Ράλι Μόντσα: Ο Έβανς επικεφαλής, ο Οζιέ ελέγχει τον τίτλο
Οι διεκδικητές του φετινού τίτλου του WRC, Έλφυν Έβανς και Σεμπαστιάν Οζιέ, κυριάρχησαν ολοκληρωτικά την πρώτη μέρα του φινάλε στο Ράλι Μόντσα και διανυκτέρευσαν με διαφορά μόλις 1,4 δευτερολέπτου.
Η πρώτη μέρα του Ράλι Μόντσα, 12ου και τελευταίου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι ξεκίνησε με ομίχλη και βροχή στα βουνά του Μπέργκαμο, με πολλές παγίδες όχι μόνο από την υγρασία αλλά και από τα διάσπαρτα φύλλα στην ιταλική άσφαλτο.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ κέρδισε προβάδισμα 6,5 δευτερολέπτων στο πρωινό loop των ειδικών στα βουνά, αλλά το απόγευμα της Παρασκευής (19/11) στην πίστα της F1 στο πάρκο της Μόντσα ο Έλφυν Έβανς ανέστρεψε την κατάσταση και διακυντέρευσε εκείνος με το προβάδισμα, αν και μόλις 1,4 δευτερολέπτου. Παρόλα αυτά, με προβάδισμα 17 βαθμών στην κορυφή της βαθμολογίας, ο Οζιέ κρατά πλήρως τον έλεγχο για το όγδοό του παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ο Οζιέ ξεκίνησε εντυπωσιακά, παίρνοντας 3,6'' από τον Έβανς στην ομιχλώδη πρώτη ειδική. Ο Έβανς απάντησε στην επόμενη, αλλά ήταν μόνο 1 δέκατο ταχύτερος, αλλά ο Οζιέ επέστρεψε στις δύο επόμενες για να πάρει άλλα 2,2 και 0,9 δευτερόλεπτα από τον Ουαλό. Ο Γάλλος είχε και μια αγχωτική στιγμή, όταν βρέθηκε στους δύο τροχούς σε μια αριστερή στροφή, αλλά δεν υπήρξε σοβαρή απώλεια χρόνου.
"Πάει καιρός από τότε που ξεκινήσαμε ένα ράλι με καλές ρυθμίσεις και τώρα είναι ωραίο να βλέπουμε να έρχονται οι χρόνοι. Είμαι χαρούμενος, διότι αυτός ήταν ο στόχος στο ξεκίνημα του αγώνα, να τον ευχαριστηθούμε, και προς το παρόν δουλεύει", είπε ο Οζιέ.
Ο Έβανς, που ήταν έκπληκτος με την απώλεια τόσου χρόνου στο ξεκίνημα, είπε το μεσημέρι πως "δεν είναι άσχημα, αλλά όχι ακριβώς στο σημείο που θέλαμε να είμαστε. Είναι μια ισορροπία μεταξύ του ρίσκου και της καλής οδήγησης, και γι' αυτό δουλεύουμε".
Η δουλειά του φαίνεται πως απέδωσε το απόγευμα, στις ειδικές διαδρομές της πίστας της Μόντσα, στο παλιό κεκλιμένο οβάλ και στους χωματόδρομους του πάρκου. Στην πρώτη απογευματινή, ο Ουαλός πήρε αμέσως 5,7'' από τον Οζιέ και μείωσε τη διαφορά στα 0,8'' - καθώς ο Γάλλος είπε ότι γλιστρούσε πολύ, ίσως επειδή εκκινούσε πρώτος, και είχε ένα πρόβλημα με τα φρένα.
Στην αμέσως επόμενη, ΕΔ6, ο Έβανς πήρε το προβάδισμα της γενικής κατάταξης, και το κράτησε μέχρι τέλος διευρύνοντάς το κατά 1 ακόμη δέκατο στην τελευταία ειδική της ημέρας. "Είναι λίγο σαν λοταρία, είναι πολύ δύσκολο να καταλάβεις εδώ που πρέπει να πιέσεις με τις αλλαγές της πρόσφυσης και των συνθηκών", τόνισε.
