Ράλι Φινλανδίας (ΕΔ11): Τάνακ στο φτερό!
Ο Εσθονός της Toyota πήρε βραχύ προβάδισμα στη συγκλονιστική του μάχη με τον Μαντς Όστμπεργκ της Citroen στο πρώτο σκέλος. Ο Οζιέ επικρατεί του Νεβίλ, για τη μάχη του τίτλου.
Κερδίζοντας τρεις από τις έξι απογευματινές Ειδικές του Ράλι Φινλανδίας, ο Οττ Τάνακ της Toyota έφτασε πρώτος στη διανυκτέρευση της πρώτης πλήρους αγωνιστικής ημέρας του 8 φετινού γύρου του WRC - αλλά με διαφορά μόλις 5,8 δευτερολέπτων από τον μεγάλο του αντίπαλο Μαντς Όστμπεργκ της Citroen.
Μετά από τέσσερις εναλλαγές μεταξύ τους στη διάρκεια της ημέρας, οι δύο ξεκίνησαν το απόγευμα σημειώνοντας τον ίδιο ακριβώς χρόνο μετά από 20 αγωνιστικά χιλιόμετρα στην 7 Ειδική, Moksi 2!
Σύντομα ο Νορβηγός της Citroen -με ένα σημαντικά βελτιωμένο C3 WRC στον τομέα της εμπρός ανάρτησης- ανέβηκε στην κορυφή.
Αλλά η απάντηση του Εσθονού με δύο ταχύτερους χρόνους το απόγευμα, όταν πια ήρθε το δεύτερο πέρασμα από τις Ειδικές και εξανεμίστηκε το μειονέκτημα του Τάνακ να εκκινεί τρίτος και ταυτόχρονα ο Όστμπεργκ άρχισε να έχει προβλήματα φθοράς των ελαστικών, επανέφερε το Yaris WRC στην κορυφή της γενικής κατάταξης.
"Ήταν σημαντική διαφορά συνθηκών το γεγονός ότι υπήρχαν έξι αυτοκίνητα [που εκκινούσαν] μεταξύ μας", είπε ο Τάνακ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Όστμπεργκ συναντούσε σημαντικά, και κρίσιμα, καθαρότερο δρόμο.
"Αύριο θα είναι μια δίκαιη μάχη, οπότε θα πιέσουμε πολύ", κατέληξε.
Στη μάχη των δύο μονομάχων του τίτλου, στο μεταξύ, ο Σεμπαστιάν Οζιέ (κερδίζοντας και την Υπερειδική στο τελείωμα της ημέρας) ανέβηκε στην 6 θέση και, το σημαντικότερο, απέκτησε προβάδισμα ενός λεπτού από τον 10 Τιερί Νεβίλ.
Και οι δύο φυσικά έχαναν χρόνο εκκινώντας από τις δύο πρώτες θέσεις, ειδικά ο Βέλγος που άνοιγε το δρόμο, όμως αυτό θα αλλάξει το Σάββατο με την αντιστροφή της σειράς εκκίνησης.
Στην τρίτη θέση, στο μεταξύ, ο αγώνας του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα δείχνει μοναχικός, καθώς έμεινε λίγο μακριά από τη μάχη της κορυφής -αγχωμένος για μια νίκη την οποία ακόμα διεκδικεί αναμφίβολα- και παράλληλα άνοιξε μια μικρή διαφορά 13,3 δευτ. από τον Χέιντεν Πάντον της Hyundai.
Παράλληλα, ο νεαρός της M-Sport Ford Τίμο Σούνινεν (αν και με προβλήματα στα φρένα στο τέλος) και ο πολυπρωταθλητής της ίδιας ομάδας, Οζιέ, κλείνουν την εξάδα σε λιγότερο από ένα λεπτό μακριά από την κορυφή - αφήνοντας και τις πρώτες έξι θέσεις ανοικτές για το Σάββατο, που περιλαμβάνει 8 Ειδικές Διαδρομές 142,86 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Από εκεί και πίσω, ο όγδοος Εσαπέκα Λάπι της Toyota πληρώνει το πρωινό στολάρισμα του κινητήρα του Yaris WRC σε ένα σημείο φρεναρίσματος και ο ένατος Κρεγκ Μπριν της Citroen ένα χρονοβόρο κλατάρισμα.
ΡΑΛΙ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά το 1 σκέλος)