Ράλι Γερμανίας: Ο Τάνακ σε ρυθμό πρωταθλητή!
Μετά τα δάση της Φινλανδίας ο Οττ Τάνακ κέρδισε και στην γερμανική άσφαλτο, και πλησίασε στους 36 και 13 βαθμούς τους Νεβίλ και Οζιέ στην κορυφή του πρωταθλήματος!
Σε εντελώς διαφορετική επιφάνεια από τα γρήγορα χώματα της Φινλανδίας, ο Οττ Τάνακ ήταν εξίσου κυρίαρχος και για δεύτερη διαδοχικό αγώνα του WRC με το Toyota Yaris, στην άσφαλτο του Ράλι Γερμανίας - κι έτσι, μετά τον 9ο από τους 13 αγώνες της χρονιάς μπήκε με απόλυτα ρεαλιστικές ελπίδες πια στη μάχη του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Από τους διεκδικητές του τίτλου, ο Τιερί Νεβίλ -σ’ έναν αγώνα που η Hyundai δεν βρήκε ποτέ για τον Βέλγο την πρόσφυση που ήθελε από το i20 WRC- τερμάτισε σε μια κάπως ανέλπιστη δεύτερη θέση, ενώ ο Σεμπαστιάν Οζιέ σε μια σίγουρα ανέλπιστη 4η, μετά την πρόσκρουσή του σε βράχο το μεσημέρι του Σαββάτου.
Στην τελευταία Power Stage ο Οζιέ έσωσε ό,τι μπορούσε κερδίζοντας 5 βαθμούς με τον πρώτο χρόνο, αλλά ο Τάνακ πήρε 4 βαθμούς με τον δεύτερο - ενώ ο Νεβίλ μόλις 1 βαθμό με τον πέμπτο. Έτσι οι τρείς διεκδικητές του τίτλου φεύγουν από την Γερμανία -και εν όψει του χωμάτινου Ράλι Τουρκίας στις 13-16 Σεπτεμβρίου- με 172 βαθμούς για τον Νεβίλ, 149 για τον Οζιέ και 136 για τον Τάνακ.
ΤΑΝΑΚ: ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ
Χωρίς αυτή τη φορά -όπως σε κάθε ασφάλτινο αγώνα- οι Τιερί Νεβίλ και Σεμπαστιάν Οζιέ να έχουν το πρόβλημα της χρονοτριβής καθαρίζοντας το δρόμο εκκινώντας πρώτοι, ο Τάνακ έδειξε από την πρώτη μέρα ότι είχε την ταχύτητα να διεκδικήσει επί ίσοις όροις τη νίκη από τον Βέλγο και τον Γάλλο.
Στους στενούς και γεμάτους παγίδες γερμανικούς δρόμους, στους αμπελώνες του Μόζελ στην επαρχία του Σάρλαντ, ο Εσθονός ξεκίνησε την Παρασκευή με κάποια προβλήματα ισορροπίας. Ωστόσο, ακολούθησε η κατακλυσμιαία νίκη του στις επόμενες 5 Ειδικές Διαδρομές, για να διανυκτερεύσει με διαφορά 12,3 δευτ. από τον Οζιέ στο τέλος της πρώτης μέρας.
Ο Νεβίλ ακολουθούσε στα 15 δευτ. τον Οζιέ, καθώς ο Βέλγος της Hyundai πάσχιζε με την πρόσφυση και την ισορροπία του i20 - τόσο που στο μεσημεριανό Σέρβις άλλαξε ένα διαφορικό, όπως και κιβώτιο ταχυτήτων εξαιτίας διαρροής λιπαντικού.
Στους τραχύτερους στρατιωτικούς -και όχι μόνο- δρόμους της δεύτερης ημέρας, το Σάββατο ξεκίνησε με μια μάχη στο απόλυτο όριο των Τάνακ και Οζιέ. Ο Τάνακ δεν ένιωθε με το Yaris WRC τόσο καλά όσο την προηγούμενη μέρα, και δεν κέρδισε καμία Ειδική, όμως όλα έμελλε να λήξουν σ’ αυτή την τρομερή μάχη μ’ ένα ατύχημα του Οζιέ.
Ο Γάλλος προσέκρουσε με το Fiesta WRC της M-Sport σ’ έναν βράχο μέσα στη μεγάλη, στενή και εξαιρετικά σπειροειδή (με 88 στροφές σε 38,5 χλμ.) Ειδική Πάντσερπλατε. Χρειάστηκε να σταματήσει μέσα στην Ειδική για να αλλάξει τροχό, χάνοντας έτσι 1 λεπτό και 40 δευτ. και φυσικά κάθε ελπίδα για τη νίκη.
"Πίεζα όσο πολύ μπορούσα. Τώρα πρέπει να πάρω ό,τι ρίσκο υπάρχει, γιατί δεν έχω πια κάτι άλλο να χάσω. Είναι απογοητευτικό, και σε στιγμές σαν αυτή σου έρχεται να κλάψεις. Προσπαθήσα πολύ αυτό το τριήμερο, αλλά δεν το καρπωθήκαμε", είπε ο Οζιέ, καθώς ο Τάνακ είχε πια αποκτήσει άνετο προβάδισμα 43,7 δευτ. στην κορυφή του αγώνα.