Τις δύο τελευταίες ειδικές της ημέρας τις κέρδισαν οι Τιερί Νεβίλ και Ντάνι Σόρσο της Hyundai, που κρατούν τις δύο επόμενες θέσεις της τετράδας. Ο Νεβίλ το πρωί πάσχιζε ειδικά στα κατηφορικά κομμάτια με τα φρένα, ίσως επειδή έφερε και δεύτερο εφεδρικό τροχό, με εξαίρεση την ΕΔ3 που έφτασε το δίδυμο της Toyota στα 3,5''.
Στο ξεκίνημα του απογευματινού loop αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα με το κιβώτιο, που όμως δεν συνεχίστηκε, και έδειξε αρκετά εκνευρισμένος όλη την ημέρα. "Προφανώς η ταχύτητα δεν υπάρχει, αλλά δοκιμάζουμε διάφορα με το αυτοκίνητο για να δούμε αν μπορούμε να κάνουμε κάτι", είπε στο απογευματινό Σέρβις.
Ο Σόρδο, που κέρδισε την τελευταία ειδική της ημέρας και αρνήθηκε τη νίκη για 2,2 δευτερόλεπτα από τον Τακαμότο Κατσούτα της Toyota, είχε το πρωί κάποια προβλήματα υποστροφής. Αλλά στη διάρκεια της ημέρας βελτίωσε σημαντικά τα πράγματα, μιλώντας για μια μικρή αλλαγή με μεγάλη επίδραση, που έκανε στο i20 WRC μετά την Καταλονία.
Ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της ημέρας ήταν ο νεαρός Όλιβερ Σόλμπεργκ, στο καλύτερό του αυτοκίνητο με το Hyundai προδιαγραφών WRC μέχρι σήμερα. Ο Νορβηγός έκανε διαρκώς χρόνους τετράδας και πεντάδας, και εκεί είναι που διανυκτέρευσε, με διαφορά μόλις 26 δευτερολέπτων από τον Σόρδο. Βεβαίως, στην 3η ΕΔ γλίτωσε από μια στιγμή που θα ήταν δύσκολη, σε ένα πολύ ολισθηρό σημείο στο δεύτερο πέρασμα της Gerosa.
Στη μάχη με τον Σόρδο βρισκόταν το πρωί και ο Αντριέν Φουρμό της Ford M-Sport, αλλά ο Γάλλος εγκατέλειψε στην ΕΔ3 όταν γλίστρησε και ανετράπη σε ένα ανάχωμα, αφήνωντας το Fiesta WRC στο πρανές εκτός δρόμου, το μισό πάνω στη μπαριέρα. Η ζημιά δεν ήταν πολύ μεγάλη, πάντως, και ο Φουρμό θα επιστρέψει αύριο.
Αρνητική έκπληξη είναι η απόδοση του Κάλε Ροβάνπερα, που ξεκίνησε τη μέρα χάνοντας 19'' και έχει μείνει σχεδόν δύο λεπτά μακριά, στην 9η θέση. Ο Φινλανδός έλαβε από την Toyota την εντολή να μην εμπλακεί στη μάχη Έβανς-Οζιέ, αλλά μάλλον ο ρυθμός του παραήταν προσεκτικός. "Πρέπει να φέρουμε τους βαθμούς για την ομάδα σε περίπτωση που συμβεί κάτι [με τους Οζιέ και Έβανς", είπε.
Ο Κάλε βρίσκεται πίσω από τον Τέμου Σούνινεν, που αντικαθιστά τον Οττ Τάνακ στη Hyundai - καθώς ο Εσθονός βρίσκεται στην πατρίδα του λόγω ενός σοβαρού οικογενειακού ζητήματος. Το Ράλι Μόντσα συνεχίζεται αύριο Σάββατο (20/11) με το δεύτερο σκέλος, που περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές.
WRC - ΡΑΛΙ MONZA 2021 - ΗΜΕΡΑ 1
1. Έβανς (Toyota) +1:04:05.2
2. Οζιέ (Toyota) +1.4
3. Νεβίλ (Hyundai) 21.6
4. Σόρδο (Hyundai) +24.6
5. Σόλμπεργκ (Hyundai) +50.6
6. Κατσούτα (Toyota) +1:05.5
7. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +1:14.1
8. Σούνινεν (Hyundai) +1:28.6
9. Ροβάνπερα (Toyota) +1:57.3
10. Μπουλάσια (Skoda / WRC2) +4:41.6
Toyota Gazoo Racing Media