Ράλι Χιλής (ΕΔ6): Άνοιξε διαφορά ο Τάνακ
Ο Οττ Τάνακ της Toyota έβαλε τις βάσεις για τη δεύτερη φετινή του νίκη στο λασπώδες τερέν της πρώτης μέρας του WRC στη Χιλή. Ο Οζιέ στα 22 δευτ. και οι Λάτβαλα, Νέβιλ στο μισό λεπτό.
Σε λασπώδεις και γρήγορες Ειδικές που θυμίζουν υπερβολικά την Ουαλία, ο Οττ Τάνακ της Toyota απέκτησε σημαντική διαφορά στην κορυφή του Ράλι Χιλής κατά την πρώτη μέρα του παρθενικού αγώνα της χώρας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και 6ου γύρου της φετινής σεζόν του WRC.
Καθώς διεκδικεί τη δεύτερη φετινή του νίκη μετά τη Σουηδία, για να ισοφαρίσει τις ισάριθμες των αντιπάλων του για τον τίτλο Σεμπαστιάν Οζιέ και Τιερί Νεβίλ, ο Εσθονός κέρδισε τρεις από τις έξι Ειδικές της ημέρας και απέκτησε διαφορά 22,4 και 29,5 δευτ. από τον Γάλλο και τον Βέλγο αντίστοιχα.
Οι δύο τους έχουν ανάμεσά τους στην 3η θέση τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός αναμφίβολα αξιοποιεί την εμπειρία του εμπρός στην πρόκληση ενός πρωτόγνωρου αγώνα, αλλά ταυτόχρονα είπε ότι η σημαντικότερη παράμετρος της πρώτης ημέρας ήταν σειρά εκκίνησης - και η εναλλασσόμενη πρόσφυση που έβρισκε κάθε οδηγός στο λασπωμένο χιλιανό τερέν νότια του Κονσεπσιόν.
Θύμα των συνθηκών έπεσε ο ίδιος ο Τάνακ στην πρώτη Ειδική της ημέρας, καθώς είχε έξοδο σε μια στροφή, έσβησε ο κινητήρας του Yaris και απώλεσε 2,9 δευτ. μέχρι το τέλος της εναρκτήριας Ειδικής. Όμως, κερδίζοντας την επόμενη, 2η ΕΔ, ο Εσθονός ανέβηκε στην κορυφή της γενικής και δεν έπεσε ποτέ από αυτή, μέχρι το τέλος της ημέρας.
Στην ίδια Ειδική, τη 2η, συνέβη ένα παράξενο γεγονός με τον Νεβίλ. Ο κριτής στην αφετηρία του επέτρεψε να εκκινήσει νωρίτερα, με αποτέλεσμα σύντομα οι οργανωτές να αναγκαστούν να δείξουν στον οδηγό της Hyundai κόκκινες σημαίες, υπό το φόβο ότι θα έφτανε στο μέσον της Ειδικής το αυτοκίνητο του πλοηγού!
Ο Βέλγος συνέχισε την Ειδική σε αργό ρυθμό (ως Απλή) και στο τέλος του έδωσαν ενδιάμεσο χρόνο. Ο χρόνος αυτός ήταν 6,6 δευτ. πιο αργός από του νικητή της Ειδικής Τάνακ, και αυτό εκνεύρισε τον Βέλγο, που είπε: «Έχασα 7 δέκατα από τον Τάνακ στην προηγούμενη Ειδική και κέρδισα 7 δέκατα στην επόμενη, οπότε ήμασταν ίσοι, και τώρα χάνω 6,6 δευτερόλεπτα; Σε πόσα ράλι το χρόνο βλέπουμε τέτοιες διαφορές, 6,6 δευτερολέπτων; Οπότε, γιατί δέχθηκα αυτή την ποινή; Στο πρώτο ενδιάμεσο σημείο ήμουν 1,3 δευτ. ταχύτερος. Δεν το καταλαβαίνω».
Κατά συνέπεια, οι δύο τους τελείωσαν το πρωινό loop με διαφορά 6,6 δευτερολέπτων, έχοντας ανάμεσά τους τον Οζιέ, στα 6,1 δευτ. από τον Τάνακ. Στο μεσημεριανό Σέρβις, ωστόσο, τα πράγματα θα πήγαιναν ακόμα καλύτερα για τον Εσθονό: οι αλλαγές στις ρυθμίσεις του Yaris WRC πέτυχαν απόλυτα και κέρδισε τις δύο επόμενες δασικές Ειδικές του απογευματινού loop, πριν την Υπερειδική στον Κονσεπσιόν - την οποία πήρε ο Σεμπαστιάν Λεμπ.
« Ήταν ένα καλό πρωί και ένα ακόμα καλύτερο απόγευμα», είπε ο Τάνακ. « Το αυτοκίνητο μου δίνει σπουδαία αίσθηση. Δεν θα είναι εύκολες οι επόμενες μέρες αλλά θα προσπαθήσω να μείνω το ίδιο συγκεντρωμένος τις δύο επόμενες μέρες. Σήμερα τα πάντα είχαν να κάνουν με την πρόσφυση και οι μηχανικοί της Toyota έκαναν σπουδαία δουλειά το μεσημέρι με τις ρυθμίσεις. Βρήκαν την ισορροπία του Yaris, απέκτησα την αυτοπεποίθηση και οδηγώ όσο ταχύτερα μπορώ. Η Χιλή είναι εξίσου καλή όσο και απαιτητική».
Μετά από ένα λάθος επίσης στην πρώτη Ειδική, ο Οζιέ σύντομα ανέκτησε και κράτησε μέχρι τη διανυκτέρευση τη δεύτερη θέση. « Ήταν μια δύσκολη μέρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Δεν ήμουν σε θέση να ανέβω στην ταχύτητα του Τάνακ, αλλά θα προσπαθήσω να τον πιάσω αύριο. Θα δούμε τι θα γίνει, διότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας», είπε ο Γάλλος, καθώς το Citroen C3 WRC, σε αντίθεση με την Αργεντινή, δεν είναι προβληματικό με τη ρύθμισή του στη Χιλή.
Και ο Νέβιλ, που προσπαθεί να διατηρήσει στη Χιλή το βαθμολογικό του προβάδισμα, συμπλήρωσε: «Δεν ξέρω αν αυτή είναι ακριβώς η θέση στην οποία θα ήθελα να ήμουν, αλλά θα προσπαθήσω πιο σκληρά στις ερχόμενες Ειδικές. Για αρχή, θα μπορούσα να διεκδικήσω την θέση του Λάτβαλα».
Οι Κρις Μικ και Σεμπαστιάν Λεμπ έχουν μείνει λίγο πιο πίσω από την τετράδα, διεκδικώντας -με διαφορά 2,2 δευτερολέπτων- την 5η θέση. Ο Μικ δεν κατάφερε να πετύχει στο Yaris WRC την ισορροπία που βρήκαν οι μηχανικοί του Τάνακ, ενώ ο Λεμπ ήταν αρκετά γρήγορος στο απογευματινό loop, στον πρώτο του αγώνα με το Hyundai i20 WRC στο χώμα.