Ράλι Καταλονίας: Ο θρύλος του Λεμπ!
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ κέρδισε στο WRC μετά από 5 χρόνια! Κλατάρισμα του Νεβίλ στην τελευταία ειδική, ο Οζιέ πέρασε πρώτος στο πρωτάθλημα.
Ο θρύλος του πιο επιτυχημένου οδηγού ράλι της ιστορίας του WRC γιγαντώθηκε ακόμα περισσότερο με τη νίκη του Σεμπάστιαν Λεμπ στο Ράλι Καταλονίας, πέντε χρόνια μετά την αποχώρησή του από το σπορ και την τελευταία του νίκη το 2013 - την ώρα που ο διάδοχός του στο θρόνο, Σεμπαστιάν Οζιέ, επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας, έναν αγώνα πριν το τέλος της χρονιάς!
Ο Οζιέ πήρε τη δεύτερη θέση του αγώνα και τη δεύτερη της τελευταίας Power Stage, και τους 4 βαθμούς της, ενώ ο Τιερί Νεβίλ έχασε στα τελευταία μέτρα την τρίτη του αγώνα (από τον Έλφυν Έβανς) και μια θέση στην πρώτη βαθμολογούμενη πεντάδα όταν χτύπησε σε πέτρα που είχε ξεσηκωθεί στο δρόμο από προηγούμενο αυτοκίνητο και τερμάτισε με κλατάρισμα στον πίσω δεξί τροχό.
"Είδα την πέτρα αλλά δεν υπήρχε τίποτα που να μπορούσα να κάνω", είπε ο Βέλγος, με ιδιαίτερα εμφανή απογοήτευση, στον τερματισμό, καθώς ο Οζιέ του έπαιρνε την πρωτοπορία του πρωταθλήματος με 3 βαθμούς. Τις ελπίδες του, πάντως, διατήρησε και ο Οττ Τάνακ (κερδίζοντας την Power Stage και τερματίζοντας 6ος) για το μεγάλο φινάλε του Ράλι Αυστραλίας. Ο Εσθονός, που έχασε μια πολύ πιθανή νίκη στην Καταλονία με το κλατάρισμα του Σαββάτου, είναι τώρα 20 βαθμούς πιο πίσω.
Σ' έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της τελευταίας δεκαετίας, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδισε οριακά τον Οζιέ, χάρη σε μια εμπνευσμένη επιλογή της σκληρής γόμας για τις δύο σημερινές πρωινές Ειδικές. Ενώ ήταν έτοιμος να αφήσει το Σέρβις Παρκ με τη μαλακή γόμα, την τελευταία στιγμή διάλεξε τη σκληρή - και το ρίσκο του βγήκε όταν διαπίστωσε ότι η άσφαλτος είχε στεγνώσει πλήρως.
Έτσι, στο πρωινό loop ανέβηκε στην πρωτοπορία του αγώνα, εμπρός από τον χθεσινό επικεφαλής Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός πάσχιζε από την πρώτη στιγμή σήμερα με την υποστροφή του Toyota Yaris WRC, με αποτέλεσμα στη μέση του σκέλους να πέσει δεύτερος, 7,1 δευτ. από τον Λεμπ. Ο Οζιέ ήταν τρίτος, στα 10,8 δευτ. από τον Λεμπ, και ο Νεβίλ ακολουθούσε από κοντά, στα 3,8 δευτ. από τον Οζιέ.
Όλα ήταν έτοιμα για ένα φαντασμαγορικό τελείωμα στις δύο τελευταίες Ειδικές. Κι όταν ο Λεμπ έχασε οκτώ δευτερόλεπτα με ένα τετ-α-κε στην προτελευταία, στήθηκε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό σκηνικό διαφοράς 3,6 δευτ. μεταξύ των δύο Γάλλων για την τελική Power Stage!
Παρότι και σε αυτήν, όμως, ο Λεμπ είχε προβλήματα, συγκεκριμένα αρκετά έντονη υποστροφή στις δεξιές στροφές, δείχνοντας ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα στην ικανότητά του σε σχέση με τα "χρυσά του χρόνια", κέρδισε για ένατη φορά στην Ισπανία με διαφορά 2,9 δευτ. από τον Σεμπαστιάν Οζιέ.
Στο Ράλι Καταλονίας επέστρεψε και ο θεαματικός Κεν Μπλοκ, που ωστόσο εγκατέλειψε τουμπάροντας στην 7η Ειδική, αλλά και ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2003 Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο Νορβηγός οδηγούσε, όπως και ο Ερίκ Καμιλί, ένα από τα δύο Volkswagen Polo R5 στο παγκόσμιο αγωνιστικό ντεμπούτο τους, αλλά στην κατηγορία WRC2 και τους δύο κέρδισε το «φαινόμενο» Κάλε Ροβάνπερα, με ένα Skoda Fabia R5.
WRC - ΡΑΛΙ ΚΑΤΑΛΟΝΙΑΣ 2018
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
FIESTA ST
Η πολύχρονη τεχνογνωσία της Ford στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει αποφέρει θαυμαστά αποτελέσματα, και ταυτόχρονα μεταφέρεται στα σπορ αυτοκίνητα παραγωγής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ford Fiesta ST, το οποίο αντλεί δύναμη από την παρουσία της Ford στο WRC, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ να το φέρνει στην κορυφή.
Το Ford Fiesta ST παραγωγής, είναι ψηφισμένο «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018» στην Ελλάδα και πανευρωπαϊκά βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων 20 χώρες.
Εχω οδηγήσει το Fiesta ST και οφείλω να πω ότι εντυπωσιάστηκα με την ισχύ του αυτοκινήτου, με τους 200 ίππους να προέρχονται από έναν εξαιρετικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost της Ford. Με 290 Nm ροπής έχεις την εκρηκτικότητα που θέλεις, και η οποία μεταφράζεται σε 6,5 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, πάντα σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα ευχάριστα νέα δεν σταματούν εκεί, διότι με τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που επεμβαίνουν στον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, μπορείς να ρυθμίσεις τον τρόπο οδηγήσης κατά το δοκούν, με τις επιλογές Normal, Sport και Track.
Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει και το, προαιρετικό, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιστοποιεί την πρόσφυση στις στροφές, ενώ φέρει και τα πρώτα στην κατηγορία πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford, που προσφέρουν ταχύτερη είσοδο στις στροφές, καλύτερη απόκριση της πίσω ανάρτησης, και πιο συμπαγή αίσθηση.
Τρίθυρο ή πεντάθυρο, το νέο Fiesta ST διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας, υποστήριξης οδηγούς και ψυχαγωγίας, όπως το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC3, το ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών B&O PLAY, και οι προηγμένες τεχνολογίες Lane Keeping Aid και Traffic Sign Recognition.
Προσφέρεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, και συνοδεύεται από νέα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford Credit…