα Williams 0
23 Άντονι Ντάβιντσον Super Aguri 0
24 Σακόν Γιαμαμότο Spyker 0
25 Κρίστιαν Άλμπερς Spyker 0
26 Μάρκους Γουινκελχόκ Spyker 0

Η τελική βαθμολογία των κατασκευαστών


ΘΕΣΗ ΟΜΑΔΑ ΒΑΘΜΟΙ
1 Ferrari 204
2 BMW 101
3 Renault 51
4 Williams 33
5 Red Bull 24
6 Toyota 13
7 Toro Rosso 8
8 Honda 6
9 Super Aguri 4
10 Spyker 1
- McLaren 0


Το Live του Grand Prix της Βραζιλίας...

71ος γύρος ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑ:

Ο ΚΙΜΙ ΡΑΙΚΟΝΕΝ είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής της F1!!! Δεύτερος τερμάτισε ο Φελίπε Μάσα, τρίτος ο Αλόνσο, τέταρτος ο Νίκο Ρόζμπεργκ, πέμπτος ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, έκτος ο Νικ Χάιντφιλντ, έβδομος ο Λιούις Χάμιλτον και την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Γιάρνο Τρούλι.

68ος γύρος: Τρεις γύροι πριν πέσει η καρό σημαία και πέσει η αυλαία του πιο συναρπαστικού πρωταθλήματος των τελευταίων ετών, ο Κίμι Ραϊκόνεν είναι έτοιμος να πανηγυρίσει τον πρώτου του τίτλο.

66ος γύρος:

Ο Κίμι Ραϊκόνεν είναι ασταμάτητος και κάνει ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:12.445.

65ος γύρος:

Αν ο αγώνας τελειώνε τώρα ο Ραϊκόνεν θα ήταν πρωταθλητής με 110 βαθμούς, ενώ Χάμιλτον και Αλόνσο θα ισοβαθμούσαν στην θέση με 109 βαθμούς.

64ος γύρος: Ο Λιούις Χάμιλτον περνάει την Toyota του Γιάρνο Τρούλι και βρίσκεται πλέον στην έβδομη θέση.

62ος γύρος:

Εννιά γύρους πριν πέσει η καρό σημαία ο Ραϊκόνεν είναι πρώτος και κατακτά το πρωτάθλημα με 110 βαθμούς, δεύτερος στην βαθμολογία θα είναι ο Φερνάντο Αλόνσο με 109 βαθμούς και ο Λιούις Χάμιλτον θα περάσει στην τρίτη θέση με 108 βαθμούς.

61ος γύρος:

Η διαφορά ανάμεσα στον Αλόνσο και τον Μάσα είναι πλέον στα 42.8 δευτερόλεπτα και η δεύτερη θέση που θα του δώσει το πρωτάθλημα είναι πολύ μακριά.

59ος γύρος:

Ο Κούμπιτσα μπαίνει για τρίτη φορά στα pits και πλέον ο Αλόνσο είναι τρίτος.

58ος γύρος:

Ο Χάμιλτον κάνει τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:12.506.

57ος γύρος: Τρίτος και τελευταίος ανεφοδιασμός για τον Λιούις Χάμιλτον.

56ος γύρος: Ο Ραϊκόνεν προηγείται σταθερά και βρίσκεται πολύ κοντά στην κατάκτηση του πρώτου του τίτλου. Ο Αλόνσο είναι πλέον τέταρτος και δεν φαίνεται ικανός να απειλήσει τα μονοθέσια της Ferrari.

54ος γύρος: Έτσι όπως είναι τώρα τα πράγματα με τον Ραϊκόνεν στην θέση ο Φινλανδός κατακτά το πρωτάθλημα με 110 βαθμούς, 2ος θα είναι ο Αλόνσο με 109 και ο Χάμιλτον θα είναι 3ος με 108.

53ος γύρος:

Ο Κίμι Ραϊκόνεν μπαίνει στα pit και βγαίνει πρώτος μπροστά απο τον Μάσα.

53ος γύρος:

Ο Αλόνσο στα pits.

50ος γύρος:

Ο Φελίπε Μάσα μπήκε για δεύτερη φορά στα pits. Αυτήν την στιγμή τον αγώνα οδηγεί ο Κίμι Ραϊκόνεν.

45ος γύρος:

Σε βαθμολογούμενη θέση βρίσκεται πλέον ο Λιούις Χάμιλτον καθώς είναι όγδοος.

43ος γύρος:

Σε απόσταση αναπνοής απο τον Μάσα, ο Κίμι Ραϊκόνεν καθώς η διαφορά ανάμεσα τους είναι 0.7 δευτερόλεπτα.

42ος γύρος:

Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο εγκαταλείπει τον αγώνα της πατρίδας του και για πρώτη φορά στην καριέρα του δεν έχει κατακτήσει ούτε ένα βαθμό.

39ος γύρος: Γρήγορος ανεφοδιασμός για τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα που εξακολουθεί να φορά σκληρά ελαστικά και όπως φαίνεται θα κάνει και τρίτο pit stop.

38ος γύρος: Ο Χέικι Κοβαλάινεν εγκαταλείπει πρόωρα τον αγώνα.

