Πρώτος ο Λάτβαλα, στρατηγική η Citroen
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα ήταν ο ταχύτερος στο shakedown του Ράλι Πορτογαλίας. Εντύπωση προκάλεσε η επιλογή της Citroen για τους Σεμπαστιάν Λεμπ και Μίκο Χίρβονεν.
Θα περίμενε κανείς πως στο χώμα οι θέσεις εκκίνησης που θα επέλεγαν οι ταχύτεροι οδηγοί θα ήταν χαμηλά στη λίστα.
Ωστόσο η Citroen προκάλεσε μεγάλες συζητήσεις με την επιλογή της στο Ράλι Πορτογαλίας. Ο Μίκο Χίρβονεν, τρίτος στο shakedown, θα εκκινήσει πρώτος και θα τον ακολουθήσει ο Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οδηγός με τον τέταρτο καλύτερο χρόνο στα... προκριματικά.
H Ford ήταν ταχύτερη με τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα και τον Πέτερ Σόλμπεργκ. Θα ακολουθήσει διαφορετική τακτική από τη Citroen, στέλνοντας τον Φινλανδό 17ο στο δρόμο και 16ο τον Νορβηγό δηλαδή θα είναι οι τελευταίοι οδηγοί του παγκοσμίου. Η 1η ειδική θα διεξαχθεί την Πέμπτη (29/3) το απόγευμα και θα ακολουθήσουν τρεις βραδινές.
Ο Λεμπ εξήγησε την επιλογή της Citroen, λέγοντας πως "οι διοργανωτές μας είπαν πως δεν θα υπάρχει σκόνη στις ειδικές αύριο το βράδυ και για αυτό πήραμε αυτή την απόφαση".
Ο Χίρβονεν είχε μεγαλύτερη διάθεση και ανέλυσε το σκεπτικό της ομάδας του: " Κάναμε την πιο ασφαλή επιλογή. Αν είμαστε άτυχοι και ο δρόμος δεν έχει αρκετή σκόνη, τότε είναι μόλις τρεις (σ.σ. βραδινές) ειδικές και τριάντα χιλιόμετρα , οπότε θα είναι δύσκολα σε αυτές τις ειδικές, αλλά όχι για ολόκληρο τον αγώνα. Όμως αν υπάρχει σκόνη ή αν βρέξει, τότε είναι καλύτερα να είσαι πρώτος στο δρόμο".
Ο Λάτβαλα πάλι απόρησε με τη στρατηγική της Citroen να στείλει και τα δύο αυτοκίνητα της πρώτα στην ειδική. Οι διοργανωτές θα ρίχνουν νερό στις τρεις πρώτες ειδικές. Το χρονόμετρο θα δείξει ποια ομάδα έκανε την καλύτερη επιλογή.
Τη συμμετοχή τους απέσυραν ο Βραζιλιάνος Πάουλο Νόμπρε (Mini) και ο Χένινγκ Σόλμπεργκ (Ford) μετά από ασυμφωνία με τον Μάλκολμ Γουίλσον.