Καθώς ο Τάνακ έκανε έναν άνετο προσεκτικό αγώνα έκτοτε στο δρόμο προς τη νίκη, όλα εξελίχθηκαν εντελώς απρόβλεπτα για τη μάχη των πλευριών θέσεων του βάθρου. Από την πρώτη μέρα οι Έλφυν Έβανς, Γιάρ- Μάτι Λάτβαλα, Ντάνι Σόρδο και Εσαπέκα Λάπι ενεπλάκησαν σε μια μάχη στα δέκατα.
Το βράδυ του Σαββατου οι Σόρδο-Λάτβαλα -κερδίζοντας από 3 και 2 Ειδικές αντίστοιχα- χωρίζονταν από μόλις 0,8 δευτ., ενώ ο Λάπι έμεινε 6,3” πίσω, αλλά σήμερα το πρωί όλα τελείωσαν και για τους δύο. Ο Λάτβαλα εγκατέλειψε στην πρωινή Ειδική με πρόβλημα μετάδοσης -το οποίο ξεκίνησε από την απλή διαδρομή μετά το Σέρβις-, ενώ ο Σόρδο βγήκε από το δρόμο και έχασε 1 λεπτό και 20”, ενώ παράλληλα αντιμετώπιζε και προβλήματα υπερθέρμανσης
Αυτά ήταν δύο ανέλπιστα δώρα για τον Νεβίλ, που δίχως να λύσει ποτέ τα προβλήματα πρόσφυσης κατέκτησε τη δεύτερη θέση, όσο και για τον Οζιέ που έφτασε στην τέταρτη - έχοντας στο μεταξύ ανελιχθεί όσο μπορούσε για να μπει στην εξάδα. Αντίστοιχα, ο Εσαπέκα Λάπι ανελίχθηκε στην τρίτη θέση του βάθρου.
Όσο για τα Citroen, ο Μαντς Όστμπεργκ είχε αρχικά έλλειψη ισχύος ώσπου εγκατέλειψε σήμερα ραγίζοντας το πάτωμα του C3 WRC σε έξοδο, ενώ ο Κρεγκ Μπριν είχε την ατυχία να πέσει σε μπόρα την Παρασκευή και το Σάββατο να σπάσει την πίσω αριστερή ανάρτηση βγαίνοντας από το δρόμο. Την ίδια μέρα, εγκατέλειψε μετά από έξοδο και ο Έλφυν Έβανς της M-Sport Ford, ενώ ο Αντρέας Μίκελσεν της Hyundai είχε όλο το τριήμερο προβλήματα πρόσφυσης.
WRC - ΡΑΛΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ 2018
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
FIESTA ST
Το Ford Fiesta που οδηγεί ο Οζιέ στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής το οποίο είναι φέτος πρώτο σε πωλήσεις σε 20 χώρες της Ευρώπης και ψηφισμένο «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018» στην Ελλάδα.
Μάλιστα, προσφέρεται και στη χώρα μας με την πιο ισχυρή του έκδοση ST, που αντλεί ισχύ από έναν νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost της Ford – τον πρώτο τρικύλινδρο που χρησιμοποιείται σε μοντέλο Ford Performance – αποδίδοντας 200 ίππους και ροπή 290 Nm για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται σε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Διαθέτει επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) που επιτρέπουν τη διαμόρφωση του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας του νέου Fiesta ST σύμφωνα με τις ρυθμίσεις Normal, Sport και Track – μεταβάλλοντας το χαρακτήρα του οχήματος από ένα ευέλικτο, καθημερινό hatchback σε ένα ιδιαίτερα σπορ αυτοκίνητο, με το πάτημα ενός μπουτόν.
Εξάλλου, προσφέρεται με το πρώτο, προαιρετικό, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιστοποιεί την πρόσφυση στις στροφές, ενώ φέρει και τα πρώτα στην κατηγορία πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford, που προσφέρουν ταχύτερη είσοδο στις στροφές, καλύτερη απόκριση της πίσω ανάρτησης, και πιο συμπαγή αίσθηση.
Το νέο Fiesta ST διατίθεται σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις αμαξώματος και τρία επίπεδα εξοπλισμού, προσφέροντας χαρακτηριστικά άνεσης και ευκολίας όπως Σύστημα συνδεσιμότητας SYNC3, ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών B&O PLAY, και προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού όπως Lane Keeping Aid και Traffic Sign Recognition.
Προσφέρεται με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, και τιμές που αρχίζουν από τα 20.264 ευρώ, και με νέα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford Credit που προσφέρουν χαμηλό επιτόκιο από 2,99%, ελάχιστη προκαταβολή από 4.053 ευρώ και έως 60 μήνες αποπληρωμής…