37ος γύρος: Στα pits για δεύτερο ανεφοδιασμό ο Λιούις Χάμιλτον που επιλέγει πιο σκληρά ελαστικά.

35ος γύρος:

Στην ένατη θέση ανέβηκε ο Λιούις Χάμιλτον και απέχει μόλις μία θέση απο τους βαθμούς.

33ος γύρος: Ο Κούμπιτσα περνάει στην τρίτη θέση, ρίχνοντας στην τέταρτη θέση τον Φερνάντο Αλόνσο.

31ος γύρος:

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ο Αλόνσο κατακτά για τρίτη συνεχόμενη φορά το πρωτάθλημα. Βέβαια ο ρυθμός του Ισπανού πρωταθλητή είναι απελπιστικός καθώς τα δύο μονοθέσια της Ferrari έχουν απομακρυνθεί και ο Κούμπιτσα καραδοκεί...

30ος γύρος: Ασφυκτική πίεση απο τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα στον Φερνάντο Αλόνσο καθώς η διαφορά τους είναι πλέον μόλις στα 0.6 δευτερόλεπτα.

29ος γύρος: Ο Χάμιλτον περνάει τον Ρούμπενς Μπαρικέλο και πλέον είναι ενδέκατος.

27ος γύρος: Στην 13η θέση ο Λιούις Χάμιλτον, με τους Νακαγίμα και Σουμάχερ που βρίσκονται στην ένατη και δέκατη θέση να είναι οι μόνοι οδηγοί που δεν έχουν ανεφοδιαστεί.

25ος γύρος: Ο Μάσα οδηγεί τον αγώνα, έχοντας 3.2 δευτερόλεπτα διαφορά απο τον δεύτερο Ραϊκόνεν. Ο Αλόνσο είναι 12.9 δευτερόλεπτα πίσω απο τον Φινλανδό.

23ος γύρος: Πολύ γρήγορο pit stop για τον Λιούις Χάμιλτον (5.8 δευτερόλεπτα) που όπως φαίνεται ακολουθεί στρατηγική τριών pit stop.

22ος γύρος:

Ο Αλόνσο είναι ο πρώτος οδηγός της McLaren που ανεφοδιάστηκε.

21ος γύρος: Και ο Κίμι Ραϊκόνεν στα πιτ για ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο Αλόνσο είναι πλέον πρώτος, δεύτερος ο Μάσα, τρίτος ο Ραϊκόνεν.

20ος γύρος: Ο Μάσα βρίσκεται στα πιτ και πλέον πρωτοπόρος είναι ο Κίμι Ραϊκόνεν που πραγματοποιεί ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:12.665.

19ος γύρος: Ο Μάσα πραγματοποιεί τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:12.932. Ασυναγώνιστα τα δύο μονοθέσια της Ferrari που έχουν απομακρυνθεί αρκετά απο τον τρίτο Αλόνσο.

17ος γύρος: Εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ο Χάμιλτον που μετά την προσπέραση στον Νακαγίμα είναι ενδέκατος.

15ος γύρος: Ο Χάμιλτον συνεχίζει την αντεπίθεση του, καθώς προσπέρασε τον Άντονι Ντάβιντσον και πλέον βρίσκεται στην δωδέκατη θέση.

13ος γύρος: Ο Κίμι Ραϊκόνεν πραγματοποιεί τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:13.256.

9ος γύρος: Άτυχος για άλλη μια φορά στον σημερινό αγώνα ο Λιούις Χάμιλτονν καθώς αντιμετωπίζει μηχανικό πρόβλημα και πλέον βρίσκεται 16ος!!! Οι ελπίδες πλέον για κατάκτηση του πρωταθλήματος απομακρύνονται επικίνδυνα για τον Βρετανό πιλότο.

7ος γύρος: Αν ο αγώνας τελειώνε τώρα...ο Χάμιλτον θα είχε κατακτήσει τον τίτλο, έχοντας ένα βαθμό παραπάνω απο τον Φερνάντο Αλόνσο.

6ος γύρος: Ο Χάμιλτονν περνάει τον Χάιντφιλντ και πλέον βρίσκεται στην έκτη θέση.

3ος γύρος: Κέρδισε ήδη μια θέση ο Λιούις Χάμιλτον και τώρα βρίσκεται έβδομος.

1ος γύρος: Εγκατέλειψαν πρόωρα Χέικι Κοβαλάινεν και Σακόν Γιαμαμότο.

Εκκίνηση: Εκπληκτική εκκίνηση απο τις δύο Ferrari που βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις με τον Μάσα να προηγείται. Ο Αλόνσο κατάφερε να περάσει τον ομόσταβλό του και πλέον είναι τρίτος. Πολύ μεγάλο λάθος απο τον Χάμιλτον καθώς μπλόκαραν τα φρένα του, βγήκε εκτός πίστας, χάνοντας πολύτιμα δευτερόλεπτα και τώρα βρίσκεται στην όγδοοη θέση!!!

Τα μονοθέσια παίρνουν κανονικά τις θέσεις εκκίνησης, που προέκυψαν απο τις κατατακτήριες δοκιμές.

Πραγματοποιείται ο δοκιμαστικός γύρος χωρίς κανένα πρόβλημα.








































































































TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